Reklama

Reklama

Noc plná milostných a bláznivých studentských dobrodružství, jimiž končí dětství a začíná život. Skupinka studentů a studentek z maloměsta má před sebou poslední den prázdnin. Dva kámoši, Steve a Curt se chystají na univerzitu, další čeká nástup k vojsku, jiní vlastně ještě netuší, jak se svým dalším životem naloží. Frajírci závodí v nablýskaných i otlučených autech, dívky se vyzývavě procházejí v ulicích, plných rock'n'rollu. Dění kulminuje uprostřed noci plné bláznovství, krátkých okamžiků lásky, prvních polibků, honiček v autě a problémy s policií...
Film režiséra Georga Lucase (jenž se později proslavil sci-fi ságou Hvězdné války), zachycuje atmosféru počátku šedesátých let minulého století, obraz mladé generace a konec jejího dětství. V době svého uvedení snímek zaujal prolínáním několika příběhů, jemným humorem i nostalgií, s nímž jsou vyprávěny, stejně jako výrazným využitím dobové hudby, obrazovým zachycením kamery (Jan D'Alquen a Ron Eveslage) a brilantními hereckými výkony mladých představitelů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (211)

F.man 

všechny recenze uživatele

Americké dospívání v šedesátkách z pohledu George Lucase? No já vám nevím, na mě se to zdá moc jednoduché a glorifikující. Jako kdyby všechen ten rock'n'roll znamenal bezproblémové ježdění ve fordkách, vanilkovou colu a Budy Hollyho. Asi nás je menšina, ale pro mě vždy bude Americké graffiti jen tím docela atmosferickým filmem Lucase, ve kterém je plno krásných aut a několik různě kvalitních příběhů. Na to abych ho i já bral nějak kultovně je pro mě moc plochý. Každopádně 110 minut je to ale docela příjemných. Tím to ale pro mě končí. Your car is uglier than I am. That didn't come out right. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Teda Georgi, ty se toho nebojíš. Americké graffity jsou filmem v úplně jiné smyslu tohoto slova než pozdější slavné Hvězdné války a upřímně mohu říct, Lucas uměl (a já doufám stále umí) točit film. Tady trefil skoro vše, co mohl. Retro 60. léta do posledního detailu a jedna dlouhá noc několika kamarádů. Rozhodování o budoucnosti se tu potkává s pochopením vlastních citů a uznání vlastní smrtelnosti/porazitelnosti. Příjemný 110 minut bez slabšího místa, které odsýpají i přes nikterak extra nabitý děj. Graffity jsou mimo jiné také jukebox největších hitů 60. let a se správnou náladou jsou trefa do černého. PS: Robert Zemeckis se při natáčení Návratů do budoucnosti minimálně maličko inspiroval:) ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Asi jsem čekal o něco víc. Příběh je naprosto průměrný, postavy nepříliš sympatické a jediné kvůli čemu má tenhle film smysl sledovat (tedy kromě toho, že třeba jste třeba fanoušek Lucase) je pěkně zobrazená dobová atmosféra a pak samozřejmě nanejvýš parádní hudba (i když ta by se nemusela v některých případech odsouvat do pozadí dialogu, ale bylo by fajn nechat ji znít pěkně nahlas). Dohromady mi to dává pouze lepší průměr. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Cože, drama? No to snad ne. American graffiti je další "kultovní" film, co mě zklamal na plný čáře. Je to jen sled několika hloupoučkejch epizodek a do toho hraje rock´n´roll a žere se hodně hambáčů a chlastá cola. Musel jsem si dát uprostřed přestávku, protože jsem se fakt ukrutně nudil. Vlastně mě tam zaujaly akorát ty starý americký káry. Jinak Harrison Ford tam moc prostoru nedostal. Řekne akorát několik "cool" hlášek a nakonec hodí auto přes boudu. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Protiargument pro všechny okamžiky, ve kterých si postesknu, že George Lucas mohl být dobrý režisér "normálních" filmů. Nemohl. Americké graffiti je zoufale nudná sonda do života puberťáků v americkém maloměstě někdy na začátku 50tých let. Měl jsem co dělat, abych tu nudu přežil do konce (a to mám rád filmy všeobecně považované za "nudné onanie"), na plátně se bezcílné toulaly desítky postav, jejichž osudy mi byly naprosto ukradené, ručičky hodinek se plazily jako zdrogovaní šneci ... Never more. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (29)

  • Jeden z důvodů, proč většina studií odmítla scénář byl ten, že režisér požadoval na soundtrack alespoň 40 písní, což by přirozeně vedlo k vysokému rozpočtu. Na milost ho vzal Universal ve chvíli, kdy do hry jako producent vstoupil Lucasův přítel Francis Ford Coppola, tehdy posílený úspěchem Kmotra. (novoten)
  • Scéna po skončení závodu, kdy John mluví s Terrym, byla od Paula Le Mata a Charlese Martina Smithe čistou improvizací. Dialog se totiž původně měl natáčet ve zcela jiný den. (novoten)
  • V době natáčení se Harrison Ford živil jako truhlář. Jednoho dne mu ale zavolali z kanceláře režiséra George Lucase. Byla to zakázka na výrobu skříně. Když Ford dorazil na místo, Lucas řekl, že si ho pamatuje z nějakého filmu. Divil se, že se herec živí truhlařinou, a nabídl mu malou roli ve filmu. [Zdroj: prochlapy.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama