Reklama

Reklama

Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (202)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Filmové dílo Na dno vášně je stylizovaným melodramatem jižanského temperamentu. Jsou to ty krásy a strasti partnerských vztahů, vzbouřená vlna vášně na zčeřené hladině nevyřčených bolestí. Rozpalovaná směsice jednostranných tužeb, pocitů viny, pudu majetnictví, niterných přání osudovosti, provokativních náhod, nenávisti a pomsty, zrady, výčitek zoufalství, ublíženosti a neohrabanosti v harmonii souznění, potlačovaných potřeb, i sadomasochistických struktur přitažlivosti a žárlivosti víří při tanečním obřadu obětování lidského života pro věčnou slávu Érose. Střety lásek a odporu, vše ve jménu niterného naplnění pocitem štěstí. V hlavním středu pozornosti stojí Víctor Plaza (zajímavý Liberto Rabal), nezkušený a do života nedočkavý mladík. Na počátku jeho seznamování se s dospělostí a v nepřehledné orientaci vůní okolí číhá hořká překážka životní lekce. Nemilosrdné prověřování lidského charakteru. Hlavní ženskou postavou je Elena Benedetti (velmi zajímavá Francesca Neri), divě upřímná mladá žena. Je rozpolcena v pocitech viny, vděčnosti a osudové přitažlivosti. Odpuštění musí započít ve vlastním nitru. Důležitou postavou je David de Paz (pozoruhodný Javier Bardem), policista v osudovém okamžiku, kdy se zcela mění pravidla hry. Je nešťastníkem, lapeným v pasti viny a trestu. Výraznou postavou je Sancho (přesvědčivý José Sancho), Davidův partner policejní služby. Jeho starozákonní představa manželského svazku si nevybíravě zjednává své svaté právo a láska bolí obě strany. K výraznějším postavám filmu patří také Clara (zajímavá Ángela Molina), Sanchova manželka v dlouholeté zoufalé snaze o útěk z ponížení a pocitu nenávisti. Hledá se cesta k vlastnímu osvobození. Z dalších rolí: chudobná Victorova matka Isabel Plaza Caballero (Penélope Cruz), Isabelin konejšivý doprovod u Victorova dravého narození (Pilar Bardem), či u Victorova porodu asistující řidič městského autobusu Tony (Álex Angulo). Na dno vášně je rozverným a neúprosně spletitým cynismem romantiky lásky. Stylizované melodrama Pedra Almodóvara bytostně touží po naplnění a často bloumá osamělostí. Niterně hlubší i výstřednější. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

To, že nepůjdu s hodnocením níž, má celkem dost důvodů. Předně je to nepopiratelně kvalitní film. Herecké výkony bez poskvrny, vše nádherně stylizované, krásná hudba, svůdné ženy, které se nebojí ukázat mnohé a režisér, jenž má pro navození erotična talent. Na druhou stranu mi ale přijde, že vůbec nevěděl jaký žánr vlastně točí. Globálně vzato zde není nic, co by mne nějak víc zaujalo a celkový dojem je rozpačitý. Takže nakonec jedna z nejslabších 4*, které jsem kdy dal. ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

No, že by se jednalo nějak extra vášnivej film, to se teda říct nedá. Na druhou stranu celkem zajímavá zápletka o ženskejch a o chlapech a jak to tak na Světě bývá, tak i o nevěrnejch ženskejch a nevernejch chlapech. Film má výhodu v tom, že není vůbec dlouhej, uteče jako voda. Taky má ale nevýhodu v tom, že to není až tak supr zápletka (wau, to teda píšu velký parády :o) ). Tyhle europský filmy budou asi dycky jinačí než filmy ze zámoří. Průměrnej film si tedy říká o průměrné hodnocení. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Príbeh je dozaista vášňivý, napriek tomu som tu postrádal iskru. Milostná spletitosť a zradnosť žien bola fajn korením, ktorému chýbalo niečo, čomu sa hovorí dostať sa pod kožu. Téma pomsty mohla byť prepracovanejšia a nie koncentrovaná výlučne na ženské osadenstvo. Zápletka postavená len na nevere nebola dostatočná. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pustit si tenhle film v roce 2022 znamená vrátit se na chvíli do starých dobrých devadesátek, kdy se po ulicích Madridu proháněla auta jako Citroën BX, Seat Toledo či Peugeot 406 (která už ze silnic takřka zmizela), a kdy byl Almodóvar na vrcholu tvůrčích sil. Na dno vášně je skvěle obsazené drama, s krásnou hudbou a kamerou, a hlavní postava, sirotek Víctor, je neuvěřitelný sympaťák, kterému člověk jako já musí držet celou dobu palce (mám podezření, že úvodní -  zdánlivě zbytečná - sekvence s jeho narozením v autobusu v r. 1970 ve mně po zbytek filmu živila k Víctorovi příjemný pocit jakési důvěrné blízkosti). Osobně bych si tipnul, že literární předloha Ruth Rendell bude asi slušný brak - vzájemná propletenost všech postav v silně nepravděpodobném příběhu je až úsměvná (těžko kupříkladu věřit tomu, že by i v bezstarostných devadesátkách bylo možné, aby do školky k dětem přijali vychovatele, který čerstvě vyšel z vězení) - ale v tom je Almodóvarovo mistrovství, že z takové látky nechal vzniknout tak dramaticky působivému výsledku (ostatně film z předlohy vychází jen volně, jak jsem se dočetl). Člověk uvyklý Almodóvarově tvorbě zde vlastně nemůže být překvapen, protože se mu zde dostane v podstatě všeho, co už zná z jeho dalších filmů, a to dokonce ve vrcholné formě, která s lety zraje jak víno, a je vyloženě příjemné vidět dnes film z časů, kdy ještě nebyl internet ani mobily, a život tak vypadal podstatně jinak - dnes by už takový film vlastně nebylo možné natočit. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

  • Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)

Reklama

Reklama