Reklama

Reklama

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (231)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nedivím se, že za tohle Lumet a jeho herci shrábli tolik Oscarů. Network je jako rána palicí - nevzpomínám si, kdy jsem naposledy viděl film, který by byl takhle nepředvídatelný, a hlavně tak přetékající satirou a burcováním veřejnosti skrze absurdní a extrémně černý humor. Jak vidno z kvality a spektra dnešního televizního vysílání, burcování se nezdařilo... to ovšem neznamená, že by Network byl o něco horší. Naopak i v současnosti se k němu můžeme upínat a vzpomínat třeba na megalomanské sklony páně Železného, který když prohlásil, že Zajíc Zaza je nejvíc boží maskot od toho židovského atleta, a novamba bude hit léta, tak to tak prostě bylo. Pro koho si asi tak myslíte, že se tyhle a jiné příšernosti produkují? No přece pro ty, co si stejně ten OVRZ nebo Cesty Domů nebo Rodinná Pouta nebo Kobru 11 nebo Hodinu Pravdy nebo Zlatou Mříž nebo Máme Rádi Česko, pokaždé znova pustí, i když pořád mají miliony keců o tom, jak se na ty vysmáté pipiny nedá dívat, a je hrozné kolik je v tom reklam a jak ty reklamy řvou... Faye Dunaway a její pořady s věštci, šílenými proroky a autentickými akty politického terorismu na vás.... BTW i Ned Beatty a jeho "revealing speech" o fungování současného světa jako ekonomického propletence bez vyznání či národnosti a hlavně o moci peněz a z toho plynoucí nedůležitosti všeho ostatního, má platnost i bezmála "čtyřicet let poté", když část nebo linie filmu o odchodu generace, která byla u zrodu televizního média, pomáhala ho vybudovat a rozvíjet, a "teď" nevěřícně sleduje jeho úpadek, už jaksi postrádá sepětí se skutečností. Takže je vám asi jasné, že na tohle jsou čtyři hvězdy málo. 90%... ... because you're on TV, dummy. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TEN MUŽ JE ŠÍLENÝ! NENÍ ZA SEBE ZODPOVĚDNÝ! POTŘEBUJE PÉČI A LÉČBU. A VY HYENY MYSLÍTE JEN NA TO, ŽE TO JE HIT.“..... /// Americkej lid, potřebuje něco na úrovni jeho vzteku. VIDÍM TRŽBY…. APOKALYPTICKÝ ZPRAVODAJSTVÍ…. POŘAD OSLAVUJÍCÍ TERORISMUS… jasně neboj se, tohle není realita. Jen satirickej pohled na ,,BEDNU“, jako nejdokonalejší sílu v celým bezbožným světě. Film má širokej záběr. Máme tu zákulisí stanice, spousty emotivních monologů, vztah jako scénář TV šou …. vlastně je to dost hluboká sonda do televizní inkarnace, který jsem hodně dlouhou dobu chtěl dát ,,jen“ 3*, ale díky těm hereckejm kreacím, vtíravejm pravdivejm faktům a smrtelnýmu šílenstvím šířenýmu ženou…. tenhle svět, kde měřítkem všeho je sledovanost, si ty 4* zaslouží. I když není skutečnej…. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem vlastníkem TV stanice (cože Nova? Né, tebe se to netýká….. Vy ste ti solidní…). 2.) Chystám se voddělat ve zpravodajství (cože? I ty Voříšku?). 3. Thx za titule ,,Habu“ a ,,Alecs“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Mnoho rokov som čakal na dobrú príležitosť pozrieť si tento Lumetov film. Herecké obsadenie predurčovalo nevšedný zážitok. Výsledok ? Režisér, scenár a všetci herci ( aj vo vedľajších úlohách ) podali vynikajúce výkony a film samotný je lahôdkou. Ostrá satira na sledovanosť televízií prechádza do absurdity, ale nie je to absurdita samoúčelná. Má svoj význam a v kontexte filmu je dôležitá. Dokonca nevyhnutná. "Bedňa je evanjelium. Povieme vám, len čo chcete počuť. Veríte našim ilúziam. Vypnite televízory a žite svoj život !" ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Novinárčina, telka, to je sviňa biznis. Neustále šuškandy poza chrbát, podrezávanie nôh na každom kroku, dôvera na bode mrazu, naháňačka za číslami, sledovanosťou.. Lumet vie, čo robí a preto je pocit autenticity ešte viditeľnejší. Podstatný podiel na mojom výslednom dojme má však aj celá plejáda hviezd, ktorá sa tu mohla dosýta vyblázniť. A je to našťastie (myslené v dobrom) vidieť na každom kroku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nemůžeš mě přepnout na jiný program!“ Pravda v televizi pochopitelně neexistuje, ale proč na ni zcela rezignovat? Protože nikoho nezajímá, protože je v přímém rozporu s pověstným „show must go on“? Dalšími objekty scénáristova zájmu jsou lidé z televize a jejich vztahy, obdobně falešné jako zprávy, jež vypouštějí do světa. Podle filmu byla právě sedmdesátá léta zlomovým obdobím, kdy byla generace mající celkem rozumnou představu seriózního zpravodajství definitivně „sežrána“ generací nastupující. Posledních pár statečných, jejichž lamentování nad starými dobrými časy nelze označit za prázdné fráze, musí ustoupit před náporem dravé mladé krve. Před lidmi, kteří svět chápou výhradně skrze onen ďáblův vynález a vypustí-li z úst větu „Tohle v televizi neříkali, jak se to dělá?“, nemusí jít nutně o nadsázku. Terčem scénáře přitom není jen televize, negativní dopad působení konglomerátů a cílení na masový trh odráží situaci v celém Hollywoodu od druhé poloviny 70. let. Network je proklatě mazaný film. Dokáže být v jednom momentě k potrhání vtipným i nepříjemně upřímným (protože poukazuje na něco, co si sami neradi připouštíme). Prvotřídní kvalitu hereckých výkonů možno brát jako odměnu pro diváky, kteří před tím přílivem rychle chrlených slov briskně neprchnou (zkuste si to říct pětkrát za sebou). Právě jim bych taky doporučil seriál Aarona Sorkina Studio 60, jdoucí věrně ve šlépějích Networku a nadto modernizující některé aspekty téhož konceptu. 90% Zajímavé komentáře: Tomco, Lookass, Ondrish ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Režisér Sidney Lumet se nechal slyšet, že film natočil se specifickým nasvícením. Při počáteční scéně použil pouze přirozené světlo. S postupující stopáží filmu přidával více světla a zrychloval pohyb kamery. Ke konci filmu pak použil co nejvíce světla a odlesků. (HellFire)
  • Nápad se sebevraždou v přímém přenosu byl inspirován skutečnou sebevraždou v živém vysílání, kterou spáchal Christiane Chubbuck. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama