Reklama

Reklama

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Pověstné problémy s výtahy už jsou tak daleko, že stálo za to natočit kvůli tomu docela slušnou detektivku. Ovšem už nikomu nestálo za to promyslet si chování hlavních postav. Ještě něco. Prosím vás, pro jistotu si uložte toto telefoní číslo do svého mobilu: 26121 5761-2. Je to na firmu Nova - bene a provádí nonstop vyprošťování z výtahů. Vyhnete se tak situaci, která se stala hlavnímu hrdinovi v tomto filmu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Příliš nudné a prakticky nezamotané (vše je jasné i když postavy se tváří jako by ve všem byl nějaký velký hlavolam...). Francouzi umí natočit dobrý snímek, ale mít dobrý nápad prostě nestačí. V pár momentech to postavy se svou inteligencí (resp. hloupostí) silně přehání a pokud někdo opravdu chce spáchat vraždu vylezením o patro výše pomocí lana, neměl by ho tam při cestě zpět zapomínat... To se prostě stát nemůže, když je to věc tak důležitá a vy po ní lezete dolů. Tato stupidita kazí věrohodnost snímku, který by měl působit úplně jinak a který totálně symboliku výtahu (na popraviště) nezvládá. Velká škoda. ()

Reklama

czejny 

všechny recenze uživatele

Stejně jako někomu dělá problém, být zavřen dlouhou dobu v uzavřeném prostoru (např. ve výtahu), mě dělalo problém si užít tento film. Vše, co se na plátně objevilo, působilo velmi nereálně a zmateně. Postavy jsou ztělesněním flegmatismu naší mysli. I když dělají něco napínavého, dojemného, atd. vůbec se ve mně nepohla ani jedna částečka nějakého soucítění, dojmu...prostě chladný jak kámen. Děj byl chvíli zajímavý, ale postupně se to zajímavé ztratilo kdesi ve výtahové šachtě. Název "Výtah na popraviště" shrnuje celý film. Takže ti, co mají klaustrofobii...do výtahu nevstupovat. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Když jsem tuhle "noirovku" viděla před pár lety poprvé, úplně mě dostala. A teď si to užívám znovu. Dokonale připravená vražda, ale všechno zhatí zapomenuté lano. Černá kočka za oknem, Julien uvízlý ve výtahu, Jeanne Moreau kráčející po ulici za doprovodu úchvatné jazzové trubky Milese Davise (26. a 27. minuta filmu - pro mě absolutní vrchol),naivní mladí milenci, Lino Ventura jako vyšetřovatel...Film je černobílý, atmosféra dokonalá, francouzština (kterou jsem z doby studentských let ještě úplně nezapomněla) nádherná. Skvělý zážitek! ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Vynikající námět i přesvědčivé herecké výkony, bohužel trošku tomu chybělo temnější rozvinutí zápletky. Prostě to dopadlo podle očekávání a myslím, že je to škoda, mohl z toho být pěkně napínavý film noir. Nicméně výkon Jeanne Moreau byl výborný a film celkově řadím k těm zajímavějším z francouzské kinematografie. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (38)

  • Čierna mačka sa spoza okna prizerá, ako Julien pácha zločin. Jej prítomnosť je zlým znamením, známa symbolika čiernej mačky je očividná, zaujímavé je to s jej funkciou v narácii. Je dosť možné, že práve mačka zhodila lano zo zábradlia, ktoré neskôr odnesie dievča spred budovy. Narácia na to neupozorňuje, ani sa k tomu už nevracia ako lano spadlo. Tento prvok upriamuje pozornosť a akoby zlovestne podkopáva matematickú logiku zápletky. (Biopler)
  • V televizním dokumentu The Miles Davis Story (2001) se uvádí, že soundtrack k filmu vznikl v noci z 4. na 5. prosince 1957, přesněji mezi třiadvacátou hodinou večerní a pátou hodinou ranní. (vangobseck)
  • Louis (Georges Poujouly) a Véronique (Yori Bertin) nechávají ukradený Mercedes pod mostem Bir-Hakeim v Paříži. (vangobseck)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno