Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Steve MasonHudba:
David HirschfelderHrají:
Paul Mercurio, Tara Morice, Bill Hunter, Gia Carides, Lauren Hewett, Barry Otto, Lara Mulcahy, Kris McQuade, Todd McKenney, Peter WhitfordObsahy(1)
Mladý mistr ve společenském tanci Scott Hastings tančí od šesti let a roky pracuje na tom, aby se s partnerkou Liz stal šampionem Jižní Austrálie v latinskoamerických tancích. Nikdo nepochybuje, že se jim to povede. Jenže Scott se díky svéhlavosti ocitne tři týdny před inkriminovanou Grand Prix bez partnerky. Vnutí se mu nesmělá začátečnice Fran, která v tanečním studiu spíš voskovala parkety a myla hrnky od kafe. Ta má stejně jako Scott chuť tančit vlastní kroky, které jsou ale pro porotu nepřípustné. Partnerstvím s Fran Scott naprosto vyděsí své nejbližší. Jenže kouzla se dějí právě v momentech, kdy to nejméně čekáte, což také Scott s Fran brzy objeví. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (69)
Baz Luhrmann a jeho první pokus protančit se do první ligy režisérů. Není jednoduché hodnotit podobný typ filmů, protože zdaleka nesednou každému a v závěru nestrhnou každého diváka jako třeba mě, ale i přes prvotní nesympatie jsem podlehl... Tanec jako projev života a pohledu na něj je zpracován skoro bez chyb a v závěru graduje do opravdu hodně působivé a emočně nabité desetiminutovky. S neznámými herci dělá Baz divy a jeho talent a odvaha využít pro své účely netradičních nápadů i hudby se i zde projevuje především v tom dobrém. ()
Kdepak, tady se Baz teprve zastřeloval. Vše co ho proslavilo později, je tady teprve v náznacích. Práce s kýčem ještě zdaleka ne tolik vychytaná. Zběsilé dialogy a nestíhatelný střih dávkovány zatím pomálu (ono to tam je, ale než se z toho člověk stihne zaradovat, tak už je to zase fuč) a tak zbývá snad jenom skvostná práce s obrazem a hudbou, dokonalý flashback s taťkou a tanec za závěsem, který mě jako jediný opravdu hodně dostal. Zbytek je pak spíš takový Hříšný tanec na hodně divnym tripu, říznutý pohádkou o ošklivém kačátku, co ke štěstí skrze tanec přišlo. Na 60% to stačí, ale podruhý už to ani možná vidět nemusim. ()
[2,5*] Môj postoj je rovnaký ako v prípade ďalších filmov Baza Luhrmanna, ktoré som videl. Znovu sa jedná o nablýskaný, prefarbičkovaný a patetický gýč, plný krikľavých farieb a bizarných, groteskných postáv. V podstate ma z celého filmu bavilo len to španielske intermezzo (paso doble). Ďakujem, to už si radšej pozriem Dirty Dancing. Zaradené v zozname 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete. ()
Taneční filmy jsou fajn, ale jak se v něm objeví španělské rytmy, jsem v koncích. Oceňuji také, že ač je Strictly ballroom dalším v řadě těchto žánrových filmů, neváhá je zároveň poněkud parodovat, aniž by při tom ztratil grácii. I přesto, že se film sám nebere příliš vážně, slibuje, pokud divák přistoupí na jeho hru, výborný zážitek, zejména finále je strhující a velkou mírou se na něm podílí ono dokonalé paso doble... ()
Technicky dokonalé dílko se srdcem (nejen v názvu). Luhrmannovo australské "Moulin Rouge" je prvním důkazem režisérova citu pro rytmus a snovou atmosféru... Rudá barva vyzařuje z každého záběru, obličeje herců jsou snímány z extrémní blízkosti a náhlé střihy mezi jednotlivými scénami ještě více stírají hranici mezi realitou, která je zde nepodstatná, a magickým filmovým světem. "Strictly Ballroom" je ale především romantická komedie, která se vrací až někam k dobám Freda Astairea a Ginger Rogers, pro které byl tanec rovněž tím jediným, na čem ve skutečnosti záleželo. 9/10 ()
Galerie (35)
Photo © Miramax
Zajímavosti (1)
- Na tento film bylo odkazováno v seriálu 13 Reasons Why (od r. 2017), konkrétně v epizodě Tape 3, Side A (2017). (Krub)
Reklama