Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Zaslúžilo by si to len 2*, ale zvratovo (a často i správaním postáv) to bola taká hovadinka, že ma vlastne bavila a užil som si ju, aj keď som sa často chytal za hlavu a občas som neveril vlastným očiam... a ani ušiam. Sadol mi komorný námet (skopírovaný z Distburie, ktorá to samozrejme skopírovala od Hitchocka + sa pridalo čo-to z Fincherovho Úkrytu) a páčili sa mi herci v podporných rolách (najmä Wyatt Russell a Brian Tyree Henry, ale tiež Julianne Moore alebo Jennifer Jason Leigh, naopak Anthony Mackie kandiduje na najdivnejšie cameo roka). Zamrazilo ma pri finálnom tvárovom zranení, to bola fakt sila. Ústredná hrdinka vyložene nesympatická a nepríjemná osoba, ktorej sa mimoriadne ťažko držia palce. A Gary Oldman prekvapivo tiež dosť hrozný. Napriek tomu to malo niečo do seba. ()
Ať mi někdo vysvětlí, jak moc mimo musela tahle áčková sestava herců (kdy se tam stejně většina objevila tak maximálně 5-10 minut, Anthony Mackie dokonce asi jen 5 sekund...) být, když podepisovali smlouvu ohledně účasti v tomhle filmu. Žena v okně měla potenciál být druhou Dívkou ve vlaku (čti mysteriozním, napínavým dramo/thrillerem), ale výsledek je tak neskutečně nudná, nezáživná, táhlá slátanina, že jsem teda hodně trpěl, abych film dokoukal. Řekl bych, že to začíná jako Disturbia z aliexpressu, pokračuje jako one woman show Amy Adams, u které divák neví, jestli blázní ona nebo okolí, ale postupně se to vyvíjí do nesmyslu, který není překvapivý, není šokující a rozhodně není ani zajímavý. Ukecaný film, který si divák může pustit i do sluchátek bez vizuálu a bude mít stejný prožitek, možná by dokonce udělal líp, kdyby u filmu usnul a po 90 minutách spánku by se probudil a považoval film za viděný. O nic nepřijde a ještě se dobře vyspí. ()
Mě tyhle typy bijáků prostě baví! Mysteriózní, zamotaný, s nějakým zajímavým rozlousknutím, to je ono... Mám výhodu, že nečtu moc mezi řádky a že mě nevadí Netflix. Žena v okně kvalitu určitě má, i když musím lehounce uznat, že už jsme to viděli všichni snad stokrát.... I přes to, pálím skoro vostrejma! 75% ()
Nemohla jsem se rozhodnout, jak tento počin zhodnotit. Knižní předlohu jsem četla a naprosto mě pohltila, zhltla jsem ji během jednoho dne. Na film jsem se těšila jako malej Jarda, ale ve finále jsem byla hodně zklamaná. Už před zhlédnutím mě překvapila délka snímku, vzhledem k předloze jsem si říkala, že se to prostě nedá zakomponovat vše. A taky že ne. Spousta prvků byla úplně vystřižena a od cca 30 minut dál mi přišlo, že to tvůrci vzali hodně hopem a celou atmosféru naprosto zadupali do země, jen aby to už měli z krku. V knize jste do poslední chvíle neměli v podstatě páru, kdo je pachatel, pokud ovšem nějaký byl a nebylo vše jen výplodem choré mysli hlavní hrdinky. Ostřihání děje ničemu opravdu nepomohlo a závěrečné odhalení bylo oproti předloze opravdu chabé a celé to působilo spíš hloupě. Úplný závěr á la happyend už raději nekomentuji. Za vizuál a hudbu Dannyho Elfmanna dám tedy 3*, ale fakt hodně hnusnou a s ošoupanýma ušima, jak by řekla moje kantorka na střední. ()
Na tento film jsem se vychystal jeden den po práci, začal vařit kafe, zapnul jej a než se uvaří kafe, tak jsem se ven šel podívat na zahradu, jak mi rostou papričky. Jenže jsem se zasekl se sousedkou a film mezitím skončil. Tak jsem si ho pustil znova, po hodině jsem si uvědomil, že ho vůbec nevnímám a k úctě k tématu si jej pustil znova. Jenže jak jsem správně tušil, jediné dobré na filmu je Amy Adams. Nevím, co se to v Hollywoodu stalo, že poslední dobou točí scénáristicky špatné filmy a herci v nich předvádí skvělé výkony. Námět je fajn, ale od začátku jsem měl pocit, jak když je film v nějakém psychedelickém rauši. Nedávalo to logiku, bylo to takové divácky neatraktivní, taky to na blížícím se závěru bylo hrozně znát. Chtěl jsem dát právě k úctě k Amy tři hvězdy, ale nakonec jsem usoudil, že v dnešní době herecký výkon není všechno. Bohužel. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Anna (Amy Adams) pozerá pred spaním filmy Temná pasáž (1947), Laura (1944), Rozdvojená duša (1945). (megajalec)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
Reklama