Režie:
John HamburgKamera:
Kris KachikisHudba:
Theodore ShapiroHrají:
James Franco, Bryan Cranston, Zoey Deutch, Megan Mullally, Keegan-Michael Key, Griffin Gluck, Cedric the Entertainer, Zack Pearlman, Kaley Cuoco (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejhorší sny se mohou splnit třeba i o Vánocích. A přesně to se stalo Nedovi (Bryan Cranston), který přijel s rodinou za svou dcerou Stephanii (Zoey Deutch) a jejím novým přítelem Lairdem (James Franco) do Silicon Valley, kde oba pracují. Těšil se, že na svátky bude rodina pohromadě a on se seznámí s partnerem své dcery. Jediné, co jej ale čeká je naprostý šok. Jeho milovaná dcera, světlo jeho života, si nabrnkla bláznivě potetovaného, brutálně upřímného, bezohledně bezstarostného a naprosto výstředního počítačového multimilionáře. Laird postrádá jakékoliv zábrany a všechny problémy řeší tím, že si jich vůbec nevšímá nebo je prostě převálcuje. A teď chce během vánočních svátků získat požehnání od rodičů své milé, ještě než ji požádá o ruku... (Cinemart)
(více)Videa (16)
Recenze (476)
v hollywoode sa rozmohol nový subžáner - feel-good movie - ako variácia komédie a jeho hlavnými parametrami sú nepríbehovosť, politická korektnosť maskovaná (klamúca telom) zdanlivo nekorektným humorom a bezkonfliktnosť (ne-konfliktnosť - absencia konfliktu ako zápletkotvornej esencie). nie je to film v pravom slova zmysle. nemá základné vlastnosti filmového diela. je to skôr veľmi komerčný konsolidovaný videoart (alebo reklama)... je to taký kvalitnejší teleshopping. nemá to totiž výraznejšiu zápletku ani dej, žiaden konflikt, po štrukturálnej stránke skrátka scenáristicky a dramaturgicky nefunguje - síce kopíruje štruktúru trojaktovky, no robí to umelo, celkom vykalkulovane a mechanicky. na rozdiel od sandlerových grown-ups, ktorý je ukážkovým príkladom tohto subžánru, je why him ako najnovší prírastok do tejto rodiny, veľmi slabý, lebo oproti sandlerovej F.G.M. o rodinnej dovolenke vyrastených niekdajších kamarátov je neviemkoľký in-variant "meet the parents" paradigmy bez humoru, nápadu, snahy pobaviť a rozosmiať. čo na tom, že james franco je naozaj sympatický, ten charakter mu dokonale sadol a celé to sám ťahá - okrem neho a jeho postavy tento film nemá nič čo i len o milimeter vybočujúce nad nezaujímavý šedý priemer hollywoodskeho mainstreamu a nevýrazný predstaviteľ pomerne bizarného nového subžánru. ()
Princip komedie Proč právě on? stojí a padá s Frankovým hrdinou – a také s vymoženostmi jeho sídla od technologických hraček po snobské vychytávky včetně robotky, pro jejíž hlas si boháč najal jednu z hvězd Teorie velkého třesku. Navíc „chytré“ přístroje moderní doby pomáhají tam, kde se komika dostává do běžných vyměšovacích či erotických kolejí, opotřebovaným nechutnostem totiž dodávají nový vtip, takže ani souboj se supermoderním splachovadlem neuráží. A pokud jde o smršť hrubých slov, Franco je chrlí s nevinností školáků z Městečka South Park, tudíž po prvotním šoku je vlastně přestane vnímat jak rodina nevěsty, tak divák. ()
Na počátku bylo slovo, to slovo bylo u Boha a to slovo bylo "fuck". Zhruba takhle nějak museli přemýšlet tvůrci téhle blbosti. Celých 110 minut stopáže tímto slovíčkem naládovali, postavili kolem něj několik solidních herců - a teď, diváku, bav se. U mě jim to tedy nevyšlo. Nedá se říct, že by se u snímku zasmát opravdu nedalo. Trvá-li bláznivá komedie skoro dvě hodiny, nějaký dobrý vtip v ní čistě statisticky být musí, ale povětšinou to vypadá na urážení divácké inteligence blázněním před kamerou. Navíc po jakž takž ucházejícím startu, když se představí všechny figurky a základní premisa, najednou není o čem vyprávět a točit, a tak děj nutně upadá a docela se vleče. A proto se začnou opakovat i vtipy, a utrpení diváka dosahuje vrcholu. Dost rozpačitý jsem z Jamese Franca. Když nešaškuje a účastní se seriózního podniku (například představuje Allena Ginsberga ve zfilmovaném Kvílení), nebo má alespoň při ruce starou partu se Sethem Rogenem a Jonahem Hillem - jejich filmy sice taky nestojí za moc, jsou ale nabity anarchistickou energií, což se o Proč právě on? nedá říct ani náhodou -, jako herec je dobrý. Tady je ale jen za debila. Průser je, i co se týká jednotlivých cameí. Potěší třeba Kaley Cuoco, trochu méně Elon Musk, protože ve filmu působí hodně nepatřičně, naopak obrovský pocit trapnosti zbude po vystoupení Genea Simmonse a torza Kissáků... Prostě ne, no. Tenhle dementní humor pro mě prostě není. ()
Tým nastávajícího zeťáka se snaží na domácím hřišti přesvědčit rodinu své milé o upřímnosti svých citů i níži vlastního mentálního levelu. Tak autor pojmenovaný po německém přístavu vykrádá vlastní dílo Meet the Fockers, akorát s tím rozdílem, že tady chybějí oba zakladatelé domácího klubu.. Pod námětem podepsaný lascivní barel Jonah Hill může být jedním z důvodů, proč jsem se příliš nebavil. A nebo za tím byla přepálená vulgárnost, afektované postavy, vtipy, co nevědí, kdy skončit a mezi řádky schovaný povýšenecký výsměch staré škole.. Ze spodu tlakově čištěný Bryan Cranston mi přišel poněkud ztracený a já se mu ani nedivím.. ()
Skvělá a v první polovině hodně vtipná komedie, která v půlce druhé sklouzává do klasické šablony hádek a odpouštění, ale po celou dobu se nese v tak příjemném duchu, že ji to nemám vůbec za zlé. Franco je tu naprosto božskej a jeho grimasy a střelenost táhne celý film. Nutno ale dodat, že Bryan Cranston mu skvěle sekunduje a na Zoey Deutch se zase příjemně dívá. Po dlouhé době jsem se zase opravdu upřímně zasmál a to nejen jednou. A kdo mi sežene wallpaper z Lairdovy plochy, dostane zlatého bludišťáka! ()
Galerie (74)
Photo © Twentieth Century Fox
Zajímavosti (16)
- V jednom momente má postava Jamesa Franca na sebe košeľu s obrázkom opice držiacej zbraň. Franco hral vo filme Zrodenie planéty opíc (2011). (Arsenal83)
- Mnoho obrazů v Lairdovo domě bylo namalováno samotným Jamesem Francem. (Dr Lizal)
- Filmovanie snímky prebiehalo v kalifornskom Los Angeles a Grand Rapids v štáte Michigan. (MikaelSVK)
Reklama