Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (399)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ako akčný veľkofilm funguje Bitka o Midway výborne. Možno aj ako strohá hodina dejepisu. Ako film nebodaj tematizujúci niečo okrem hrdinstva vojakov bojujúcich na oboch stranách samozrejme uspieť nemôže, keďže ho režíruje Emerich. No a našťastie sa o nič podobné nepokúša. Pokiaľ chcete filozofovať nad morálnym aspektom bombardovania Tokya, poohliadnite sa inde. Tu je to vážne najmä o tom vychutnať si v kine dve veľké akčné scény a dve menšie, z čoho vyplýva, že vlastne všetky dialógy sú v podstate len vata. Dobre, nejaké tie infošky ohľadom taktiky sú prospešné, rodinné vsuvky alebo small talk medzi vojakmi sú čistý balast. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Jak je u většiny válečných filmů obvyklé, i tento nepochybně rozdělí zdejší rozumbrady do čtyř základních táborů. Tím prvním jsou Úchylní militantní honiči nad Druhou světovou, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Amatérští váleční hysterikové. Heil, kluci! Ti okamžitě začnou dštít síru a zuřivě si prskat na své sbírky insignií Wehrmachtu a kanagonem a jogurtem ulepených modýlků válečných letadel, načež bude následovat sáhodlouhý psychotický výčet toho, jak byly ocasní ploutve Bědvacetšestek nedostatečně zakulacené, Zera málo nulová, vyrážka admirála Helsyho neuspokojivě hnisavá, Nimicovy frčky o dva centimetry více vpravo a zobrazený čas zahájení bitvy o neodpustitelně šlendriánských pětatřicet vteřin pozadu, než tomu bylo ve skutečnosti. A nakonec tomu kvůli hysterickým a fucktografickým minelám totálně dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože obsedantně neleští rákos nad válečnými dokumenty a encyklopediemi jako oni, největší exprdi. V táboře druhém se o sebe otírají šulínkama Artoví hnědopichové, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct absolventi filosofických fuckult a filmových teorií. Odtud latentně přihřátý vítr, plný lupů a čpící panickým pižmem (ne, že by teda hošššové z Tábora 1 někdy vyprcali něco jiného než lauf protileteckého kanónu při pravidelných měsíčních pornoexkurzích v muzeích bojové techniky) přivane pohrdavé filipiky napěchované cizími termity o insitní profunditě determinace charakterů a absenci jejich koherentních konjugací, lapidárních dialozích, insuficientních filosofických presumpcích, globálně vulgární filmařině pro laické simplicity a samozřejmě o totálním deficitu sáhodlouhých záběrů na ztepilé námořníky, mydlící se ve sprchách, jakožto metafory válečného utrpení. Tihle polyhysteričtí maskulíni také dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože je to prostě nabubřelá banda latentních homoklád, zvyklých pozérsky se tahat za přirození, kterým celé dětství senilní babka u nedělního oběda tvrdila, že jsou nejchytřejší na světe a pak na fuckultě pět let snídali s ostatními ufony šalamounovo hovno. Třetí tábor obývají Pubertální kokůtci a dospělí mentálové. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct zarytí homixoví funoušci. Ti se po přeslabikování jména režiséra vydali na Den nezávislosti u Mydveje, načež zjistili, že sedí na nějaké historické prudě podle skutečných událostí, v níž se za celé dvě hodiny neobjeví ani jedna létající Vonderpizda, aby bitchovala letadla z oblohy! A dál už tušíte: Kurvení rejtyngu s dovjetkem že Emerych je pyča, protože to vůbec nemnělo tak luksusní efekti jako Assvedžři, bilo to celé takové konplykované, nůůůda a Džaponcy nevypultily jedinou Godzylu. No a paxme tu my, diváci, co mají v zevním genitálu a kteří hodnotí filmy s ostatními tábory naprosto nesmiřitelnou optikou, prostě jestli je baví, nebo ne. A například takového mě to docela bavilo. Rollo se tentokrát vcelku oprostil od obvyklé masivní ejakulace se srolovanou ústavou v rektu nad hvězdotřpytným praporem, prostě vzal sedmdesátkovou mentorující žvanivku pro exprdy z Tábora 1, vykuchal z ní skoro všechno žvanění a cajdákoidní romantickou linku Romea a Kimiko, přidal Perlový přístav a nějaké to další bombování a zmáknul vcelku svižný, přímočarý a skoro i přesný topganovský animák, byť místy s pozadím načmáraným postiženými dětmi, kterému k plné spokojenosti chyběli snad jen torující Toširo Mifune, lepší efixa a vizuálně snesitelný a hrající hlavní hrdina. Éda Skrejn je až nepříjemně odpudivý a toporný slizák, který by měl, pokud vůbec, neumětelsky předstírat výhradně oživlé mrtvoly, pacienty s leprou nebo bezdomovce se syfilidou v posledním stádiu, a v tomto filmu dostat maximálně tak roli admirálovy kopřivky. No škoda, s výše uvedeným si u mě mohl Rollo místo pěkné trojky vybombardovat i hnusnou čtyřku. () (méně) (více)

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Emmerichovi tie vazne filmy uplne nejdu. Tu som sa vsak (na rozdiel od Patriota) ani chvilku nenudil a to retro rozpravanie mi urobilo velku radost. Herci sa snazia, akurat nemaju prilis co hrat a triky by potrebovali este velmi doladit. Vo vysledku velmi slusny starosvetsky koncipivany vojnovy epos, ktory tu uz velmi chybal. S prizmurenymi ocami 7/10 ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Od začiatku držal Emmerich vlny neodbytného pátosu na uzde tak, že sa to naznačovanou podvratnosťou blížilo k jeho Útoku na Biely dom. Až som sa (naivne) začínal tešiť, kedy prejde od náznakov k plnej realizácii svojho odvážneho zámeru. Samozrejme sa nič také nestalo; počas veľkého víťazného finále mu oprate vykĺzli a stal sa z toho americkejší, než americký blábol... čo je celé typickejšie, než typický Emmerich. Škoda! ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Originál musím někdy dohnat. Na tohle jsem původně ani neměl v plánu vyrazit do kina, ale chtěl jsem si užít něco výplachovýho a stupidně megalomansky akčního a tady je Emmerich jasná volba. Ne, že by v mých očích překročil svůj stín, ani tentokrát se u mě čtvrté hvězdy nedočká, ale tohle patří k těm lepším opusům co stvořil. Na velkolepou akci i když možná místy opravdu až moc cgi se rozhodně dobře dívá i proto, že Roland je přeci jenom stará škola a umí jí snímat, tak aby byla přehledná. Ano postavy jsou trochu ploché, ale na to už jsme si snad v jeho filmech mohli zvyknout. Každopádně slušná záležitost. Lepší jak poslední Téčko.60% ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Bitva u Midway bylo poslední velké nasazení bombardérů TBD Devastator. V té době už platily za zastaralé stroje a po bitvě začaly být rychle nahrazovány modernějším typem TBF Avenger a dále sloužily už jen k výcviku. (Foxhound#1)
  • Na počesť bitky o Midway bolo v Chicagu pomenované medzinárodné letisko. (MikaelSVK)
  • Natáčelo se od 24. září do 12. prosince 2018 v Montréalu (Québec, Kanada) a na Havaji. (BMW12)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama