Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Hildur GuðnadóttirHrají:
Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz, Frances Conroy, Brett Cullen, Shea Whigham, Bill Camp, Glenn Fleshler, Leigh Gill, Josh Pais, Marc Maron (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zkrachovalý komediant Arthur Fleck (Joaquin Phoenix) se dlouho pohybuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím. Jednoho dne se ve svém obleku klauna potuluje po ulicích Gotham City a dostává se do konfliktu s brutálními zloději. Pomalu se roztáčí spirála událostí dosahující hrozivých rozměrů. Všemi opuštěný Fleck se začne čím dál více propadat do hlubin šílenství a postupně se mění v ikonu zločinu, kterou svět brzy bude znát pod jménem Joker. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (1 922)
Dobrý film, ale nemohu se ubránit pocitu, že je o Jokerovi jako takovém jen náhodou a to mi troch vadí. Do onoho konceptu zapadá jen svojí maskou, ale jinak je spíš film jako drama o narušeném jedinci, který si prochází nejhorším obdobím svého života. A tak kdyby se film jmenoval třeba ,,Arthur" a nesetkal se s rodinou Wayne, tak by nám to ani nepřišlo jako z DC vesmíru. Každopádně pravý Joker by měl být přirozený vůdce a jakousi definicí chaosu, ale ve filmu se setkáme jen s nemocným chudáčkem který je občas trochu cool. Většinou však je to jen ustrašený třasořitka který od sebe odpuzuje snad všechny lidi. Stejně tak na filmu nevidím žádnou velkolepost. Prostě jen další sice oduševnělý, ale jen lepší průměr. ()
„Ty si bol jediný, ktorý sa ku mne vždy správal pekne.“ Joker je bez debaty fascinujúca postava, som ale presvedčený o tom, že tajomstvo jej úspechu tkvie v jej... tajomnosti. V tom, že nepoznáme jej príbeh. Jej zrod. Že nevieme, kto to je, kde sa vzal, prečo a o čo mu ide. Tento film je skvelý, ale absolútne búra danú záhadu, keďže dve hodiny nie sú o ničom inom, než o veľmi podrobnom vysvetľovaní toho, kto Joker je, kde sa vzal a prečo je taký, aký je. Najlepšie komiksy a filmy s touto postavou pracujú práve skrz jej tajomnosť. Ale je pravdou, že hoci zbožňujem záhadného Jokera, prístup Todda Phillipsa a Joaquina Phoenixa mi nevadil. Dokonca mi nevadil ani Robert De Niro – a to už je vážne čo povedať, pretože ten mi v poslednom čase vadí skoro vo všetkom, keďže mám v živej pamäti, aké strhujúce výkony podával v sedemdesiatkach, osemdesiatkach a vlastne aj v deväťdesiatkach. Oceňujem, že väčšina postáv bola obsadená menej známymi, ba úplne neznámymi hercami. Skvelá je i ponurá atmosféra veľkomesta obaleného odpadkami, krysami a do očí bijúcimi rozdielmi medzi spodnou a vrchnou vrstvou. Oceňujem detaily, ktoré fanúšika komiksov dostanú do kolien, ale nechcem spoilerovať. Občas mi bolo až nepríjemne pozerať to, čo je ale vzhľadom na to, o čom to je, plus. Trocha mi vadilo, ako tvorcovia pracovali s Jokerovým smiechom – smial sa len vtedy, keď sa to hodilo im. ()
"It's just so fucking hard to stay happy all the time." V tomhle Gothamu by Nolanův netopýří mužíček nepřežil ani pět minut. Je magické, jak Phillips pracuje se scénami chaosu a zmaru. Výjimečná depka a asi něco bude na tom, jak Jokerovy role ničí herecké ideály o "pouhém pracovním nasazení", tohle jde totiž mnohem dál za hranice ztvárnění ryzího šílenství. ()
// "Well no one's laughing now." Už se vám někdy stalo, že jste sledovali perfektně uspokojující lesbický porno, s kamerou, která zabírala všechny vaše oblíbené úhly, herečkama, které předstíraly orgasmus tak dokonale, že to bylo málem na Oscara, hudbou, která mnohdy strhávala pozornost až zbytečně příliš na sebe, a nejspíš asi bude znít mnohem lépe na samostatný poslech, ale v kontextu blížícího se vyvrcholení vlastně postupně přestávala překážet, zvratem, který šel naprosto pohodlně předpovídat, pokud jste si dali tu práci a podívali se, jak se točily filmy pro dospělé před nějakými čtyřiceti lety, a násilím, které jakoby odsuzujete, ale v závěru jste za něj vlastně byli skrytě rádi, protože bez něj by to zkrátka nebylo tak zvráceně sexy, jak jste v tu chvíli potřebovali, ALE PŘESTO VŠECHNO jste si na samotném konci řekli, že tomu k dokonalosti zkrátka stejně chyběl ten drsnej černej ču*ák v akci? Ne? Tak nic, no. 9/10 ()
Na snímek jsem se těšil od chvíle, kdy jsem viděl trailer a zjistil jsem, že Jokera si zahraje Joaquin Phoenix, charismatický charakterní herec, který umí do svých postav vložit nejednoznačnost a tajuplnost. O to víc mě nažhavilo vítězství filmu na festivalu v Benátkách i nadšené ohlasy v komentářích. Výsledkem je ale studená sprcha a pocit největšího filmového zklamání letošního roku. Velkolepé akční scény, superhrdiny a souboje byste v Jokerovi hledali marně a jeho zařazení do komiksového batmanovského universa je vlastně zbytečné a matoucí. To jen na okraji pro ty, kteří upřednostňují tenhle typ zážitku, protože mě nic z toho nescházelo. Chtěl jsem spatřit transformaci lidského charakteru, vidět muže, který postupně ztrácí půdu pod nohama, propadá se do temnoty, podléhá jí a stává se monstrem. Arthur měl být v mých očích znepokojivou, zneklidňující a nebezpečnou postavou. Měl z něho jít strach. Nemám ani ten nejmenší problém s hereckým výkonem Phoenixe, vydává ze sebe podle očekávání maximum a snímku hodně pomáhá. Můj problém spočívá v uchopení postavy Jokera. Arthur v něčem připomíná Theodora ze snímku Ona - totiž jeho "chcípáctví". Phoenixův Joker nevzbuzuje temnou předtuchu a bázeň, nýbrž soucit. Jeho smích není zlověstný, jsou to zvuky křehkého zoufalce, kterého byste nejraději vzali za ruku a začali konejšit (to bude dobrý, broučku) - a to i ve chvíli, kdy se dopouští vraždy. Arthur ve skutečnosti neprochází žádným vývojem. Během filmu sice spáchá několik zločinů, ty se ale klidně mohly odehrát na samém počátku. Od první minuty je to nešťastník lapený do pasti duševní choroby, vlastní sebelítosti a zahořklosti. Navíc je to postava prapodivná. Muž nedávno propuštěný z blázince, který se živí jako klaun navštěvující děti v nemocnici, ačkoli v něm od pohledu není víc optimismu než v umírajícím na rakovinu a víc dobroty než v epidemii černých neštovic. Režisér svého antihrdinu zjevně modeloval podle Travise Bicklea, ikonické postavy ze slavného Scorseseho snímku. K němu ostatně průhledně odkazuje i angažování filmového veterána Roberta De Nira. Jenže Jokerovi chybí Taxikářův drajf, jeho energie, cílevědomost a zarputilost. Joker nakonec selhává jako snímek, co chce bavit, když první dvě třetiny své stopáže spíš bezradně přešlapuje na místě, ale i jako film, co chce být něčím víc, než jen komiksovou podívanou. Cítím snahu o přesah podobnou nabubřelosti, jaká na mě vykukuje z Aronofského kousků, jenže jako existenciální psychologické drama Joker nefunguje - na to je Todd Phillips moc předvídatelný, povrchní a samolibý. Dát Jokerovi méně než tři hvězdičky by nebylo fér už kvůli famóznímu Joaquinovu výkonu. Řemeslná zručnost se Phillipsovi upřít nedá, umí pěkně vykouzlit prostředí Gothamu podobnému zanedbaným městským centrům amerických velkoměst 70. let. Hudba Hildur Guðnadóttir odvádí po emoční stránce přesně to, co má, a kamera a výprava jsou právě tak velkolepé, jak byste v podobném americkém trháku očekávali. Jenže na filmy nechodíme kvůli kameře nebo hudbě, nýbrž kvůli příběhu a postavám... Celkový dojem: 55 %. () (méně) (více)
Galerie (96)
Zajímavosti (88)
- Film se odehrává v roce 1981, ale ve scéně, kdy sanitka zasáhne osobní vůz, si můžeme všimnout, že se jedná o sanitku Ford Econoline, která se začala vyrábět až v roce 1992. (Richard.Jezd)
- Ve scéně, kde Arthur Fleck (Joaquin Phoenix) sedí za stolem v klubu Pogo's a sleduje stand-up komika a zapisuje si do sešitu jeho vtipy, můžeme vidět, že Arthur píše pravou rukou. Hned v další scéně, kdy sedí u stolu ve svém bytě, také píše pravou rukou. Jak na chvilku přestane psát, vezme si do pravé ruky cigaretu. Jak začne opět psát, píše už levou rukou. (Joker Punx)
- Celkově se na filmu Joker podílelo zhruba 4 tisíce komparzistů. (PatrikTM)
Reklama