Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama s kriminální zápletkou Čtyři v kruhu (1967) je studie složitě propletených vztahů čtyř lidí, do jejichž života zasáhla násilná smrt blízkého člověka. Příběh začíná téměř klasicky: když u dveří vily významného vědce zazvoní návštěva, ozve se výbuch. Ve zdemolované místnosti je nalezen svítiplynem otrávený majitel. Vše napovídá, že spáchal sebevraždu. Pak však přijde zásadní zvrat a ze zdánlivě jasné sebevraždy se stane dobře promyšlený a pečlivě připravený zločin… Režisér Miloš Makovec (současně autor námětu a scénáře) kladl větší důraz na psychologické propojení hlavních postav než na detektivní motiv. Působivosti dosáhl zejména naznačováním stále se měnících stínů podezření. Do hlavních rolí obsadil Otomara Krejču (strýc Emil Fencl), Marii Tomášovou (vdova Jitka) a Věru Uzelacovou (milenka Lída). Dominantní postavu automobilového závodníka Michala napsal Janu Třískovi přímo na tělo. (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Kontrast nápadité režie, výborného hereckého obsazení a scénáře, který, mírně řečeno, není z nejdokonalejších, vede k tomu, že špičkoví herci - i režisér - narážejí na plytkost a mlžnost. Je to dost děs: ale i v šedesátých letech nebylo všechno zlatem, co se třpytí. Tady toho kočičího bylo přesmíru. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Detektivní příběh neobvykle vyprávěný z druhé strany. Byť se v roli kriminalisty opět objevuje vynikající Karel Höger, mající s takovou-to rolí mnohé zkušenosti, což slibuje vskutku výtečnou podívanou, nakonec je vše úplně jinak. Příběh si převážně všímá těch, kteří mají s případem hodně společného. Herecký koncert si tu vydobyl hlavně Jan Tříska, který se se svou postavou plnou psychologických výjevů popral velmi dobře. Snímek sice neoplývá nějakých napínavých scén či akčností, ale jako ryze odpočinkový film funguje dobře. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Rozumnosti plodí maléry… Já sám jsem malér" Tajemnou atmosféru tento film rozhodně má, ale... Na detektivku jsou zde málo v akci policisté (zejména více prostoru by neškodilo pro Karla Högera). Na psychologický film by to zas chtělo více uvěřitelnosti v případě postavy motocyklického závodníka Michala v podání Jana Třísky. Dost jsem třeba nechápal to jeho zvláštní chování vůči oběma ženám (Marii Tomášové a Věře Uzelacové). Konec celého filmu mi pak přišel trošku nezvládnutý. Divák si při něm musí klást otázku, zda vrahovu sebevraždu na motorce odnesl ještě někdo jiný nebo jak to tedy vlastně celé skončilo. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

V době kriminálek s majorem Kalašem se objevil i tento film, jež se zpočátku jeví jako detektivka. Jenže poté mnohem víc připomíná psychologickou sondu do života lidí, kteří sami mají co skrývat a navíc je ještě poznamená smrt blízkého člověka. A následuje vlna podezřívání a vzájemného obviňování, hledání pravdy a motivací. Jenže to celé se točí v kruhu a celý příběh se nikam neposouvá. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Vlak přijíždí do Prahy: lehká porce dobového designu (kameraman Baťka v roce své Markéty Lazarové !), jemuž zdatně sekundují Höger, Krejča, trochu méně pak novovlnné Belmondovo alter-ego Tříska a malé role Tomášové a Uzelacové. Žánrově bohužel především díky režii a představiteli hlavní role zaznívají silné podtóny české frašky, které kontrastují např. s ♫ vážnou hudební expresí a vizuální kvalitou. "Ono je to všude jak ve Frýdku." Příkladně režijně vypracované scény si zaslouží pozornost ale ve výsledku pro mě slabší 3* ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Herec Stanislav Fišer hraje ve filmu postavu Fišera. (M.B)
  • Vila, ve které se odehrává děj, je na Praze 6, Slavíčkova č.p. 173/9 – Vila malíře Říhovského. Natáčelo se i v Praze na Letné nebo na Vítězném náměstí v Dejvicích. (Winster)

Reklama

Reklama