Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (578)

silentname 

všechny recenze uživatele

Asi to bude zvláštne, ale ja som si "6 Underground" zvláštnym spôsbom užil. Nemôžem povedať, že je dobrý, no má v sebe elementy, ktoré ma celkom berú. A v mnohom za to vďačím Ryanovi Reynoldsovi, ktorý sa rozhodol túto rolu poňať maximálne seriózne a neseriózne súčasne. Neviem ako by som vám to popísal. Ale týchto sympatických hajzlíkov proste zahrať vie veľmi dobre. A dokáže ma poriadne v takej role pobaviť. Takže mu musím za to pridať plusové body. Bez neho by to bola určite väčšia nuda. Ani ostatní členovia tímu však nie sú špatní. Číslo 3 má pár dobrých momentiek, ktoré ma pobavili, číslo 4 je proste pán, číslo 2 je skvelá sexy asasinka a potom číslo 7 by som ohodnotil ako snajpera so srdcom. To znie skoro až ako špatný vtip. Ale jop, celkom ma to bavilo. Využitie slow modu v tomto filme je neuveriteľné. Je toho až moc, no súčasne to nijako výrazne neruší. Teda, väčšinou. Niekedy to vie záberu pridať, inokedy to zase Bay používa len na blbosti. A samozrejme nesmie chýbať absolútne absurdná akcia, ktorou je Bay povestný. No vďaka tónu filmu, to dokážem celkom skusnúť. Opäť som ale zhodnotil, že nevie moc ako režisér po sebe kontrolovať zábery. Pretože je to špatne zostrihané. Úvod je maximálne neprehľadný a mal som problém zistiť čo sa deje, kto je kto, aký to má súvis a podobne. A okrem toho je tu hneď v úvode naháňačka v aute, ktorú niekto fakt zostrihal zle. Počas jednej akcie prídu naši hrdinovia o spätné zrkadielko na aute. V zábere o 3 sekundy neskôr je zrkadielko tam, kde bolo predtým. Toto by som si nemal všimnúť. Myslím si, že viac takýchto failov som nenašiel, no zase nemôžem povedať, že ich vyhľadávam. Chcem si len film užiť. Čiže fakt, že som si to všimol o niečom svedčí. Ja si myslím, že ak chcete jednoduchú akčnú blbosť s niekoľko dobrými hláškami typu "I see dead people" tak toto je film pre vás. Mimochodom narážok na filmy je tu fakt veľa rovnako tu dokonca budeme mať aj citáciu Eminema. Proste akčná blbosť. Ale pobavila. A ak z toho čo píšem usudzujete, že vás to môže zabaviť, tak si to čeknite. Hodnotenie: C+ ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Představte si geometricky naprosto precizní, třiceticentimetrový válcovitý předmět želatinové konsistence zakončený na jedné straně exaktně pravidelným kuželem, uspořádaný ve čtyřech, až autisticky osově soustředných, kličkách do tvaru pyramidy, přičemž každá další vyšší úroveň je úplně přesně o jednu třetinu užší než ta předchozí. Máte? Do optimálního středu vrcholu této pyramidy někdo zapíchnul rozkošně samoplápolající hvězdotřpytný praporek a na celou tu úchvatnou kompozici v totožných intervalech, jak do výšky, tak po obvodu, precizně rozmístil 50 třpytivě zlatých hvězd, které skvostně ladí s převládající plnou mahagonovou hnědí RAL 8016 bez jakýchkoliv nepatrných nižších či vyšších odstínů v RGB spektru. Tento uhrančivý artefakt, od něhož prostě nemůžete fascinovaně odtrhnout díky jeho řemeslné perfekci oči a strašně vás baví ho sledovat, někdo ještě moudře umístil pod pečlivě naleštěný vzduchotěsný skleněný poklop. Máte? Pokud jste se cestou někde ztratili, tak právě jsem popsal dokonalé hovno! Dokonalé tak, že se mi po jeho expozici v třesoucích se rukách afektovaně úplně rozsypal hvězdičkovací pytel. Upřímně, normálně bych to nechal na třech až čtyřech, je to přece jen pořád hovno, že ano. Ovšem odporného ochrnutého neherce Davču Franka típli dříve, než byste řekli „slizký nekňuba“, a nechali to plně na Gájenu Gejnoldsovi, což je nutno ocenit! Kdyby měl Míša Záliv tak o 15 až 20 kvocientních bodů prefikanějšího scénáristu, namaloval bych si k tomu centrofixem na monitor šestý puchýř a prohlásil to za jeho velký posttranformační cumback. Čili až tolik nevěřte zdejším hysterickým buzničkám. Rozdíl mezi tímhle a zběsile přehřátým, o třídu nudnějším a tupějším prvním Džonvíkem je v jejich očích hlavně ten, že tohle ještě nevydali jako homix. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Netflix pustil Michaela Baye z řetězu a dal mu (v rámci svých mantinelů) zdánlivou volnost se vším dobrým, ale i špatným, co z toho vyplývá. Takže tu máme film, který jako celek nedává moc smysl a postrádá koherentnost i kauzalitu. Jenže dost možná je to dané tím, že Bay prostě rozházel většinu rozpočtu na nejlepší akční sekvenci nejen své filmografie. Úvodní pasáž ve Florencii představuje formální i logistický majstrštyk, k němuž bychom co do topografické rozmáchlosti, pestrosti formálních prvků, množství inscenačních nápadů, narativních i prostorových trajektorií jednotlivých figur, ale také samotného rozplánování a rozzáběrování těžko hledali ekvivalent. Může se zdát, že se Bay zhlédl ve stylu pozdního tvůrčího období Tonyho Scotta, ale není to úplně pravda. Bay coby vyznavač povrchnosti nikdy nesklouzne k ryzímu experimentování se střídáním formátů a framerate. Přejímá pouze koncept kubistické koláže výjevů, která mu umožňuje dokonale mapovat určitý moment, ať už akce nebo stavu mysli a rozpoložení postav. Současně hází za hlavu dosavadní definici moneyshotu coby jednoho momentu, jímž celá sekvence kulminuje, a naopak řetězí desítky takových výjevů za sebe, lépe řečeno pro každý okamžik akce nachází nejdokonalejší zorné pole, které z něj udělá moneyshot. Vše je podřízeno maximálnímu wow efektu, nejen na úrovni celkové koláže, ale i jejích jednotlivých fragmentů. Bay inscenuje úchvatné logisticky náročné záběry s několika plány akce (což platí o velkých celcích i mnohých polodetailech) a s ohromně propracovaným zaplněním rámu pohybem a energií. Připomíná to estetiku Johna Woo na absolutním tvůrčím vrcholu (rozuměj "Hard Boiled"), jen místo přestřelek ve studiových interiérech hypertrofované do dravé honičky historickým centrem evropské metropole. ____ Příznačně zbytek filmu už nenabídne nic, co by se vyrovnalo této úvodní pasáži, naopak sestává především už jen ze statických dialogů a akčních scén zasazených na prostorově omezené lokality. Také přiznejme, že v mnoha aspektech "6 Underground" bolestivě ilustruje omezenost svého režiséra - ať už v zastřešující nabubřelé myšlence, že svět od zla spasí jen hejskovský miliardář, nebo neschopnosti vykreslit utrpení válečných uprchlíků jinak než trapným kýčem. Všichni mistři mají své limity a někteří ani nejsou úctyhodní lidé, ale to nesnižuje jejich bravuru v jejich oboru. "6 Underground" je nabubřelý projekt, a to nejen kvůli Bayovi, ale z velké části proto, že ho přesně takový Netflix chtěl, aby se s ním mohl okázale prsit. Navzdory dojmu o vlastní unikátnosti Netflix opakuje jen to, co už o pár desítek let dříve dělaly Cannon Films a dlouho před nimi hlavní béčková studia, když k sobě lákala osobité filmaře příslibem absolutní tvůrčí volnosti, aby si v Hollywoodu vydobyla respekt, zatímco paralelně krmila své distribuční platformy výplňovými brakovkami. Stejně jako u oněch předchůdců také u Netflixu v rámci oněch autorských projektů vznikne pár vrcholných děl, ale také dost nedonošených filmů, kterým by naopak zásah producenta a dramaturga tuze prospěl. "6 Underground" ale spíš nastoluje otázku, jestli je vskutku coby celek nepovedeným filmem, nebo naopak dokonalým produktem netflixových algoritmů. Kvůli svému epizodnímu vyprávění a častým rekapitulacím sice nefunguje dle klasických dramaturgických pouček, ale dokonale se hodí k rozkouskovanému sledování na mobilních zařízeních cestou do práce. Také je evidentní, že celý projekt má být startem vlastní bockbusterové série Netflixu. Po velkolepém výkopu doufejme, že k tomu přistoupí podobně jako kdysi Mission: Impossible a angažují na každý díl nového režiséra s osobitým rukopisem či přístupem k žánru. ____ Ať tak či onak, faktem zůstává, že tu Bay vystřihl svou audiovizuální masterclass a "6 Underground" se tak zapíše do historie žánru. Co na tom, že jen díky jedné sekvenci v jinak zapomenutelném filmu. Ostatně nebude v tomto ohledu zdaleka prvním; stačí si vzpomenout na "Bullitův případ" (lépe řečeno ať si někdo zkusí vzpomenout na cokoli jiného z toho filmu než ikonickou honičku). () (méně) (více)

Claw 

všechny recenze uživatele

"Bayovina" jako vyšitá, ale to neznamená (alespoň pro mě), že je to špatné, nebo naopak supr-dobré. Prostě "Bayovina" plná akce, hlášek, rychlého sledu událostí atd. Překvapivě je to i docela dost drsné, spousta "headshotů", hlavy se rozprskávají jak kubánské pomeranče na stávce za jemnější toaletní papír. Automobilové naháněčky, pak je tam komplexní záchranná akce hodného politika atd. Postavy jsou v pohodě, sympatické, Ryan klasicky deadpoolovsky hláškuje (ale netlačí na pilu)... a je to spíš, jako kdybyste sledovali dvouhodinovou reklamu nebo demo na videohru. Což pro někoho je špatně (chápu), pro někoho dobře (taky chápu). Já si to v pohodě užil, ale po týdnu vlastně už ani nevím, o čem to bylo... /75%/ ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ty vole Michaele, co se kurva stalo? Netflix dal Bayovi asi naprostou svobodu, coz se projevilo na abnormalnim mnozstvi mrtvol a krve, ale bohuzel na tom tratil scenar. Pribehove to je totiz uplne stupidni, zmatenej a dobry dve tretiny filmu nelogickej mismas, kterej se az ke konci vyprofiluje do jakyhosi pribehu. To ruzny skakani v case, vraceni se o nekolik let zpet a vysvetlovani motivaci postav tu je spis na skodu a bohuzel tim dost trpi i tempo filmu. Jak kdyby to nemohlo chytit dech, akce tu je sice dost, ale proste na Baye dost mdly, ta nedokaze snad ani jednou strhnout, navic trikove taky zadnej zazrak a nejaky cool zabery se taky moc nekonaj. Proste jak kdyby to ani netocil Bay. Ruku v ruce s tim de v podstate dost mizerna hudba, kde je jeden, dva dobry songy a zbytek spis takova uspavacka. Kdyby to aspon zachranovali herci, jenze ty jsou tezce nevyrazny, sice sympaticky, ale vlastne vam jsou ukradeny a Reynolds, kterej by to mel asi hlaskama tahnout, ma tak tri dobry hlasky a jinak je videt, ze by mu spis sedla nejaka komedie. Celkove proste naprosto nezajimavej akcnak a dost mozna to nejslabsi, co kdy Bay natocil. Slabsi 2*. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (18)

  • Letadla útočící na nemocnici v Turgistánu jsou F-16. (DerfelCadarn)
  • Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)

Související novinky

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

Reboot Spy Kids našel hlavní hvězdy

27.06.2022

Po úspěchu snímku Můžeme být hrdinové režiséra Roberta Rodrigueze (Alita: Bojový Anděl, Spy Kids: Špioni v akci) se Netflix rozhodl prodloužit spolupráci se známým tvůrcem, a to rovnou do takové míry… (více)

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

Armáda mrtvých je na Netflixu obří hit

29.05.2021

Nejspíš se to dalo čekat, v poslední době se to totiž daří všem větším filmům od Netflixu a jen to ukazuje, že marketingově má streamovací gigant vše dobře pohlídané. Každopádně zombie novinku… (více)

Reklama

Reklama