Reklama

Reklama

Mandalorian - Season 2 (2020) (série)


Kapitola 10: Pasažérka (S02E02)

(epizoda)
  • USA Chapter 10: The Passenger (více)

VOD (1)

Mandalorian musí podniknout riskantní cestu se zvláštní pasažérkou a drahocenným nákladem. (Disney+)

Recenze (62)

Martrix 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Chodí Pešek okolo, nedívej se na něho. Kdo se na něj koukne, toho Pešek bouchne. Ať je to ten, nebo ten, praští ho Pešek koštětem“. A teď na tenhle thrillerový scénář vyhraďte pár mega a nechte na tom pracovat nejlepší lidi v branži. PS: ze sceenshotů by se dala nadělat spousta suprových kalendářů. ()

Kinofil 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

|| TV-14 || Disney/Lucasfilm || Po ambiciózním úvodu přichází opět trochu mírná studená sprcha a návrat k subquestovým epizodám. Dost jsem se ztrácel o co Mandovi a jeho pasažérce jde a kam je vůbec má tento úkol zavést. Místo toho, abychom jeli rovnou za naším úkolem, si odskočíme někam na pavoučí planetu, kde sledujeme, jak Baby Yoda postupně pojídá utopence. Buď je to mnou, že se nedokážu stále naladit na epizodní vyprávění, kdy je každý díl o něčem jiném nebo tvůrcům znovu dochází nápady a natahují třídílný příběh na 8 epizod. Stejně tak i na cameo z předešlého dílu budeme čekat bůh ví, jestli ne až k závěru série. I Yoda je tu čím dál víc do počtu. Tak snad se to příště rozjede. 70%. ()

Reklama

IZFNP 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Chápem tých, čo chcú silný príbeh a nie tieto malé dobrodružstvá, no ja musím povedať, že presne tieto retro mini dobrodružstvá sú to, čo od Mandaloriana čakám a čo na ňom milujem. Sme ešte len na druhom diele a jedná sa o prvotriednu sci-fi western adventure, takže to, že si na tie zásadné momenty počkám, mi vôbec nevadí. Myslím, že celý tento projekt je hlavne o ceste, nie o cieli, a že je na fanúšikoch si vybrať, či si ho užijú alebo nie. ()

Dolby.130 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Taký mám pocit, že to ide trochu dolu vodou. Ako dobre je to len druhá časť, ale aj tak to nebolo veľmi zaujímavé, v hlavnom príbehu sme sa praktický nikam nepohli lebo sme ostali na inej planéte s ďalšími digitálnymi príšerami, tentokrát to bolo Mando vs pavúky. Ale The Kid mi v tomto diely nenormálne liezol na nervy. Pevne verím, že už sa to bude len a len zlepšovať. Ale pozitívom boli ako vždy efekty a hudba v pozadí kamera a celkovo tento štýl točenia epizód mi vyhovuje. Áno rozpočet očividne majú slušný. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z lovce lidí se stává lovec monster. Jestli jsem svojí paralelu s Monster Hunterem měl za náhodnou asociaci, teď se zdá být ještě trochu zřetelnější. Vlastně se nedivím, že spousta kritiků Mandaloriana vysvětluje skrze otevřené videoherní narativy - The Passenger působí jako side quest komplikující cestu za hlavní linkou. Jenže ono to je trochu složitější, protože side questy bývají vertikálně orientované, samostatné a kratší narativní celky na pozadí něčeho většího. Jsou víceméně paralelní s polonávaznou až nenávaznou epizodou na pozadí návazného narativu. Co chci říct. Není třeba si půjčovat videoherní slovník - jakkoliv je Mandalorian jeden velký fetch quest - pro vysvětlení celého seriálu a jeho struktury. Dobrý, takže když jsem se pohádal sám se sebou, můžu k epizodě. // Za mě pořád dobrý teda. Vlastně se trochu kopírují vzorce první série, jen se trochu tíhne k westernové estetice, narozdíl od té samurajské. Takže westernová hudba, víc zatmívaček a žánrových kompozic. Pořád se pohybujeme na bázi tvořené opravdu základními vývojovými vzorci, jenže zatímco minule to byl úkol, teď jde o cestu. I proto může být epizoda tak rozporuplně přijímána - ona nám nad rámec boje se smečkou pavouků nic nepřináší, ne? Omyl. Zaprvé samotný boj a cesta k němu je vrcholně zábavná, ale především se znovu pracuje se světem. Konečně se podíváme na zástupce Nové republiky, konkrétně dva piloty X-wingu. Jasný, není to úplně reprezentativní vzorek, ale Mando je poprvé explicitně konfrontován zástupci autority. Co to znamená? Že se poměrně obratně buduje represivní složka (konkrétně nová armáda zastupující republiku) jako benevolentní opozice Impéria. Nejen pointa epizody, ale i dlouhé a relativně přátelské vyjednávání odhalují, že po pádu sithské autority nastává nová a volnější - nikoliv však nekontrolovaná - doba. Nová republika je přesně tím, co Han, Luke a Leia reprezentují. A ještě jedna zajímavost, zatímco v předchozích epizodách stál konflikt především na axiologických rozporech Mandových činů ve vztahu k hodnotovému řádu Mandalorianů, teď je to vedlejší postava, kdo mu ten řád připomíná. Skoro jako by jej role otce lehce morálně deformovala. Apel na dodržování hodnot tak poprvé přichází zvenčí. // Samozřejmě se vrací kantýna v Mos Eisley a Payton Reed rekonstruuje nejen přesné kulisy, ale i několik identických kompozic. A samozřejmě, že režisér Ant-mana do kantýny přivede obrovského mravence. Mj. tam dvě důležité postavy hrají Sabacc, v něm jsem (v KOTOR) ztratil hodně kreditů. Ale pozor, někde jsem četl, že mravenec Dr. Mandible není jen tak ledajaká postava, ale Kitik Keed’kak z Epizody 4. V Nové naději totiž podobný insektoid sedí v pozadí kantýny. Jenže zástupci rasy Yam'rii jsou spíše kudlanky než mravenci, ale já o hmyzu nic moc nevím. Každopádně jde o zajímavou drobnost. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (6)

  • Epizoda vyvolala na sociálních sítích rozruch skutečností, že Baby Yoda si v této epizodě vlastně pochutnává na nenarozených dětech. (NiWi)
  • V epizóde môžeme vidieť scénu, kde droid opeká mäso draka z predošlej epizódy na ohni z tryskového motoru. Je to odkaz na jednu atrakciu v Disneylande, v časti Galaxy's Edge, konkrétne na jedáleň Ronto Roaster, kde pripravujú mäso týmto spôsobom. (ČSFD)
  • Hlavní dramatická část příběhu je udělána na základě starého grafického konceptu dvorního grafika Star Wars Ralpha McQuarrie. Jeskyně i tvor v ní byli udělány zcela věrně, akorát dle původního konceptu se s ní měl potkat Luke Skywalker na Dagobahu ve Star Wars: Epizodě IV (1980). (Sidarius)

Reklama

Reklama