Reklama

Reklama

VOD (1)

Mandalorian spojí síly s bývalou výsadkářkou a brání farmáře proti nájezdníkům. (Disney+)

Recenze (100)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Malý zelený přítel si krade všechno pro sebe. Úplně všechno. Ovšem neříkám, že jsem si neužil i tuto další planetární zastávku, která přebrala další tradiční westernovou/samurajskou zápletku. Jen škoda, že na tak malém prostoru se nedá vybudovat příliš velké napětí nebo rozvinout více některé postavy. Takhle si člověk užil alespoň další porci slušné akce, hezké nové prostředí a pár cool Star Wars odkazů + jednu opravdu atmosférickou scénu. Ale i přes všechny pozitiva prozatím asi nejslabší epizoda, kterou pro mě znatelně vylepšuje každá scéna s ušatým klukem. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve svém komentáři k Last Jedi jsem se radoval, protože Rian Johnson uhnul od abramsovského fetišizování Lucase a zamířil k jeho původní inspiraci – filmům Akiry Kurosavy. Jon Favreau jde stejnou cestou. Mimo neustále se navracející odkazy na samurajské filmy představuje Sanctuary přiznanou poklonou Sedmi samurajům. Ať už na rovině celé zápletky epizody nebo konkrétních momentů – nácvik použití dřevěných kopí s vesničany je explicitním pomrknutím. Tahle transtextuální hra mě dost baví. // Celkově teď Mandalorian začal pracovat jako epizodický a vertikálně orientovaný seriál. Klíčový je epizodický svět, zatímco transkompoziční vlákna jsou pouze rámující. Připomíná tak staré a brakové dobrodružné příběhy o osamocených hrdinech, kteří přijdou do nového prostředí a vyřeší v něm konkrétní problém, aby jej mohli zase opustit. Znovu, především samurajské příběhy typu Yojimba, Lone Wolf and Cub nebo Rurouni Kenshin. // Mandalorian pracuje i transkompozičně, uvnitř ságy Star Wars. Na té nejvyšší úrovni ostentativně provokuje otázkami o stavu světa. Třetí díl nabídl první pojmenování post-imperiální galaktické společnosti, když Carga řekl „… report them to the New Republic“, Mando reagoval: „That's a joke.“ Nově se objevivší Cara má – jako bývalý rebelský Shock Trooper – podobný problém, pročež novému řádu utíká na planetu Sorgan. Co to říká o Nové republice? Jak moc složité bylo ustavování nového stavu světa po bitvě o Endor? Něco víme z knihy Star Wars: Aftermath, ale Mandalorian to ještě komplikuje. Blíží se nástup Prvního řádu? Je už zapuštěný v republice? // Další zajímavá otázka se objevuje ve vztahu k hrdinovi. Je Mando konvertita? Jeho zmínka z první poloviny dílu naznačuje, že není Mandalorianem, ale přijal jejich náboženství, když se ho rasa ujala. // Tahle epizoda se zdá trochu pomalejší, a ne tak dobrá, ale je extrémně důležitá. V první řadě ustavuje vztah hlavního hrdiny k tradičnímu osobnímu životu. Sice představí novou planetu, postavy a vrátí se populární Klatooniani, jenže řídící je touha usadit se, která stojí v rozporu s jeho mandalorianským kódem. Částečně jí podlehne, když usoudí, že vesnici pomůže bez finanční kompenzace, ale ve chvíli, kdy ho s možností zůstat přímo konfrontují, pracovní rovina znovu zasáhne. V minulém díle přišel o polovinu své identity: Mandalorian / Námezdní lovec -> Mandalorian. Její absenci se snaží kompenzovat integrací v novém prostředí a částečnou adaptací jejich hodnot. Avšak v závěru je prací nucen pokračovat dál v cestě. // A nevím, jestli se mi to zdálo nebo ne, ale AT-ST nemělo pilota? ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na rozdiel od väčšiny hodnotení mi práve táto epizóda pripadala asi najlepšia zo všetkých. Takých Sedem statočných vo svete Star Wars pokladám za vcelku vydarený nápad, aj keď nie je to práve klasický príbeh z tejto série ale možno práve o tom to je. Trochu to oživiť. Pridajme k tomu trochu rodinnej atmosféry a tých 40 minút ubehne jedna radosť. ()

The_soloist 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Bryce Dallas Howard kouzlo Mandaloriana evidentně nepochopila. Jeho kouzlo spočívá v cynismu, osamění a lhostejnosti. K tomu všemu jsme se s tímto mechanismem epizody setkali asi 1000x. Hrdina odcestuje do nějaké vesnice, která není ničím zajímavá, zachrání před trapným nebezpečím ještě trapnější obyvatele a jde zase dál. Vždyť jen Stargate tento koncept ždímala asi 20x. K tomu všemu mi vyloženě vadila Gina Carano, protože ona hraje samu sebe. Pokud sledujete Rychle a Zběsile, je vám to jedno, protože je to v podstatě bezduchá mlátička, ale tady jen její MMA talent opravdu nestačí. ()

classic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zveriť režisérske kreslo dcére režiséra Rona Howarda, t. j. Bryce Dallas bol podľa mňa jeden poriadne veľký omyl, lebo jednak zničila vysokú úroveň seriálu, ktorú si doteraz prechovával, alebo je to tak strašne amatérsky zrežírované, otrasné, že som si normálne v kútiku duše myslel, akoby som sledoval mix Siedmych statočných, či aj Sedem Samurajov podľa Akiru Kurosawu, zmutovaný (skrížený) s Clintom Eastwoodom, a la spaghetti western Sergia Leoneho, keď na záver ešte dodám, že pevne verím tomu, aby ona už nikdy viac v živote čokoľvek režírovala, ba ani 30 sec. reklamu na žrádlo pre Dunčov, pretože to ešte nič neznamená, že jej Otec-Ron vytvoril trebárs 4. oscarovú Čistú dušu, čiže dá sa celkom poznamenať to, že akým-takým režisérskym potenciálom, skrátka srší, ale dcérenka zrovna sršať nemusí, nepodedila žiadny takýto talent, a nemyslím si, že má na to byť úspešnou režisérkou, keď nie je ani bohvieakou herečkou ! Pozrite sa ešte na syna Clinta Eastwooda, Scotta, síce sa podobajú, ako vajce-vajcu, ale to je tak asi všetko, lebo mladý je tak neuveriteľne mizerný herec, že to horšie byť ani nemôže ! A takýchto príkladov je neúrekom... ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Během rozhovoru mezi Mandem (Pedro Pascal) a Omerou (Julia Jones) přibližně v polovině epizody můžeme vidět v horní části obrazu mikrofon. (Atrekan)
  • Režisérka Bryce Dallas Howard prozradila, že během natáčení této epizody ani jednou nepracovala přímo na place s představitelem Mandaloriana Pedrem Pascalem. Důvodem byla jeho vytíženost na Broadwayi. Jeho scény proto odehráli dubléři a hlas byl přidán v postprodukci. (Kinofil)
  • Epizóda je odkazom na filmy Sedem samurajov (1954) a Sedem statočných (1960). Obsahuje rovnakú nosnú tému – miestni dedinčania si najmú skupinku profesionálov, ktorí ich majú ochrániť pred miestnou bandou a zároveň ich vytrénovať na boj o svoj domov. Rovnaký základ mala aj epizóda Nájemní lovci (2010) zo seriálu Star Wars: Klonové války (od r. 2008). (Piri)

Reklama

Reklama