Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Judy Garland je fenomenální zpěvačka a úspěšná herečka, která se již od útlého věku stává miláčkem celé Ameriky. Její talent si podmaňuje miliony diváků na celém světě. Její kariéra je doslova splněným snem.  Ale všechno má svou cenu. Úspěch a sláva si vybírají vysokou daň. Její život provází osamělost, jejím démonem je alkohol a závislost na lécích. V zimě roku 1968 přijíždí Judy do Londýna, aby vystoupila na turné beznadějně vyprodaných koncertů. Docházejí jí peníze a její manželství se hroutí. Od počátku jejího celosvětového úspěchu v muzikálu Čaroděj ze země Oz uplynulo 30 let. Neodolatelným smyslem pro humor a vřelostí okouzluje všechny kolem, ať už se setkává s hudebníky, fanoušky či přáteli. Její sny o romantické lásce se zhmotňují, když potkává Mickeyho Deanse. Ale pod maskou šťastné hvězdy se skrývá křehká žena. Poté, co v záři reflektorů strávila tvrdou prací uplynulých 40 let, je vyčerpaná. Vracejí se jí vzpomínky na ztracené dětství a ze všeho nejvíc touží být doma se svými dětmi. Najde v sobě sílu pokračovat? (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (135)

Lischai 

všechny recenze uživatele

Film jede po přímé lince, kdy Judy zpívá, někdy je v poho, jindy není, manažer ji dá pár šancí, když je všechny zvojtí, dojemně zazpívá na rozloučenou a je to. Není to špatné, ale je to tak lehounce po povrchu toho životního osudu, že se o Judy Garland kromě toho, že hodně zpívala, umřela mladá a měla ráda svoje děti, nedozvíme literally nic víc. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Renée Zellweger má zřejmě svého druhého Oscara definitivně v kapse. Hvězda známá především ztvárněním Bridget Jonesové v její trilogii už si v roce 2004 došla pro zlatou sošku za výkon v Návrat do Cold Mountain a poté co za ztvárnění Judy Garland v jejím biopicu získala už Zlatý Glóbus a Baftu zřejmě letos dojde pro svého druhého. Samotná Judy má ale bohužel celkově pověst snímku, který těží především ze skvělého výkonu hlavní protagonistky, jinak ovšem za nic nestojí a nebýt zasloužených nominací pro Zellweger a Makeup by po Judy dost možná skutečně někdo neštěkl. A musím bohužel dodat, že se veřejnost nemíní. Judy je bohužel tím klasickým filmem, který má sice výbornou hlavní hvězdu, jinak ale kvůli sázce na rutinního režiséra (v tomhle případě Ruperta Goolda, který má práci především s televizními filmy na poměry divadelních her) a rutinního scénáristy (v tomhle případě Toma Edge) nevyhrabe nic víc. Samotná biografie Judy Garland je natočena dle divadelní hry End of the Rainbow a kvůli tomu Judy opravdu působí jak divadelní hra nebo rovnou televizní film. A je to škoda, protože základ skutečně není problém. Problémem ale je, že i přesto, že se biografie Garland odehrává na sklonku jejího života je tohle období překvapivě nezajímavé. Respektive filmaři si s daným obdobím nedokáží úplně vyhrát. Garland je prostě na zhroucení, závislá na prášcích a alkoholu, počtvrté se rozvedla, nedokáže uživit děti a musí je proto dát k manželovi a kvůli jediné možnosti na výdělek odcestovat do Londýna, ve finále to vypadá, že se opět zamiluje a konečně najde štěstí, život jí začne házet další klacky pod nohy a Garland je opět v troskách. Tohle je vlastně celá Judy v kostce a nejedná se o spoiler, protože je tenhle děj a vývoj hodně předvídatelný. Do toho je vložena menší epizodka s homosexuálním párem, který Garland neskutečně obdivuje, pozve si Garland k sobě domů, pobrečí si nad vejci a řeknou si, že je život svině. Na 118 minut prostě Judy nedokáže tohle období úplně svižně a zajímavě odehrát, zvláště když tohle vše opravdu zajímavé není. Zajímavější jsou flashbacky, které se vrací do doby kdy se Garland stala hvězdou Čaroděje ze země Oz a stala se trýzněnou obětí producenta Louise B. Mayera. Tohohle období života Garland, které vlastně zároveň odstartovalo její hvězdnou a komplikovanou kariéru se film nedotýká příliš, rozhodně si ale dovolím tvrdit, že by celovečerní film na tohle téma obstál o hodně víc. Ať už více epizodek s mladším Mickey Rooneyem, více psychologických řečí Mayera nebo více traumatických zážitků jako upření možností jíst hamburger nebo dort aby mladá Judy přece jen moc nepřibrala. Tyhle flashbacky se používají v rámci vyprávění a má to fungovat tak, že si Judy nakonec přece jen po více jak 30 letech ten vysněný dort dá. Nefunguje to! Pokus o jakousi psychologickou sondu do duše ženy, které dětská sláva zničila život nebo vážné momenty se zde naprosto míjí. A právě více konverzaček s Mayerem s dětství by byli opravdu silným celovečerním tématem. Rozhodně více než výsledná Judy. Ze začátku dokonce Judy ani nevypadá marně vizuálně. Chvílemi jsem si říkal, že se na to hezky kouká a chvílemi mi to nádech televizní filmu bralo, od druhé čtvrtiny to ale bylo celé pryč a vrátil jsem se k pocitu, že fakt koukám na televizní film. Ne takový jako Grace, kněžna monacká s Nicole Kidman, spíše jako na Dianu s Naomi Watts. A mrzelo mě to. Renée Zellweger je ale skutečně výborná a podává parádní herecký výkon. Sama nazpívala všechny písně Garland, v rámci Makeupu byla dovedena ke Garland v posledním stádiu a je skutečně až nechutně podvyživená stejně jako Garland v posledním tažení. Nemám tak vůbec problém s tím, že to bude Zellweger kdo si pravděpodobně odnese sošku, protože to je rozhodně zasloužené a táhne film nahoru. Krom ní si možná ještě vzpomenu na fajn Finna Witrocka co ale ve finále nedostane zase tolik příležitostí a to samé se dá říct i o Michaelu Gambonovi. Zbytek jako by nebyl a je to škoda. Jo, vlastně je tu Richard Cordery jako Mayer! Judy je bohužel až příliš obyčejná adaptace, která má sice skvělý hlavní herecký výkon, povedené masky a občas přece jen hezky vypadá, ze samotného tématu co Judy Garland dělala pár měsíců před smrti ale nevytáhl tolik a bohužel naopak z toho zajímavějšího tématu čerpal jen v rámci flashbacků. Ten film by chtěl hrozně dojmout a stát se pamětihodným filmem, vůbec to ale nestačí. Nebýt Zellweger by po tomhle filmu pravděpodobně nikdo neštěkl, něco mi ale říká, že si to samotní tvůrci uvědomují. A bůhví jak moc to mají v anusu..... () (méně) (více)

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Středobodem snímku Judy je Renée Zellweger, na níž celý počin stojí a padá. Po celou dobu stopáže máte pocit, že si toho Oscara vážně zasloužila, jelikož ze sebe vydala to nejlepší krystalicky čisté herectví. Je tedy vážně škoda, že tento zářný atribut režisér Rupert Goold zabalil do průměrného a lehce zaměnitelného hávu, na nějž se bohužel za pár měsíců zcela zapomene. Co tedy dodat na závěr? Ačkoli snímek Judy sám o sobě nedosahuje nějakých závratných kvalit, tak právě kvůli ústřednímu hereckému výkonu Renée Zellweger byste mu určitě měli dát šanci. Její herectví totiž nikdy nebylo a asi ani nebude lepší. „I just want what everybody wants. I seem to have a harder time getting it.“ ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Životopisné snímky filmových hvězd mě vždy velice lákají, přijdou mi velmi atraktivní a odehrávají se v prostředí, které zkrátka miluji a většinou se z nich dozvím i spousty nových a zajímavých informací. Judy je ale v tomto ohledu jiná. Jednak přímo filmové branže se dotýká skutečně jen velmi okrajově, jelikož se zaměřuje především na pěveckou kariéru Judy Garlandové, a to ještě v jejím úplném závěru, a jednak o jejím samotném životě jsem se zde nedozvěděl prakticky nic podrobnějšího, či zajímavějšího, tvůrci ji zde představili již jako zlomenou ženu nad propastí, jenže jak k tomu došlo, se tu dozvídáme jen útržkovitě a velice nekonkrétně, tudíž Judy ve výsledku představuje prakticky už jen drama závislé ženy, o jejíž minulosti se dozví divák minimum, čímž lze ovšem pak s její postavou jen velmi těžko soucítit, či ztotožnit se. S tím je pak spjatá bohužel i absence emocí a naopak vzbuzuje odtažitost od veškerého dění. Jinak velký otazník mám nad Renée Zellweger v ústřední roli, jejíž výkon je buď skutečně právem odměněn zlatým plešounem, a to v tom případě, že se jí Judy podařilo vystihnout vážně přesně, tedy se stejnou mimikou, gesty a vystupováním, ale jelikož nevím, jaká Garlandová v tomto ohledu opravdu byla, tak je tu ještě druhá možnost, že Zellwegerový výkon je jedno obrovské, trapné fiasko, které mi připomínala Bena Stillera v Zoolanderovi, jenže ten ty prakticky totožné ksichty dělal schválně, každopádně mi jde o to, že ve mě Renée budila prostě dojem šíleného přehrávání, a spíš než dramaticky ten její výkon na mě působil sebeparodicky. Já jsem z tohoto snímku zkrátka dost rozpačitý, a to především z důvodu, že mě vůbec ničím nedokázal vyloženě zaujmout, či oslovit, což je velká škoda, čekal jsem určitě víc. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Na to, že se o Judy nedovíme nic, co by nebylo notoricky o nešťastné notoričce známo, jedná se o film poněkud dlouhý. Devadesát minut by s daným scénářem mělo lepší šmrnc a my bychom aspoň mohli hořekovat, že chceme z té lidské tragédie vidět víc. Přestože mě několik nádherných scén rozsekalo, film se mi táhl. Nejpůsobivější pro mě byla noční návštěva u dvou, milujících se, Judy milujících, fanoušků. Tam se do mě trefili, naprosto nečekaně. Judy Garland, jedna z neznámějších obětí továrny na sny, si velký film o svém smutném životě určitě zasloužila. Zdevastovaná „hvězda na chodníku“ bez prostředků, bezdomovkyně, milující maminka, však neschopná svým dětem poskytnout zázemí, neschopná pro své závislosti plnit smluvní závazky, zůstala přes to všechno nevšedně charismatická, lidská, vstřícná, zasněná, mimořádná zpěvačka, což v kombinaci s bezelstnou naivitou a touhou po lásce vytvořilo mrazivě dokonalého, žijícího, padlého anděla. Renée, coby představitelka nevšední legendy, byla fantastická! Zmizela mi kamsi do té paní na plátně a já ji neviděla celý film. Dívala jsem se na Judy Garlandovou a na Renée si vzpomněla až dlouho po filmu. Zasloužený Oscar, který rozhodně nebyl jen za to, že je Judy fyzicky podobná, ani proto, že Renée vše zazpívala sama. Dokázala na mě dýchnout smutnou beznaděj nadaného, energického člověka, který tolik chtěl, ale už to nešlo. …jako tanec nezvykle štíhlých nohou, v nejjemnějších punčochách bez střevíčků na parketu zasypaném střepy… .. ze všech těch lahví, která ta nešťastná bytost kdy vypila… Tvůrcům odpouštím patos i délku, není to film pro každého, od mě za čtyři. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (11)

  • Liza Minnelli a Lorna Luft, dcery Judy Garland, vyjádřily v mediích svůj nesouhlas s natáčením filmu. Minnelli se také ostře ohradila proti tvrzením, že se s ní Renée Zellweger sešla, aby roli její matky probraly. Renée později vysvětlila, že se přes společného přítele pokoušela Lizu oslovit, ale k setkání nedošlo. (kenny.h)
  • Kvôli dosiahnutiu čo najdôveryhodnejšieho efektu nosila Renée Zellweger kontaktné, farebné šošovky, drobné protézy a parochňu. Držaním tela strávila veľa hodín tréningu. (classic)
  • Renée Zellweger taktiež sledovala nahrávky predstavení Judy Garland, čím sa doslova na vlas priblížila samotnej gestikulácií a vyjadrovaniu svojho predobrazu. (classic)

Související novinky

Zemřel herec Michael Gambon

Zemřel herec Michael Gambon

28.09.2023

Přichází smutné zprávy jak pro kouzelnický svět Harryho Pottera, tak i pro svět filmu celkově. Ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve čtvrtek 28. září odešel oblíbený a talentovaný britsko-irský herec,… (více)

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

24.04.2021

Polská filmová akademie zveřejnila kompletní seznam nominací pro Polské filmové ceny - Orly v rámci jejich 31. ročníku. Akademici letos vybírali ze seznamu celkem 130 děl, z čehož bylo 31… (více)

Vyhlášení výsledků 92. Oscarů

Vyhlášení výsledků 92. Oscarů

10.02.2020

Před pár desítkami minut skončilo vyhlašování výsledků 92. ročníku Oscarů a letos se zase jednou psala historie. Cenu pro nejlepší film si totiž odneslo vůbec poprvé v historii cizojazyčné drama… (více)

Parazit přepisuje historii

Parazit přepisuje historii

20.01.2020

Korejské černé komedii Parazit režiséra Bonga Joon-ho (Ledová archa, Okja) se povedlo něco, co žádnému jinému cizojazyčnému snímku před ní. Vyhrála totiž jednu z hlavních cen na cenách Screen Actors… (více)

Reklama

Reklama