Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Největší nebezpečí pro newyorské ochránce zákona - neúplatný policista... Kriminální drama Serpico vzniklo podle stejnojmenné knížky newyorského novináře Petera Maase, jenž v ní vylíčil skutečné osudy policisty Franka Serpica, který byl dlouholetým členem newyorského policejního sboru a v roce 1971 svědčil v rozsáhlém případu korupce proti svým kolegům. Režisér Sidney Lumet (nar. 1924) začínal v padesátých letech v televizi a patří k předním hollywoodským tvůrcům druhé poloviny minulého století (Dvanáct rozhněvaných mužů, Zastavárník, Pahorek, Televizní společnost, Rozsudek a další tituly). V době tzv. Nového Hollywoodu na počátku sedmdesátých let režíroval dva kriminální příběhy na motivy skutečných událostí, Serpico (1973) a Psí odpoledne (1975), jejichž dalším společným jmenovatelem byl hlavní představitel Al Pacino (nar. 1940). Policejní důstojník Serpico, který neváhá ani na okamžik a postaví se vlastním druhům, i když velmi dobře ví, že bude terčem jejich pomsty, patří k nejlepším Pacinovým hereckým kreacím (znamenal pro něho druhou v dlouhé řadě osmi oscarových nominací). Jeho neokázalé herectví, založené na hlubokém vnitřním prožitku v souladu se Stanislavského hereckou metodou, působí přirozeně v souboru vesměs málo známých představitelů podobného založení (mezi nimi se např. mihne i budoucí hvězda F. Murray Abraham) a rovněž souzní s realistickým režijním pojetím... Lumet ve filmu využil více než stovku newyorských lokací a ukázal s výjimkou Staten Islandu prakticky všechny newyorské městské části. Kladný divácký ohlas filmu měl za následek vznik stejnojmenného televizního seriálu (1976-77), na němž se však nikdo z původních tvůrců nepodílel. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (461)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu jsem neměla ani stín podezření, že se začal odehrávat jeden z mých nejsilnějších filmových prožitků, tak nenápadně a civilně to začalo. Ale jednak se mnou silně rezonuje téma kvalitativně sílící odezvy zkorumpovaného systému na ryzost až k bezvýchodnosti, a jednak je to právě tak pomalu a důkladně se odvíjející příběh a natočený film, aby v každém záběru zachycoval co možná plnohodnotnou informaci z otisku skutečnosti, a ty scény i jejich významy se postupně, nenápadně, v rytmickém dramatickém sesuvu, bortění iluzí, zadírají pod kůži, až projdou skrz a stanou se živou součástí člověka, ústrojné jako vlastní formativní vzpomínky. Film Film. *~ ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Výrazná režisérska osobnosť a výrazná herecká osobnosť na vrchole svojich umeleckých síl. Na druhý krát je film ešte pôsobivejší ako pred pár rokmi. Ak sa jedinec postaví proti systému, s najväčšou pravdepodobnosťou neuspeje, ale neustále by sa mal o to pokúšať, aby sme si takto mohli pripomínať, že sme stále ĺudia, ktorí si stanovili na začiatku určité pravidlá slušnosti a fungovania spoločnosti. Predrať sa cez celé navonok krásne "Veľké Jablko" do zhnitého jadra ale dá zabrať a vyžaduje si to aj osobné obete. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Frank Serpico se vydává bojovat proti větrným mlýnům v podobě policejní korupce. Jistá Lumetova režie a podařený scénář jsou pevnou základnou pro hlavní klad, který Serpica vyzdvihuje až k výšinám takřka nejvyšším. Tím kladem je one-man show v podání mladého Al Pacina. Ovšem zároveň je to místy až zbytečně moc na úkor ostatních zajímavých charakterů, motivů a dějových linií. Jako film výborné, jako galapředstavení Pacina fascinující a jako celek právem policejní klasika. Každopádně i sám Lumet totožné téma zpracoval lépe (Prince of the City/Q & A). ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Při tomhle filmu jsem si uvědomil, jaký je to hnus, když už je úplatný i policajt. Dělal jsem diplomku o korupci, takže vím, že například u nás je podle odhadu minimálně 90% veřejných zakázek zmanipulovaných. Je to svinsto, tahleta naš veřejná správa. Ale když už je zmanipulovaná i policie, u které by měl člověk hledat zastání v základních věcech, tak je to na zblití. Jinak je Serpico takový klasický film ze satré školy, v tom dobrém slova smyslu. Al Pacino je dobrý, ale ty jeho kostýmy působí po letech komicky. Myslím si, že film je celkem realistický, vzhledem k tomu, že je podle skutečné postavy, a v závěru se vyhýbá patosu, což oceňuji. ()

oje 

všechny recenze uživatele

Občas rozvláčnělé ale na každý pád kvalitní policejní drama o osamělé a frustrující cestě uniformovaného mužíčka Pacina za spravedlností. Jako životní příběh zachycuje horizont několika let a neoslňuje tak gradací okamžiku, nýbrž famózním vykreslením nekončícího stresu, stupňující se paranoie a stále se prohlubující bezmoci. Napětí spolehlivě funguje, konec filmu na sebe nechá čekat s krůpějí potu na čele, Pacinův výkon je skvělý a špinavost policejní práce 70. let stojí za to. Ubírá jen ten dojem lehké zdlouhavosti. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (17)

  • Natáčelo se celkem na 104 místech ve všech čtvrtích New Yorku kromě Staten Islandu. (liquido26)
  • Frank Serpico – podle jehož života je film natočen – se chtěl účastnit natáčení, ale producent Martin Bregman si jeho přítomnost nepřál. Měl obavy, že by herce mohla rozrušovat. (don corleone)
  • Serpicův (Al Pacino) dům ve filmu se nachází na Minetta Street v newyorské čtvrti Greenwich Village. Skutečný Frank Serpico žil o několik bloků dál. (liquido26)

Související novinky

Zemřel herec M. Emmet Walsh

Zemřel herec M. Emmet Walsh

21.03.2024

Ve věku osmaosmdesáti let zemřel v americkém Vermontu herecký veterán M. Emmet Walsh. Výrazný představitel zejména vedlejších rolí ve filmech jako Blade Runner, Zbytečná krutost a Potíže s Arizonou… (více)

Sidney Lumet: 1924 – 2011

Sidney Lumet: 1924 – 2011

10.04.2011

Když debutujete filmem ráže Dvanácti rozhněvaných mužů, je jasné, že vaše režisérská kariéra bude krasojízda. V případě legendárního Sidneyho Lumeta, který zemřel v sobotu 9. dubna ve věku 86 let, to… (více)

Reklama

Reklama