Režie:
Edgar WrightScénář:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrají:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (851)
Natočit akční film, v němž se skoro všechno děje do rytmu hudby, kterou podle aktuální nálady nebo příležitosti poslouchá hlavní hrdina, považuji přes občasnou klopýtavost a nestálou míru nadhledu za skvělý nápad, jak oživit muzikálový žánr (a zároveň jej takto podvratně podsunout divákům, kteří muzikály jinak ignorují a nejlepším letošním filmem pro ně doposud byl osmý díl Rychle a zběsile). Můžeme Wrightovi vyčítat, že jeho film není stylisticky nijak výrazně ozvláštňující (stejně stříhal akci už v U konce světa), že nezvládá práci s ženskými postavami a na rozdíl od svého velkého filmařského vzoru Quentina Tarantina zůstává i po čtyřicítce nedospělým nerdem se slabostí pro samoúčelnou fetišizaci filmových odkazů (silnice ubíhající jako v Lost Highway, stejně poničené sluneční brýle, jako měl Warren Beatty v Bonnie a Clydeovi), který pořád dokola vypráví ten samý příběh o hrdinech, kteří musí dospět, ale zároveň se můžou nadále bavit v zásadě stejným způsobem, obývat své únikové světy a být při tom hrozně cool. Nebo si prostě můžeme užít originální letní blockbuster s božím soundtrackem a několika neuvěřitelně našlapanými akčními scénami. Jelikož sám zatím alespoň ve vztahu k popkultuře dospět neplánuji, volím druhou možnost. Více jsem se o filmu rozepsal na svém blogu. 85% Zajímavé komentáře: Douglas, JFL, Cervenak ()
Bejby Drivera bych směle zařadil vedle Atomickou Blonde a Zabijáka & bodyguarda do škatulky sezónních, jednodušších akčňáků, které se však jakýmsi záhadným způsobem docela povedly. Od příběhu nečekejte víc než pár stylových loupeží s frajerskými postavami a cool hláškami. Co se týče ryzí akce, tak vítězí Atomic Blond, co se týče humoru, tak vítězí Zabiják & bodyguard, nicméně i Baby Driver se svou chytlavostí a esem v rukávu v podobě Jamieho Foxxe dokázal přehoupnout přes laťku čtyř hvězdiček... 7/10 ()
Premárnený ultimatívny teenage koncept o mladíkovi, ktorý zbožňuje hudbu, všetko okolo neho je cool, vrátane neho samotného, jeho krásnej ženskej a drsného jobu, ktorý má. Bohužiaľ vidieť že Wright má už po štyridsiatke. Ak by sa toho ujal niekto mladší, kto by trochu rozpracoval hlavnú postavu a nevyužíval ju len ako benzín do auta, bol by to punk dekády. ()
Že to bude svěží, akční, zábavné a s dobrou hudbou jsem čekal. Co mě překvapilo byla nefalšovaná romantika. Fakt jsem jim to žral, když tam balil servírku Deboru a přál jsem si ať jim to vyjde. Edgar Wright má akční filmy nakoukané takže ví, jak tnout do živého. Při scéně, kdy si Jamie Foxx vynutil jít do baru, kde Debora pracovala jsem byl podobně napnutej, jako třeba když ve Smrtonosný Zbrani šel pan Joshua po Murtaughově rodině. Všechny postavy byly parádní, ale nejdůležitější je, že hlavní hrdina Baby byl sympaťák. Líbilo se mi, jak si tam tak tancoval a poslouchal hudbu. A skvěle to graduje. ()
Jak mě potěšily Dobrý časy, kde hudba žene film zběsile dopředu, tak mě zklamal Baby driver. Úvodní automobilová honička je super, pak se na scéně objeví ONA a.. pak až do konce to kdovíjak zajímavé nebo strhující není. Píšou to tu všichni, ale je to tak, chybí propracovanější příběh, výraznější postavy i ten nadhled, proboha. Občas sice potěšilo nastříhání na hudbu či zvukové efekty, ale to byly jen momenty, čekal jsem toho víc. ()
Galerie (77)
Photo © Sony Pictures Entertainment / Wilson Webb
Zajímavosti (36)
- Edgar Wright se při natáčení automobilových sekvencí nechával připoutat k autu, aby mohl lépe koordinovat dění před kamerou a komunikovat s herci. (Tft)
- Když Baby (Ansel Elgort) s Buddym (Jon Hamm) a Darling (Eiza González) začnou po přestřelce utíkat před policií, je možné si všimnout rozdílu oproti traileru. Scéna je zrcadlově přetočena, Baby má rozbité pravé sklíčko a míjí zelený stroj z levé strany, zatímco ve filmu má rozbité levé sklíčko a míjí zelený stroj z pravé strany. (pemap)
- Snímek čerpal inspiraci z filmů Řidič (1978), Potíže s Arizonou (1987), Bratři Bluesovi (1980) a Riding Bean (1989). (DJDVD)
Reklama