Režie:
Edgar WrightScénář:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrají:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (851)
Muzikál může být i dnes stále živý žánr, a to navíc ne pouze v předvídatelné resuscitaci klasických postupů a la "La La Land" a spol., ale díky uchopení formálním mistrem s ambicí. Primárně sice "Baby Driver" mísí gangsterku a romanci, ale mnohem zásadnější je Wrightův koncept veškerý styl filmu vystavět kolem hudby. Sice ve výsledku postavy zpívají a tančí pouze občas, ale o to víc tu na hudbu tančí auta při honičkách, v rytmu soundtracku se střílí a vykrádají banky, ba dokonce i ty zamilované pohledy mají svůj sound. Úvodní titulkový záběr s cestou pro kafe co do choreografie pohybu aktérů, kamery i mizanscény a sladění všech těchto složek s hudbou představuje jeden z naprostých vrcholů muzikálu. Na obecnější rovině je neméně fascinující, že za nejmlaději působícím hollywoodským filmem posledních let stojí čtyřicátník, což se nevztahuje pouze na formální svěžest a feeling filmu, ale také nevyhnutelný pocit generačního lakmusového papírku. Už trailer mohl u třicátníků vyvolávat pocity nepatřičnosti, který film ještě upevňuje svým zastřešujícím principem coby zpřítomnění niterného pocitu mladých vyrůstajících v popkultuře, kde se každý vidí jako hvězda vlastního videoklipu. Věk Wrighta pak prozrazuje pouze hudební vkus a konkrétní volba skladeb, byť podobně jako Tarantino má šanci z oprášených kdysi-hitů a zapadlých vychytávek udělat generační retro soundtrack. Současně ale také ukazuje, jak zásadní vklad do předchozích společných filmů vnášel Simon Pegg, protože "Baby Driver" na rozdíl od nich postrádá nadhled a schopnost se nebrat vážně. ()
Navoněná popová eskapáda s docela fungujícím rytmem střídání dynamických a konverzačních scén, jejíž největší devízou je promyšlená střihová skladba a pohyb kamery i postav po mizanscéně, díky čemuž i ty zdánlivě pomalejší scény nevybočují z nastoleného tempa. Ale aby se tu našla jediná pasáž, kterou bych si chtěl v budoucnu zopakovat, nebo jediný zvrat, který by mi přišel zajímavější než jízda osobákem po našich dálnicích, to ani náhodou. Nejlepší postavou jednoznačně hláškující Spacey (nuceně cool Fox se nechytal), nejvtipnější scénou zřejmě ta nejstatičtější - obhlídka místa činu s osmiletým klučinou. Wright to má možná řemeslně v malíku a jednotlivosti promyšlené, ale tentokrát prostě nebaví příběhem ani postavami. 65% ()
Nadupané představení, které zobrazuje jedinečnost a osobitost hlavních postav. Promyšlený a fikaný film, který aspiruje na krále všech filmů v propojenosti hudby a dění ve filmu. Tak provázaný film s hudbou jsem už dlouho neviděl a troufám si říct, že ani takový neexistuje. Bylo velmi příjemné na to koukat. Leč konec byl už přitažený za vlasy, myslím s odpuštěním Babymu od Kevina, ale to je drobnůstka, kterou rád odpustím. :D ()
Celkom zaujímavý snímok, základná os príbehu sa síce moc neodlišovala od štandardnej romanticko-akčnej schémy, kde hlavný hrdina sa zaľúbi a chce sa napraviť, no táto klišé dejová linka bola pomerne originálne predostretá divákovi. Tiež sa mi páčila audiovizuálna zložka, to bola nádhera. Na slabší nadpriemer to stačí. 70/100 ()
Momenty, kdy se ten hnusáček vlní v rytmu pamuziky (nebo vynikajících The Damned!) asociují nesnesitelnou lehkost bytí. Významově, od Kunděry jen vykradeno. Pokud tedy překlenete nutkavou potřebu přišlápnout Elgortovi ohryzek, je k vidění solidní, akcí nabitý film dle ověřeného mustru, jehož některé výseče však působí až uhrančivě, když se barvy, pohyb i muzika snoubí do dokonalých celků. ()
Galerie (77)
Photo © Sony Pictures Entertainment / Wilson Webb
Zajímavosti (36)
- V čase 1:20:13 můžeme vidět, že Batsovi (Jamie Foxx) netopýři jsou pouze dočasné nalepovací tetování. (MatyasF)
- Edgara Wrighta přivedla k myšlence na film píseň „Bellbottoms“ od skupiny The Jon Spencer Blues Explosion, jelikož se, dle jeho názoru, skvěle hodila k automobilové honičce. Poprvé svůj nápad zpracoval v hudebním videoklipu k písní „Blue Song“ elektronického dua Mint Royale... který je možné zahlédnout, když Baby (Ansel Elgort) přepíná televizní stanice. (DJDVD)
Reklama