Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (439)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Jasné je, že nejsilnější stránkou je tu překrásná (!!!!) hudba. Při ní musí vypadat snad každá láska nádherně. Další výhrou je samozřejmě mladý DiCaprio a částečně i Claire Danes. Dál už ale moc chvály rozdat nemohu. Zasazení úúúžasného a všem známého romantického příběhu Romea a Julie do téhle doby mi téměř vůbec nesedlo. Ikdyž chápu, že pro mladší generaci je to takhle asi zkousnutelnější. 3* ()

leila22 

všechny recenze uživatele

Vážne by sa kinematografia nezaobišla bez tejto modernej verzie inak krásnej klasiky od Shakespeara? Rómeo, ktorý sa sfetuje predtým ako ide na ples Capulettovcov plný čiernych transvestitov a ďalších absolútne nesympatických a preafektovaných postáv...zopár nezaujímavých súbojov medzi znepriatelenými rodmi, ktorí na seba miera zbraňami i keď v rámci dialógov na seba vraj tasia meče...toto bola vážne tragédia. Dve vyhasínajúce hviezdy za scénky Rómea a Júlie, ktoré boli vcelku milé a pozerateľné. Zostatok bol ako z iného (nepodareného) filmu. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Lima 

všechny recenze uživatele

Tu Luhramnnovu snahu být za každou cenu originální v tomhle filmu nebaštím. Moulin Rouge jsem mu sežral i s navijákem, tady mně otravné disco výstupy iritovaly. Nikam děj neposouvaly a byly úplně zbytečné. Někteří nezkousli časové posunutí shakespearovské klasiky do moderní éry, ale já myslím, že to filmu prospělo. Film stojí za zhlédnutí už kvůli hereckým výkonům Di Capria a Danesové. ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Zajímavě stylizované, skvěle zrežírované Bazem Luhrmannem, výborně zahrané vedlejšími herci (hl. John Leguizamo a Harold Perrineau si to dávali) a navíc v tom furt hrajou nějaký hustý pecky. Jenže Leonardo DiCaprio a Claire Danes mi do rolí Romea a Julie prostě moc nesedli no. Ani jednomu jsem to nějak nevěřil a tim se to trochu zkurvilo, jinak ale fajn film. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Tak jako většina Shakespearových prací, je i Romeo a Julie napsán v jambickém pentametru. Pete Postlethwaite, představitel otce Laurence, je ve filmu jediným hercem, který při řeči používá tuto metodu. (novoten)
  • V závěru filmu před epilogem zazní zlomek scény „Isoldiny smrti“ (Liebestod) z Wagnerovy opery „Tristan a Isolda“ v podání legendární afroamerické sopranistky Leontyne Price. Zajímavostí je, že Price nikdy nezpívala Isoldu celou, ani na jevišti a ani na nahrávce. Použitý fragment je z její profilové desky „Leontyne Price, Prima Donna Collection, Volume 5“, která vyšla v roce 1980. (trilobit4)
  • Na roli Mercutia se hlásil Christian Bale, ale Luhrmann byl přesvědčen, že by postavu měl hrát herec černé pleti. Proto když se na Mercutia hlásil John Leguizamo, nabídl mu Luhrmann roli Tybalta, kterého měl rád latinoameričan. (novoten)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama