Reklama

Reklama

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (233)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Výprava je tedy poněkud levnější, spíše bych měla říci, že je opravdu hodně špatná. Většina filmu se odehrává ve studiových ohavných kulisách. Ani to však neubližuje filmu, který svým černohumorným příběhem ukazuje na moc médií a na bezohlednost těch, kteří je ovládají. Závěrečná porada je naprosto fascinující. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

,,Milí diváci, protože jsem dostal padáka, rozhodl jsem se na tomto kanálu za týden spáchat sebevraždu." Super, říká si Cimr po pěti minutách sledování, to je naprosto výborný výchozí bod vyprávění, to jsem zvědavý, kam to vygraduje! ,,Musíme tě okamžitě vyhodit z UBS. Ale Diana z FCG říká, že to zvýší rating, tak přesvědčí Andersona z QBI, aby odkoupil licenci, sledovanost se zvýší, ale po čase to lidi nudí, sledovanost se sníží, šéf Rodgers z FUA říká, že klesla pod 40%, když přitom NSI má 42%, takže Howarda vyhodíme. Jenomže on se z toho zblázní a lidi se začnou zase dívat a sledovanost stoupne na 45%, což je suverénně víc, než má FBS i QPI dohromady, a to i po započítání ratingu z EFE, jenomže on zase začíná říkat blbosti, sledovanost zase klesá, ale zamiloval si ho ředitel Smith z UFB, takže to musíme nějak vyřešit..." A tak dále, a tak dále. Na plánovanou sebevraždu se zapomene, toto téma se dále nerozvíjí a film přejde spíš k statistikám a výjevům z korporací. Geniální satira na zpravodajství? Asi jo. Možná jsem v těch vedrech na LFŠ s rouškou na ksichtě byl jen nepozorný a netrpělivý divák. Možná jsem od filmu čekal něco jiného. Ale taky je možné, že Network prostě zastaral a v době, kdy si lidi v reality shows prohazují manželky, soutěží v prdění, či poznávají vlastní sestru podle jejího holého zadku, už nešokuje tak, jako před 45 lety. Každopádně kvůli nepřehlednému příběhu, co se motá pořád kolem toho, jestli Howardovi zrovna stoupá nebo klesá sledovanost, pomalému tempu (monology, co pět minut rozvíjejí jednu myšlenku) a nesympatickým, uječeným postavám mi upřímně činilo problém tento snímek dokoukat. Byť obsahuje beze sporu skvěle kousavé hlášky. I nezapomenutelné scény. Asi dvě. ()

Reklama

kareen 

všechny recenze uživatele

Inteligentní, chladně střízlivý náhled do zákulisních praktik televizních zpravodajství, které už dávno rezignovali na něco takového jako je profesní morálka a jejichž svatým grálem a jedinou hodnotou, kterou uznávají jsou příznivé raitingy. A v rámci této honby za sledovaností se neštítí takových věcí jako je manipulace s diváky, či ovlivňování veřejného mínění, což se jim celkem úspěšně daří, protože dnešní divák je nezřídka kdy jako ovce, která chce být klamána. Ale ještě větší měrou než diváci jsou tímto světem poznamenáni hlavní aktéři této mediální mašinérie. Jako třeba Diane Christensen ( ve skvělém podání Faye Dunaway), kterou už tento cynický, nereálný svět pohltil natolik, že není schopná fungovat ve skutečném životě a proto také její vztah k sympatickému Maxovi (ještě lepší William Holden) zákonitě ztroskotá. Maxův proslov, když se s ní loučí je pak toho všeho nejlepším shrnutím a zároveň obžalobou...Výborný snímek, bohužel svým vyzněním dohánějící naší dobu se stále zrychlenou akcelerací. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tomuto sa povie satiricky podaná mozgová masáž masmédiami a televíziou. Už pred štyrmi desaťročiami si ľudia uvedomovali obrovský vplyv masmédií na človeka a verejnú mienku. V súčasnosti je to ešte o level vyššie, pretože momentálne už žijeme v dobe, kedy tento film prestáva byť satirou, ale stáva sa realitou. Svojim spôsobom vizionárska záležitosť. 75/100 Videné v rámci - 5x5 tour : Po stopách režisérov. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ano. Ano. Ano. "Břitká satira" na rdousící krutost televizního šoubyznysu, do něhož se v té době už bez zástěrek překlápí i hrdé lodi zpravodajství. To všechno. *** A navíc divadelně silné mistrné monology, a to nejen v odkrývání mechanismů financemi poháněného systému, ale i v partnerských, kolegiálních a intimních vztazích. Chvílemi jako byste přepínali na Kdo se bojí Virginie Woolfové, a to je asi vůbec největší poklona. *** A navíc Faye Dunawayová se tu až nepříjemně uvěřitelně vtělí do cílevědomé kariéristky neschopné soucítit a sbližovat se s druhými tak bytostně, že fakticky úplně postrádá se appeal. To bych nečekala.*~ ()

Galerie (49)

Zajímavosti (22)

  • Režisér Sidney Lumet se nechal slyšet, že film natočil se specifickým nasvícením. Při počáteční scéně použil pouze přirozené světlo. S postupující stopáží filmu přidával více světla a zrychloval pohyb kamery. Ke konci filmu pak použil co nejvíce světla a odlesků. (HellFire)
  • Postava radikální černošky Laureen Hobbs je volně založena na komunistické aktivistce Angele Davis. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama