Reklama

Reklama

Noc plná milostných a bláznivých studentských dobrodružství, jimiž končí dětství a začíná život. Skupinka studentů a studentek z maloměsta má před sebou poslední den prázdnin. Dva kámoši, Steve a Curt se chystají na univerzitu, další čeká nástup k vojsku, jiní vlastně ještě netuší, jak se svým dalším životem naloží. Frajírci závodí v nablýskaných i otlučených autech, dívky se vyzývavě procházejí v ulicích, plných rock'n'rollu. Dění kulminuje uprostřed noci plné bláznovství, krátkých okamžiků lásky, prvních polibků, honiček v autě a problémy s policií...
Film režiséra Georga Lucase (jenž se později proslavil sci-fi ságou Hvězdné války), zachycuje atmosféru počátku šedesátých let minulého století, obraz mladé generace a konec jejího dětství. V době svého uvedení snímek zaujal prolínáním několika příběhů, jemným humorem i nostalgií, s nímž jsou vyprávěny, stejně jako výrazným využitím dobové hudby, obrazovým zachycením kamery (Jan D'Alquen a Ron Eveslage) a brilantními hereckými výkony mladých představitelů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (211)

nascendi 

všechny recenze uživatele

U tohto filmu nemôžem byť objektívny. Lucas je iba o dva roky starší odo mňa a nakrútil film v ktorom sa vyrovnáva s obdobím, keď bolo všetko také krásne a jednoduché, keď nebolo treba byť zodpovedným a stačilo sa vyskytovať tam, kde sa dialo niečo zaujímavé. A hudba, najmä hudba. Americké graffiti, Džezová revue a izraelská séria Nanuk na špajli, to sú filmy, v ktorých zneli moje najobľúbenejšie skladby zo zlatého obdobia sixties. A vôbec mi neprekáža bezcieľne vozenie sa mládeže v autách. Veď je to to isté, ako naše prechádzky po bratislavskom korze. Takže štyri hviezdičky bez ďalšej diskusie. Mám právo byť z času na čas osobný. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film George Lucase. Velká škoda, že se navždy zaprodal galaxii daleko odtud a jednomu dobrodruhovi s kloboukem, protože tady dokázal v komorním žánru dokonale vytvořit maloměstskou atmosféru a za pomoci perfektně padnoucích herců vyprávět příběh se všemi aspekty sociálně-existenciálního dramatu a zároveň dostatečně odlehčenou teenagerskou komedii. Klíčem je to, že až do samotného konce není jasné, k jaké rovině se scénář přikloní. Zda nechá hrdiny v průběhu jediné noci definitivně dospět nebo jim udělí bolestnou lekci. A možná, že dokáže zcela nenásilně udělat obojí. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Nikdy by mě nenapadlo, že něco takového mohl zrežírovat George Lucas. Jeho jméno je již natolik spjato se sci-fi/fantasy, že je proti mysli si představit, jak Lucas natáčí komediální drama o poslední noci středoškolských frajerů ze 60. let. Nicméně nakolik mě tenhle film překvapil, natolik jsem si ho i užil. Tak nečekaně příjemný a zároveň kvalitní zážitek mi nebyl Českou televizí už značně dlouho dopřán. 8/10 ()

sidzej 

všechny recenze uživatele

Na môj vkus až príliš dobové. Zatiaľ čo 80te roky žeriem, tie 70te až tak nemusím. Technická stránka filmu je dobrá avšak slabší príbeh a občasná nuda mi nedovolia siahnuť po vyššom hodnotení. Stále nemôžem uveriť tomu, že Americké graffiti režíroval Lucas. Ten Lucas, ktorý o 4 roky neskôr natočil kultové Star Wars. Zázraky sa dejú. Ako retro film zachytávajúci teenagerskú výpoveď doby je to výborné. Ale nie je to môj žáner. 70% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Celonoční ježdění odnikud nikam nabídne desítky skvělých songů a trochu mladických útrap. A bývalý asistent Francise Forda Coppoly dosahuje mezinárodního úspěchu. Navrch s minimálními náklady vydělal velké peníze. Jedna noc v životě několika mladíků před rychle se blížící dospělostí přinese několik rozuzlení a nálad, nostalgické retro sází na pocity celé jedné generace. Až mu někdy schází tempo a některé dialogy skřípou, jde o solidní výpověď odvyprávěnou s lehkostí nadšeného tvůrce. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (29)

  • Produkce sehnala na 300 aut z doby před rokem 1962. (Karlos80)
  • Pre neustále znejúci rokenrol v snímke jestvovali dva záznamy. Prvý, ústredný, bez ozveny, majúci top kvalitu, bol využitý pre chvíle, kedy mala byť hudba dominantnou zložkou pre záber. Druhý, ktorý len skôr dotváral atmosféru, pochádzal z obyčajnej magnetofónovej pásky skladajúci sa z rôznych melódií. (Biopler)
  • Scéna po skončení závodu, kdy John mluví s Terrym, byla od Paula Le Mata a Charlese Martina Smithe čistou improvizací. Dialog se totiž původně měl natáčet ve zcela jiný den. (novoten)

Reklama

Reklama