Režie:
Wes AndersonScénář:
Wes AndersonKamera:
Tristan OliverHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Bryan Cranston, Koyu Rankin, Edward Norton, Bill Murray, Jeff Goldblum, Scarlett Johansson, F. Murray Abraham, Tilda Swinton, Bob Balaban, Yoko Ono (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Japonské souostroví, za dvacet let od dnešních dnů. Psí chřipka dosáhla epidemických rozměrů, její ohnisko leží ve městě Megasaki. Hrozí, že přeskočí z psích nositelů na člověka. Starosta Kobayashi vyzývá k okamžité karanténě. Tedy k vyhoštění a izolaci všech toulavých i domácích psů. Oficiálním dekretem se psí exilovou kolonií stává nedaleký ostrov sloužící zatím jako skládka odpadků. Stává se z něj Psí ostrov. O šest měsíců později na této opuštěné skládce nouzově přistává jednomotorový, miniaturní letoun Junior-Turbo Prop. Smečka pěti hladových a divokých psů v jeho troskách objeví dvanáctiletého pilota. Je to Atari, sirotek, jehož pěstounem je právě starosta Kobayashi. Atari s pomocí svých nových psích přátel začne hledat svého ztraceného psa Flíčka a při tom postupně odhalí spiknutí, jehož cílem je likvidace všech psů z města Megasaki. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (340)
Psí ostrov je nápaditou a hravou zábavou pro celou rodinu, která v sobě DNA Wese Andersona jednoduše nezapře. Rozmanitý ansámbl hereckých propůjčujících hlasy psím hrdinům a jedno nezaměnitelné dobrodružství za záchranou nejlepšího přítele člověka. Fantasitcký pan Lišák zůstal sice nepřekonán, i tak se ale jedná o další vydařený kousek který si nebudete chtít nechat ujít. Škoda jen, že film je silnější v dílčích momentech než jako jeden celistvý příběh. [70%] ()
Perfektní animák. Wes Anderson je režisér, na jehož filmy je vždycky radost se dívat. Miluji styl jeho vyprávění, práci s herci, smysl pro detail, svérázný humor, propojení, a hlavně nenapodobitelný autorský rukopis. Psí ostrov je výtečný. Opět se jedná o nesmírně originální dílko. Navíc půvabně zasazené do dálného Japonska. Není to až takový ohňostroj jako Grandhotel Budapešť či Až vyjde měsíc, ale pořád se jedná o mimořádně dobrý film, který skvěle baví i nenuceně dojímá. Animace je krásná, stejně jako nápaditá hudba Alexandra Desplata. Můj zážitek trochu snižovaly české titulky, jež byly až příliš dole a hlavně byly malé, takže se těším na verzi s dabingem. Ani tempo tentokrát není až tak závratné, jak jsme u Andersona zvyklí a chvílemi se film začíná vléct. Přesto je Psí ostrov pořád nádherným příběhem, který si bez výjimky užijí všechny generace; děti nejspíš méně. Podle mě jeden z nejlepších animáků poslední doby a doufám v nominaci na Oscara. U mě zatím 75%. ()
"To ti poviem, až keď sa lepšie spoznáme." - "Hm. To znie fér." Od Wesa Andersona milujem Život pod vodou a ani Darjeeling s ručením obmedzeným nie je zlý, ale inak som s jeho zvláštnou tvorbou dávno stratil kontakt a nevyhľadávam ju, lebo viem, že je natoľko osobitá, až mi nevyhovuje (s výnimkou spomenutých snímok). Wesov filmový jazyk je svojím spôsobom geniálny, ale proste naň musíte mať chuť/povahu. A to ja nemám. Na Psí ostrov som sa však celkom tešil, pretože mám rád psov. A nakoniec je to fajn, tak na 60 - 70%. Postavy jednotlivých psov sú super, ale hlavné slovo má v podstate len jeden a ostatní sú štatisti, ktorí od polovice nie sú pre dej takmer vôbec dôležití, čo je veľká škoda. Má to momenty, scény, pesničky a nápady, ktoré sú skvelé, vtipné, dojemné, skrátka báječné. Celé je to však... nuž... svojrázne. Ak máte radi Wesov štýl, prídete si určite na svoje, ale ja som čakal predsa len niečo troška iné (lepšie?). Určite to nie je detský/rodinný film, niektoré zábery sú hodné výbornej nočnej mory. ()
Tento film se mi velmi špatně hodnotí, jelikož mi osobně nesedí Andersonův suchý styl humoru a práce s emocemi, které v jeho podání působí jaksi chladně a odosobněně. S jeho stylem prostě nejsem na stejné vlně. Na druhou stranu ale zrovna v tomto filmu párkrát emoce fungovaly dobře (abych mu nekřivdila) a za mě bylo obzvlášť zajímavé zasazení příběhu do Japonska. Mohla jsem si tak užít i tu jazykovou linku, kde postavy mluvily japonsky, což bylo schválně uděláno tak, že nevadilo, že tomu diváci narozumí. Jenže pokud se náhodou najde divák, který japonsky umí, tak musí uznat, že v tom je určitá přidaná hodnota (dokonce jsem se jednou nebo dvakrát zasmála přidanému vtípku v japonštině, přestože ve zbytku kinosálu vládlo ticho). I příběhově to bylo fajn, takže co mi opravdu vadí je pouze ten syrový styl vyprávění (povětšinou to ani nebylo líbivé na pohled - už jen ta věčně trčící hřídel, co se hlavní postavě zapíchla do hlavy a už tak zůstala.... zkrátka na to, že jde o pejsky, se opravdu nejedná o nic roztomilého a hezkého na pohled). Ve výsledku jsem v hodnocení trochu rozpolcená (taky bych o něco zkrátila stopáž, protože absence otevřených emocí dělala dojem, že se film trochu táhne), ale v zásadě je to podle mě jednoznačný nadprůměr. ~(3,8★)~ ()
Že si ma to bezo zvyšku opantalo aj v tomto období, kedy zažívam snáď najväčšiu vlnu averzie voči panelákovému psíčkarstvu (nie, nestalo sa nič konkrétne, len je toho už móóóóóc... a Kobayashi na hrad!), tak to snáď na vyjadrenie obrovského obdivu k práci Wesa Andersona plne postačuje. Fantastický pán Film! (zvyšok mojej domácnosti dokonca tvrdí, že fantastickejší, než fantastický...) ()
Galerie (75)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (18)
- Edward Norton, Harvey Keitel, Tilda Swinton, F. Murray Abraham, Bill Murray, Jeff Goldblum a Bob Balaban sa už spolu s režisérom Wesom Andersonom stretli pri práci na filme Grandhotel Budapešť (2014). (Astonko)
- Jeff Goldblum svoje texty nahovoril na diaľku z Kalifornie, pretože kvôli pracovnej vyťaženosti v USA nebol schopný priletieť do Anglicka. (Astonko)
- Postavy byly nadabovány celé dva roky před vznikem reálných loutek. (ČSFD)
Reklama