Režie:
Hirokazu Kore'edaScénář:
Hirokazu Kore'edaKamera:
Rjúto KondóHudba:
Haruomi HosonoHrají:
Lily Franky, Kirin Kiki, Džó Kairi, Miju Sasaki, Sósuke Ikemacu, Moemi Katajama, Sakura Andó, Maju Macuoka, Kengo Kóra, Akira Emoto, Čizuru Ikewaki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Osamu je gastarbajtr, který si přivydělává kradením v obchodech. Do řemesla zasvěcuje i svého syna. Oba žijí v provizorním domě na periferii a s dalšími členy domácnosti tvoří rodinu, na které je podivné mnohem více než jen způsob obživy. Do rutiny krádeží zasáhne holčička, která si osaměle hraje v mrazu na balkoně. Osamu se rozhodne, že vzít si dítě, které rodiče zanedbávají, není zločin. Jeho čin vede k odhalení tajemství uvnitř rodiny zlodějů a zpochybnění toho, co vlastně pod pojmem rodina rozumíme. Koreedův film je citlivým, vrstevnatým a rafinovaným dramatem o bezpodmínečné lásce a důstojnosti chudých. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (103)
Sociálna dráma, ktorá asi nebude púšťaná v televízii tesne pred začiatkom olympiády v Tokyu, aby sme si náhodou nemysleli, že Japonsko nie je iba krajinou tých skutočne neobmedzených možností a rajom na Zemi. V podstate sa dá s určitým nadsadením povedať, že tri štvrtiny filmu sú skôr expozíciou, kedy spoznávame postavy a vzťahy medzi nimi a skutočne do tuhého ide až v závere, po jednej nešťastnej nehode, ktorá celý tento predstavený domček z karát začne od základov búrať. Nevedel som, čo očakávať a dostal som film, ktorý viac rezonuje v hlave po skončení ako počas jeho sledovania, je to ten typ filmu, ktorý si vďaka týmto pocitom asi budete chcieť pustiť časom ešte raz. ()
Film plný lásky. 1) Japonská rodina žije na pokraji společnosti. Žijí z ruky do huby, organizovaně kradou v obchodech, příležitostně pracují. Mají i svá tajemství._____ 2) Za nejzajímavější na věci považuji japonské reálie tokijského předměstí, které ve filmech často nevidíme._____ 3) Rovněž příběh je velmi zvláštní a lehce bizarní._____ 4) Režisér, scenárista a střihač 56letý Hirokazu Koreeda se podílel i na produkci snímku._____ 5) Zajímalo by mě, podle čeho dospěl autor obsahu Film Europe k závěru, že Osamu je gastarbeiter._____ 6) Výstižný koment: Matty*****. Velmi zasvěcený koment: InTerrre$*****. Užitečný postřeh o zlodějích v japonské kultuře: gudaulin****. ()
Dráma z „krajiny vychádzajúceho slnka” o „chudobnej rodine” (, ale bohatej na duchu, alebo, chudoba chudobu bije ?), ktorej minulosť je obalená rúškom tajomstva, že zakrátko pribudne ďalší “člen” domácnosti , ktorého zasvätí HLAVA RODINY do zlodejských praktík, vystrihnutých, ako z Olivera Twista, len ako sa tradične hovorieva :, „že s krčahom sa chodí po vodu, pokiaľ sa nerozbije” , situácia sa skomplikuje a zdramatizuje, kedy začnú na povrch vyplávať samé nepekné skutočnosti, o ktorých som nemal ani najmenšieho zdania. Zdali sa mi akýsi divní, vôbec som si ich nevedel zaradiť do hocakej kategórie, skrátka - prevažoval, taký zvláštny pocit niečoho znepokojúceho, čo sa bežnými citáciami nedá absolútne popísať. Čím záhadnejší scenár Hirokaza Kore'edu bol, tým viac ma interesovala réžia taktiež Hirokaza Kore'edu. Najsilnejší je film bezpochyby - cca. posledných 30-45 minút pred koncom, kedy som sa intenzívnejšie ponoril do sledovania, ktoré ma predtým bohvieako neinteresovalo, čiže tým pádom sa miska váh naklonila na stred : ani zlý, ani dobrý, taký priemerný, malo to čosi do seba, čo ukázal úplne posledný záber malej Juri, ktorá sa asi mala lepšie, ešte zase predtým, než sa opäť vrátila tam, kde ju to nenapĺňa, vyzeralo to, že áno ? Hirokazu vidí k-a-z-y všade tam, kde to iní vidieť nedokážu, čím si vytvára realistickejší pohľad na realitu, ktorá je medzi nami ! ()
Fuha, no ja mam trosku zmiesane pocity. Shoplifters je urcite dobry film, ale chvilkami som sa nudila (mozno aj preto, ze tam vkuse jedli a rozpravali s plnymi ustami a bolo ich zle rozumiet). V mnohom ma tento film sokoval, necakala som az taku chudobu a tolko postav zijucich spolu v jednom "dome," sokovali ma niektore postavy, cim sa zaoberali resp. zivili (Aki), takisto niektore rozhodnutia postav, atd. V dobrom ma sokovalo to, ze ludia na okraji spolocnosti a s takym mnozstvom problemov sa dokazali od vsetkeho odputat a vyrazit si na rodinny vylet, vedeli sa tesit z malickosti a najma napriek vsetkemu dokazali urobit radost detom, hoci naozaj len malickostami. Najmilsou mi bola postava dievcatka Yuri, mala take smutne oci. Sokoval ma aj zaver filmu...K tomuto filmu sa aj komentar pise tazko, znamena to, ze je fakt dobry, asi by som si ho mala pozriet este raz! A este jedna zaujimavost, filmova babicka zhruba rok po nakrucani zomrela, tak to bol mozno aj jej posledny film. Kino ODEON, Mannheim. ()
Nepřiznané volné pokračování Jaký otec, takový syn. A jakkoli se Koreeda věnuje shodnému tématu, tak nahlíženo je na něj ze zcela jiné, o nic méně zajímavé a nezvyklé, perspektivy. Jak již je u něj dobrým zvykem, tak opět platí, že navzdory tématu, které k tomu vyloženě vybízí, je to prosto jakéhokoli patosu či citového vydírání. Nikoli však emocionálního dopadu. V současné světové kinematografii stěží najít "lidumilštější" snímky než jaké točí s železnou pravidelností právě Koreeda; veškeré jeho postavy jsou ve své nedokonalosti dokonalé a živoucí jako málo jiných. Má je všechny rád, žádnou neodsuzuje. A divák s ním. ()
Reklama