Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (112)

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Solidní detektivka, jakých se v oněch letech točilo více, byla konkurence a úroveň to tím pádem zdvihalo. Tahle je navíc v atraktivním prostředí starého zámku, kořeněná výbornou postavou hrubiána Růžka. Patrně životní role Bohumila Šmídy. Naopak Menšík poněkud slabší. Teprve v té době ladil formu. :-) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Záverečná poirotovská vysvetľovačka, v tomto prípade tijátr berie skoro až dych, dovtedy ale Nahá pastýřka sa skôr iba tak "cloumá" a ukazuje, že pochopiteľne motív k vražde majú všetci. Možno sa dalo vyťažiť viac zo zámockého prostredia, viac takej temnejšej, príťažlivejšej atmosféry tajomna. Asi by sa tento prípad viac skvel v nejakej sérii, možno v Hříšních lidech, ako samostatný film s jednorázovým vyšetrovateľom. V podaní Menšíka ale nemôžeme mať žiadne námietky, vyšetruje s veľkou chuťou a celý film má vďaka nemu šťavu. 70% ()

Reklama

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Svižná, dobře natočená a slušně vymyšlená detektivka. Vladimír Menšík s Janem Skopečkem vyšetřují na zámku Ronov vraždu jedné zaměstnankyně a ztrátu hodnotného obrazu Nahé pastýřky. I když se kolem vyšetřování ztráty obrazu točí takové ty galerijně-umělecké kecy, tak to bylo zajímavé, jak se zbavit obrovského obrazu. Nejvíce ovšem vynikal Karel Höger coby kastelán hradu a velký znalec umění, který všemu rozuměl. [1739. hodnocení, 94. komentář, 70%] ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Mám tento filmeček už od dětství rád. Kromě Bohumila Šmídy a Vladimíra Menšíka by stálo za to zmínit ještě Martina Růžka a jeho sympatického kumštýře - ožralu. Zde pak civilní herectví končí a následuje divadelně přepjaté představení divadelnických bardů Luďka Munzara a tentokrát i Karla Högera. To ale nic nemění na tom, že jsem tento kousek viděl už mockrát a pořád mě ještě dokáže pobavit. 75%. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Pacínek se netáže, Pacínek vykoná!" Šedesátá léta byly vrcholem české kinematografie, období nejen tzv. nové vlny, ale i velice kvalitních filmů "brakového žánru", jakým je například detektivní komedie. Originální příběh s celou řadou zločinů a ne zrovna nevinných postaviček v historickém prostředí uvnitř zámku (žeby inspirace německým Zeleným lučištníkem?) a tajemství kolem historie záhadného obrazu. Pro milovníky kumštu lahůdka, navíc v doprovodu našich hereckých mistrů (Höger, Munzar, Nedbal, Menšík, fantastický Martin Růžek jako opilý fanatický malíř), mezi nimiž pak vyčníval zejména Bohumil Šmída v roli dnes již legendární komické postavičce bývalého vězně a věčného podezřelého Pacínka. Popularita jeho postavy a hlášek (,,To je prosím, dovolíte, Jeho veličenstvo císař František Josef I., za jehož panování jsem měl tu čest se narodit.") si vyžádala i volné pokračování Rakev ve snu viděti..., sice od stejného režiséra, s příběhem ze stejného prostředí i s několika stejnými postavami, ale původní detektivní zábava se jaksi neštastně proměnila v černou absurdní grotesku, která mě neoslovila. Ovšem první díl v podobě NAHÉ PASTÝŘKY zůstává pro mne klasikou. Dokonalost filmu (podpořenou mj. zajímavou, neustále pohybující se kamerou) sráží jenom tradičně nevzládnutý detail telefonického rozhovoru slyšeného jenom z jedné strany (už vidím, jak policajt /Jan Skopeček/ při telefonování všechny věty, které slyší z druhé strany, opakuje v podobě zpětné otázky :o)) 95% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • Vývozní podnik Artex, zmiňovaný ve filmu, je fiktivní. (Robbi)
  • Scény na hřbitově se točily na Smíchovském hřbitově Malvazinky, dále se natáčelo na zámcích Ronov a Orlík. (sator)
  • Malíř Oskar Maudr (Martin Růžek) říká: „To je to vaše Parlez-moi d'amour.“ Jedná se o narážku na slavnou píseň od Jeane Lenoire. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno