Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Steve MasonHudba:
David HirschfelderHrají:
Paul Mercurio, Tara Morice, Bill Hunter, Gia Carides, Lauren Hewett, Barry Otto, Lara Mulcahy, Kris McQuade, Todd McKenney, Peter WhitfordObsahy(1)
Mladý mistr ve společenském tanci Scott Hastings tančí od šesti let a roky pracuje na tom, aby se s partnerkou Liz stal šampionem Jižní Austrálie v latinskoamerických tancích. Nikdo nepochybuje, že se jim to povede. Jenže Scott se díky svéhlavosti ocitne tři týdny před inkriminovanou Grand Prix bez partnerky. Vnutí se mu nesmělá začátečnice Fran, která v tanečním studiu spíš voskovala parkety a myla hrnky od kafe. Ta má stejně jako Scott chuť tančit vlastní kroky, které jsou ale pro porotu nepřípustné. Partnerstvím s Fran Scott naprosto vyděsí své nejbližší. Jenže kouzla se dějí právě v momentech, kdy to nejméně čekáte, což také Scott s Fran brzy objeví. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (68)
Tanecnik Hastings tancuje uz od 6 dni od narodenia a tuna v tomto filme chce prerazit, aby sa stal sampionom Latinskej Ameriky v juhoaustralskych tancoch. Alebo tak nejako. Lenze namiesto jednej pipky tancuje s druhou. Aspon takto nejako si to ja pamatam, jo a este si pamatam, ze som sa nudil. A Nudu vo filmoch nemam rad. A to tak, ze velmi! 50 % ()
Luhmann na počátku devadesátek předvedl, že i za malé peníze je možno předvésti slušné divadélko. Občas si zkusí nějakou vyprávěcí fintu (prolínaní časových rovin), sem tam přihodí formální kamerový tríček a nakonec zabalí vše do výrazných filtrů. Na rozjezd slušná práce, ale všichni víme kdy přišel jeho vrchol... 70 % ()
Kdepak, tady se Baz teprve zastřeloval. Vše co ho proslavilo později, je tady teprve v náznacích. Práce s kýčem ještě zdaleka ne tolik vychytaná. Zběsilé dialogy a nestíhatelný střih dávkovány zatím pomálu (ono to tam je, ale než se z toho člověk stihne zaradovat, tak už je to zase fuč) a tak zbývá snad jenom skvostná práce s obrazem a hudbou, dokonalý flashback s taťkou a tanec za závěsem, který mě jako jediný opravdu hodně dostal. Zbytek je pak spíš takový Hříšný tanec na hodně divnym tripu, říznutý pohádkou o ošklivém kačátku, co ke štěstí skrze tanec přišlo. Na 60% to stačí, ale podruhý už to ani možná vidět nemusim. ()
Moulin Rouge! patří mezi moje nejoblíbenější filmy i Romeo + Juliet jsem přišel na chuť, proto jsem sice od prvního dílu trilogie "Červená opona" rozhodně nečekal nesmyslný sladký románek, ale o sympatické romantice jsem nepochyboval. Tím ale není! Bizarní karikaturní charaktery ve stísněném až tísnivém světě, kde se vše točí kolem tance tak bezpodmínečně, až ten tanec ztrácí punc krásy a vznešenosti a mnohdy působí spíš jako něco nepříjemného. A Strictly Ballroom hledá spolu s hrdiny způsob, jak do tance tu příjemnost vrátit. Možná nejvíc postmoderní dílo Baze Luhrmanna. Škoda že neměl vyšší rozpočet a nezvládnul ráznější gradaci, to by se Moulin Rouge! muselo bát. ()
Bazův debut je ve skutečnosti mnohem více sofistikovanější záležitostí, než se na první pohled zdá. Klasické prvky Luhrmannovi tvorby pouze letmo probleskují, aby mohly v uhrančivém závěru naplno vyniknout. Vytříbená parodie na dance movies nebo vážná pocta? ____ Velká škoda, že se tohoto konceptu později autor vzdal a vsadil na vážnou notu. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (1)
- Na tento film bylo odkazováno v seriálu 13 Reasons Why (od r. 2017), konkrétně v epizodě Tape 3, Side A (2017). (Krub)
Reklama