Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

5150 

všechny recenze uživatele

Důležitým prvkem pro budování atmosféry je zde hudba. Tu zkomponoval a sólovou trumpetu zahrál Miles Davis (nar. 1926). Byl to slavný černošský jazzový trumpetista a skladatel. I díky němu je VÝTAH NA POPRAVIŠTĚ zajímavé drama s krimi zápletkou a slušivou pointou v podobě ironie osudu. Herecké výkony byly dobré - mj. Lino Ventura v roli policejního inspektora. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Noir ve stylu francouzské nové vlny nepostrádá zajímavě zamotaný příběh, ovšem, co je mu to platné, když hlavní postavy (obzvlášť mladá dvojice) jsou chladné jak psí čumák a místo soucitu si zaslouží pořádnou ránu mezi oči. Emoce, které ve francouzských filmech beru jako samozřejmost a v žánrovém filmu tuplem, jsem zde zcela postrádal. Špatný film to není, ale za viděnou stojí pouze díky charismatické krásce Jeanne Moreau a stylovému Lino Venturovi (i když se objeví jen na chvilku). 50%. ()

Reklama

lsd 

všechny recenze uživatele

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

Akana 

všechny recenze uživatele

Bývaly časy, kdy kriminální thrillery mívaly atmosféru. Tady na ní má lví podíl hudba Milese Davise, noční Paříž a šarm Jeanne Moreau. Přitom o dramatické situace není nouze. Zápletka je brilantně propracovaná, hlavní hrdina u výslechu je opravdu v pasti nepředvídaných událostí a navíc se tolik potřebuje vyspat... Ještě bych vyzdvihl zajímavé vedlejší figurky sarkasticky povýšeného německého turisty nebo před novináři se naparujícího policejního hlavouna, co dřív "pracoval ve školství". ()

Historik 

všechny recenze uživatele

Mně se to líbilo, dokonce místy i hodně, byly chvíle, kdy jsem si říkal, že to je na pět hvězdiček. Nádherná atmosféra, příjemně ležérní styl. Ale pak přišel závěr. To byla studená sprcha. Konec se nepovedl, byl uspěchaný, nevěrohodný, možná až nepochopitelný, podivný. Úplně mi to zkazilo celý dojem a já teď musím rychle dát aspoň ty čtyři hvězdičky, než si to rozmyslím a půjdu ještě níž. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (38)

  • Čierna mačka sa spoza okna prizerá, ako Julien pácha zločin. Jej prítomnosť je zlým znamením, známa symbolika čiernej mačky je očividná, zaujímavé je to s jej funkciou v narácii. Je dosť možné, že práve mačka zhodila lano zo zábradlia, ktoré neskôr odnesie dievča spred budovy. Narácia na to neupozorňuje, ani sa k tomu už nevracia ako lano spadlo. Tento prvok upriamuje pozornosť a akoby zlovestne podkopáva matematickú logiku zápletky. (Biopler)
  • Vzťahy medzi postavami sú zrejmé v momente, keď predavač áut v kaviarni osloví Florence ako pani Caralovú, lebo vzťah Juliena a Florence je postavený len na základe telefonátu a tieto postavy sa na plátne vôbec nestretnú. Zmienená scéna posilňuje umiestnenie rozhovoru milencov na samotný začiatok rozprávania, taktiež aj dlhý detail, keď sa z tmy postupne vykreslí tvár Florence. Podobným detailom, no v opačnom garde, sa končí film, Florenceina tvár sa rozplynie v tme. V oboch prípadoch sa tak deje počas rozhovoru s neprítomným Julienom. (Biopler)
  • Florence Carala (Jeanne Moreau) vysloví jméno "Julien" třiadvacetkrát. (vangobseck)

Reklama

Reklama