Režie:
Edgar WrightScénář:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrají:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (851)
„Nepatríš do tohto sveta.“ Obsahuje drobné spoilery. Chcel som mať tento film rád. Hlavný hrdina sympaťák, Popoluška neopozeraná a pôvabná, soundtrack skvelý (pritom nejde o žiadne notoricky známe fláky, ale je to tak lepšie) a akcia pomerne nadupaná (hoci úvodnej sa už žiadna nevyrovná). Lenže je tu tiež nudný Jamie Foxx, nudný Kevin Spacey a na konci sa scenáristom po lúke rozutekalo množstvo zajacov, ktoré nestihli pochytať. Vŕšia sa na seba nelogické kiksy, postavy sa začínajú „zrazu“ správať úplne inak, ako doteraz (maniak, ktorý dovtedy vraždil každého, kto sa naňho čo i len škaredo pozrel, bezdôvodne necháva žiť dôležitých svedkov svojich krvavých zločinov a pozoruhodný je i ústredný „mafián“, ktorý sa z mentora zmení na typickú filmovú sviňu, ktorá chce hrdinovi takmer bezdôvodne zlámať nohy a povraždiť blízkych, na čo jej hrdina zruší polovicu kšeftov v meste a sviňa namiesto toho, aby sa zmenila na ešte väčšiu sviňu, sa k nemu začne chovať láskyplne). Tiež na mňa dosť zvláštne pôsobilo, ako nedôstojne režisér narába s niektorými postavami. Nechcem spoilerovať a obvykle som rád, ak niekto skončí „nečakane“, ale tu to bolo cez čiaru. A sklamal ma malý priestor pre Jona Bernthala. ()
Premárnený ultimatívny teenage koncept o mladíkovi, ktorý zbožňuje hudbu, všetko okolo neho je cool, vrátane neho samotného, jeho krásnej ženskej a drsného jobu, ktorý má. Bohužiaľ vidieť že Wright má už po štyridsiatke. Ak by sa toho ujal niekto mladší, kto by trochu rozpracoval hlavnú postavu a nevyužíval ju len ako benzín do auta, bol by to punk dekády. ()
První polovinu jsem si říkala, že tohle bude hodně fajn zábavná jednohubka. Film má dobré tempo, je výborně sestříhaný, prim hraje hudba, některé scény jsou jak vystřižené z muzikálu. Jenže v druhé půlce jsem Algortovi přestala tu jeho postavu zoufale věřit a v poslední třetině se pro mě stal vývoj a chování postav doslova nesnesitelným. Opravdu jsem chvílemi měla pocit, že sleduji nějakou parodii. Nevěděla jsem, jestli to má být pokus o jistý nadhled, nebo jestli se to myslí vážně. Jednoduše mi to nesedlo. ()
Muzikál může být i dnes stále živý žánr, a to navíc ne pouze v předvídatelné resuscitaci klasických postupů a la "La La Land" a spol., ale díky uchopení formálním mistrem s ambicí. Primárně sice "Baby Driver" mísí gangsterku a romanci, ale mnohem zásadnější je Wrightův koncept veškerý styl filmu vystavět kolem hudby. Sice ve výsledku postavy zpívají a tančí pouze občas, ale o to víc tu na hudbu tančí auta při honičkách, v rytmu soundtracku se střílí a vykrádají banky, ba dokonce i ty zamilované pohledy mají svůj sound. Úvodní titulkový záběr s cestou pro kafe co do choreografie pohybu aktérů, kamery i mizanscény a sladění všech těchto složek s hudbou představuje jeden z naprostých vrcholů muzikálu. Na obecnější rovině je neméně fascinující, že za nejmlaději působícím hollywoodským filmem posledních let stojí čtyřicátník, což se nevztahuje pouze na formální svěžest a feeling filmu, ale také nevyhnutelný pocit generačního lakmusového papírku. Už trailer mohl u třicátníků vyvolávat pocity nepatřičnosti, který film ještě upevňuje svým zastřešujícím principem coby zpřítomnění niterného pocitu mladých vyrůstajících v popkultuře, kde se každý vidí jako hvězda vlastního videoklipu. Věk Wrighta pak prozrazuje pouze hudební vkus a konkrétní volba skladeb, byť podobně jako Tarantino má šanci z oprášených kdysi-hitů a zapadlých vychytávek udělat generační retro soundtrack. Současně ale také ukazuje, jak zásadní vklad do předchozích společných filmů vnášel Simon Pegg, protože "Baby Driver" na rozdíl od nich postrádá nadhled a schopnost se nebrat vážně. ()
S režisérem Edgarem Wrightem mám podivný vztah- Rozhodně o něm můžu říct, že je to talentovaný režisér. Jeho neoficiální Trilogie krve a zmrzliny (Soumrak mrtvých, Jednotka příliš rychlého nasazení, U konce světa) mi však moc vtipná nepřišla a Scott Pilgrim proti zbytku světa byla zase ztráta potenciálu. Baby Driver však od začátku z trailerů vypadal slibně a dopadl následovně. Baby Driver je rozhodně nejlepší Wrightův film. To však z něj nedělá do puntíku dokonalý film. Hlavní postava Baby trpí od autonehody v mládí pískáním v uších a proto musí pořád nosit sluchátka. To znamená, že většina filmu tvoří hudba. Film od začátku do konce jede a to je rozhodně dobře. Celá úvodní scéna je úžasná a to byl pouze začátek. Musím se Anselu Elgortovi omluvit- Něco v něm opravdu je. Jeho Baby mě totiž jako hlavní hrdina bavil. Je to neuvěřitelně sympatický hrdina a každá scéna kdy si užíval za zvuku hudby mě neuvěřitelně bavila. Co mi zpočátku trošku vadilo byl vztah s Deborou- Lily James je fajn ale když nastoupila ona šel veškerý děj a spád stranou a já se modlil ať něco rychle začne. Časem ale Debora začne brát důležitost a nakonec je to další fajn postava filmu. Jamie Foxx, Jon Hamm a Jon Bernthal jsou lupiči které Baby vozí a zatím co Bernthal má malé cameo (avšak i to si patřičně užije) Foxx a Hamm si zahráli neuvěřitelný psychopaty se kterými si neuvěřitelně vyhráli. Foxx má toho Oscara zaslouženě. A Kevin Spacey jako Doc jako vždy skvělý- nemám ho v TOP 3 herců jen tak. Spacey musí být opravdu bůh herectví jelikož jeho postava je fakt neuvěřitelně vykreslená a chtěl bych s ní víc. Baby Driver je také mnohonásobně vtipnější než Trilogie krve a zmrzliny či Scott Pilgrim opravdu jsem měl občas záchvaty smíchu. Co tak úplně nešlape? Závěrečná akční scéna filmu, samotný závěr, menší šeslápnutí z plynu v druhé půlce a lepší dokreslení minulosti spojené s Babyho rodiči. Jinak však fajn jízda, Wrightův nejlepší film (i když k tomu stačí málo) a celkem mě zajímá Baby Driver 2. Wright snad znova už nikdy nezklame. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (36)
- Edgara Wrighta přivedla k myšlence na film píseň „Bellbottoms“ od skupiny The Jon Spencer Blues Explosion, jelikož se, dle jeho názoru, skvěle hodila k automobilové honičce. Poprvé svůj nápad zpracoval v hudebním videoklipu k písní „Blue Song“ elektronického dua Mint Royale... který je možné zahlédnout, když Baby (Ansel Elgort) přepíná televizní stanice. (DJDVD)
- Snímek čerpal inspiraci z filmů Řidič (1978), Potíže s Arizonou (1987), Bratři Bluesovi (1980) a Riding Bean (1989). (DJDVD)
- Natáčalo sa na viacerých miestach v amerických štátoch Georgia a Louisiana. (MikaelSVK)
Reklama