Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stará výměnkářka, surově podříznutá, nalezená sedící na židli nad svou batolící se drůbeží. Okolnosti jasně ukazují na loupežnou vraždu a Budík (J. Plesl) zpočátku nepochybuje. Nabízí se motiv peněz, ukrytých ve výměnkářčině náboženské knížce, Nebeklíči, jak bylo na vesnici zvykem. Ty zmizely. Stopy ukazují, že rodina, tedy vážený syn hospodář (M. Finger) a jeho žena (B. Lukešová), jsou nevinní, že útočník přišel zvenku. Ale kdo? Může hrát nějakou roli blížící se soud o pozemky, ve kterém měla stará paní svědčit? Otázky se komplikují, vesnice na okraji Prahy se jeví jako čím dál tajemnější svět, v němž se dějí poněkud nepochopitelné věci. Existuje například skřítek Hospodáříček? Budík je však racionální člověk, a tak brzy narazí na skutečnou stopu. Na základě chytrého postřehu objeví výměnkářčiny peníze a další důkazy. Podezření se obrací k rodině. Dojde i k zatčení, ale to nakonec nikam nevede, je totiž jasné, že právně neobstojí. Budík cítí, že stále nerozumí něčemu základnímu, bez čeho se v tomto vesnickém případu neobejde a co musí pochopit. A když je varován, aby se o pochopení této bohaté sedlácké rodiny raději nesnažil, neposlechne. Je policista, má nějaké poslání, jeho etika mu velí prosadit pravdu, ať je jaká chce, děj se co děj… (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Šimpy 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak se mi dzá, že sleduju seriál, který by se měl jmenovat "Jak to pražští policisté ve velkém neumí." Co to zase bylo? Tak uvědomělá křesťanka a sáhne si na život? Tak by odmítla vypovídat, nebo vypověděla po pravdě, že si nic nepamatuje. Ano, nechtěla nikomu ublížit, ale očividně ten spor se táhnul už řadu let, tak by se holt táhnul i dál. Nebo by někde soud dohledal ty mapy. Hotovo, dvacet. ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

O půl hovna lepší, než předchozí dva díly. Snaha o jakousi kriminální práci byla už znát. Ale ten případ....To je šílený. Tak blbej motiv jsem jaktěživ neviděl. Bába se sama zařízne, protože si nedokáže vzpomenout na nákres mapy pozemků, kvůli kterým má svědčit u soudu. A ještě za to vyřešení případu málem dostane Budík přes ciferník. Takže vyřešit případ sebevraždy a znemožnit tím pohřeb vážené buranky v rodinné hrobce je špatné. Ale zatajovat informace o případu a manipulovat s důkazy a ještě k tomu všemu svalovat vinnu na nevinnou je v pořádku? ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět jen jakýsi podivný bizár, který má s dobovou realitou nebo aspoň jakous takous věrohodností jen málo společného. Těžko říct, zda si tvůrci dělají z diváků blázny nebo se sami pohybují někde mimo hranice duševní normality. I boj veřejnoprávní ČT o diváka tím, že cpe do svých současných seriálů každou chvíli souložící dvojice, mi připadá spíš výrazem zoufalství než nějaké promyšleně odůvodněné strategie. Podivně absurdních momentů by se i v této epizodě našla celá řada (viz i ostatní komentáře), ovšem to, že hlavní vyšetřovací metodou policejního inspektora v podání Jiřího Langmajera je to, že se v každém díle vyspí s nějakou potenciální svědkyní, už opravdu přestalo být vtipné a je to spíš jen hloupě únavné. ()

AgnesDee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak si to shrňme - baba nedokáže pomoci, a i přesto, že je velmi pobožná, dá přednost své vlastní cti před ctí rodiny a dokonce před církvi samotnou. Její syn okolností její smrti zatají tak, že místo činu nafinguje jako vraždu. A když to inspektor vyřeší a koná pouze svou povinnost, dostane za to ještě hate, že zničil této rodině pověst. A logika je v tom kde? Za zničenou pověst může oběť sama, nenáviďte ji, ne poldu. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Děsná pruda. Jedna hvězdička za Lucii Žáčkovou, která je skvělá vždy a všude, rozsvítila i tuhle patlaninu, zbytek obsazených: všichni do jednoho na ránu bez milosti, sympatická není jediná z postav, slovy mizerně napsaná, natočená i zahraná tragédie, vedle které by se všichni kriticky komentující Četnické humoresky, Četníky z Luhačovic i třeba Modravu mohli chytit za nos a zcela racionálně upravit svá původní hodnocení směrem nahoru, protože férovost. Do ústředních rolí se nehodí ani jeden z účinkujících, Denis Šafařík to slíznul už za naprosto debilní vánoční pohádku, je mi toho pána líto, nic mi neudělal a je z mé strany sprosté se do něj pouštět, uzavřu to tedy pouze konstatováním, že nemá štěstí na role, holá prdel Langmajerova, když lascivně klátil a ochmatával Geislerovou- nechutné celé, jindy výborný Plesl je zde unylým otrapou, Vlasáková- zbytečná postava, soukromí vyšetřovatelů je vůbec v každém detektivním počinu opruz, proto si cením Hříšných lidí, Lábuse málo, nezachránil to ani namakaný Martin Finger. V pátky sledujeme Kukačky, ano žánr diametrálně odlišný, ovšem to, co předvádí herecká sestava do jednoho posledního tam někde v rohu v Kukačkách a co se děje za dva dny ve ZVP je natolik výrazný rozdíl, že rozum couvá. Špatná režie, nesprávné vedení herců, dialogy šustí papírem, nejdou hercům z pusy. Tohle se už nezvedne. Howgh. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Na začátku hovoří inspektor Budík (Jaroslav Plesl) s policejním agentem Nováčkem (Denis Šafařík) o tom, že šlechtické tituly zrušil 10. prosince 1918 prezident Masaryk. Zrušilo je zákonem 61/1918 Sb. Revoluční národní shromáždění, Masaryk nebyl v tu dobu ještě ani v Československu, jelikož do vlasti přijel až 21. prosince. (VN85)
  • Premiéru epizody sledovalo 1,95 milionů diváků starších 15 let, což byl nejlepší výsledek toho večera i celého dne. (rublik05)
  • Na konci, když si chce mladší dcera inspektora Budíka promluvit se svým otcem a zjistí, že je nemocný, tak řekne: „Vždyť by to mohla být španělská chřipka a ta pořád zabíjí.“ Španělská chřipka řádila v letech 1918–20, Velká Praha ale vznikla až v roce 1922. (VN85)

Reklama

Reklama