Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 1900. Básník Christian (Ewan McGregor) vzpomíná, jak se stal členem divadelní společnosti, která právě zkouší novou hru. Jenže aby ji mohli v Moulin Rouge uvádět, potřebují přesvědčit majitele podniku (Jim Broadbent), na kterého platí jediná věc – krásná kurtizána Satine (Nicole Kidmanová). Rozhodnou se proto, že Christiana představí Satine. Ten večer se má ale Satine sejít s bohatým vévodou (Richard Roxburgh). Dojde k záměně a Satine vyzná lásku Christianovi v domnění, že je vévoda. Christian jí poví pravdu a vzápětí se objeví pravý vévoda. Satine situaci vyřeší po svém. Nabídne vévodovi samu sebe výměnou za to, že bude investorem nově vznikající hry. Vévoda souhlasí. Dojde láska Satine a Christiana naplnění? A co žárlivý vévoda? (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 148)

Shit 

všechny recenze uživatele

Muzikály já obecně moc nemusim, protože mi přijde, že zpěv je upřednostňovanej před dějem a v záplavě všech těch písní nakonec nevim o co v tom filmu šlo. To je tak trošku případ Moulin Rouge, ale tady je naštěstí ten děj tak jednoduchej, že tady nebyl žádnej větší problém se v tom zorientovat. Na druhou stranu jsou ale v muzikálech většinou fakt krásný písně, který do děje pěkně pasujou. tady je to ale taková dost vykrádačka všech možných písní, škoda, že nebyly napsaný nějaký přímo do tohohle filmu, ale i tak se to pěkně poslouchá a koukat na zpívajícího McGregora je fakt zážitek, docea by mě zajímalo, jestli to fakt zpíval on. Stejnětak je zážitek koukat na Nicol Kidman. Baz Luhrmann se toho zhostil fakt pěkně, ale někdy mi přišlo, že z toho dělal až trošku moc velkej vizuální cirkus ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Bol raz jeden mladík, zvláštny, kúzelný mladík, smutný pohľad mal, bol však veľmi múdry." Magické, opona sa roztvára a zavalí vás taký dvojhodinový pestrofarebný humbug, až vás na konci prekvapí, ako vás šialený Luhrmann dostal presne tam, kam chcel a vy ste mu neverili a na konci ste mu uverili a už pre vás bolo neskoro, zostali ste emočne zdrvení a rozložení na mikročastice. Zrazu ste dojatí, obzeráte sa, či niekto nejde, aby ste si mohli utrieť zaslzené oči a trúbite do vreckovky. MOULIN ROUGE je opulentný, bizarný, kuriózny, hlučný, akčný, farebný, drzý a krásny muzikál, ktorého úspech (celosvetová tržba 18O miliónov pri 5O-miliónovom rozpočte, osem nominácií na Oscara) vyvolal krátky boom muzikálov (CHICAGO, NINE). Luhrmann je diabol a z Nicole Kidman a Ewana McGregora skvelý, skvelý, skvelý pár. Pekná rozprávka ladená do pop-kultúrnej čipkovanej blúzky, aj keď celé je to miestami natoľko pojašené, že to samozrejme na IOO% nebude sedieť každému. Kino Považan 2001 ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších muzikálů jaký jsem kdy viděl! Vizuálně, hudebně i herecky naprosto strhující podívaná, kterou mohu každému jen doporučit. Nicole Kidman nám opět ukázala, že je to Paní herečka a oscarová nominace to jen potvrzuje. I když je Ewen McGregor skvělý herec, tak mě velmi mile překvapil svým zpěvem. Baz Luhrmann dokázal zrežírovat dokonalý koktejl, na který hned tak nezapomenu. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Děj spojuje Dumasovu Dámu s kaméliemi (nebo přesněji Verdiho la Traviatu) s Pucciniho Bohémou (to především). Předvzorem je tedy italská opera (samozřejmě ne hudebně). Italská opera je totiž pověstná svou „spektakulární“ výpravou a emocionální vyhraněností pohybující se alespoň v Pucciniho případě na hranici vkusu. Verdiho i Pucciniho opera ve své době dojímaly své publikum, které se nikterak nenechalo odradit jejich patetickou přepjatostí. Třebaže v Moulin Rouge je děj podřízený formě, překvapivě se blíží také Zamilovanému Shakespearovi, který naopak stavěl na poměrně složitých textových hrátkách (shakespearovských reminiscencích). Nechci tím říct, že mezi těmito dvěma filmy nakonec není rozdíl, ale spíš, že zákony melodramatu jsou vždy týž. A Luhrmann i Stoppard neměli důvod se proti nim stavět. Oba své dílo už v jiných než narativních vrstvách obzvláštnili natolik, že dalších zvláštností již nebylo třeba. Tanec v srdci – Romeo a Julie – Moulin Rouge. Vývoj, jež nastoupil Baz Luhrmann ve spojení „operního“ melodramatu s bizarní fantaskní formou, dospěl v Moulin Rouge do své nejzasší pozice, v níž forma zcela pohltila obsah. FORMA SE SAMA STALA OBSAHEM. Je to film, kde se na plátně něco neustále děje. Jako obraz ve stylu internacionální gotiky trpí strachem z prázdnoty (horor vacui). Všude je barevná a zářivá dekorace, na nebi nestále něco vybuchuje. Je to jako bizarní sen, který až do scény ve slonu neustále graduje. Druhý vrchol pak přichází v závěrečném představení. Baz Luhrmann si vytvořil svou „Paříž“v ateliéru. To mu umožnilo velmi svobodný pohyb kamery - úžasné přelety, při kterých kamera vylétne z jedné místnosti, nabídne nám pohled na město a prudce se přiblíží do místnosti jiné, kde děj pokračuje. Luhrmann užívá těchto přeletů na místo montáže ve smyslu filmové interpunkce = k posunu děje. Po 70.letech, které ve Slávě a All That Jazz stvořily „civilní“ muzikál, přinesli Luhrmann a také Trier do muzikálu opět něco nového. Vrátili mu senzibilnost a objevili jeho bizarnost. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Muzikálová pohádka o tom, jak vzdát poctu filmovému století. Samozřejmě zážitek je hlubší, pokud člověk vědomě vnímá všechny inspirační zdroje. Divák, který jen cosi tuší, jen tápe po povrchu. Tady je všechno od de Toulouse-Lautreca, Mélièse, Violettu, přes Monroe, Madonnu až po Queeny. Děkuji, absintová vílo. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (57)

  • John Leguizamo (Toulouse-Lautrec) chodil v přítomnosti ostatních ve speciálních chráničích nohou a modrých ponožkách, aby mohly být jeho nohy digitálně zkráceny a vypadal tak menší. (HellFire)
  • Ve chvíli, kdy Satine (Nicole Kidman) poprvé omdlí při vystoupení na "houpačce", odnesou ji do zákulisí, kde ji Marie (Kerry Walker) probudí. Na rukou má bílé rukavice. Ale při bližším záběru na ruku a kapesník potřísněný krví už Satine rukavice nemá. (Terva)

Související novinky

Další muzikál pro Nicole

Další muzikál pro Nicole

09.04.2008

V Moulin Rouge byla neodolatelná a ukázala kromě podvazků a hereckého talentu i to, že je docela nadanou zpěvačkou, takže režisér Rob Marshall neváhal ani chvilku a obsadil Nicole Kidman do jedné z… (více)

Scarlett krade nejen srdce

Scarlett krade nejen srdce

07.09.2007

Každý ví, že nejlepšími přáteli krásných blondýnek jsou diamanty. Zpívala o tom kdysi Marylin Monroe a nedávno na houpačce vysoko nad parketem Moulin Rouge i Nicole Kidman. Teď si něco podobného bude… (více)

Na návštěvě u protinožců

Na návštěvě u protinožců

14.12.2006

Baz Luhrmann, režisér rozpačitě přijaté adaptace světoznámé Shakesperovy hry Moulin Rouge, se připravuje na svůj další projekt, ve kterém se nezahraje nikdo jiný, než dvě herecká esa největší… (více)

Reklama

Reklama