Režie:
Edgar WrightScénář:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrají:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (849)
Já jsem naštěstí nešel na akademickou přednášku o teorii dokonalosti, nýbrž na letní filmovou jednohubku, čili se tady teď nemusím v ničem šťourat jak bába v koksu. Takovouhle bejkárnu jsem v kině zas nějakou tu chvíli neviděl, podobně svérázně si třeba Guy udělal posledního Artuše, ale tím přehlídka originality pomalu končí. Fór je v tom, že teprve až když si něco uděláte po svým tak jak vy sami chcete, může to za něco stát. Edgar se rozhodně s ničím nepáral a naservíroval mi tak dokonale rytmickej biják, že Rytmus by se měl přejmenovat na Fibliraci. ()
První polovinu jsem si říkala, že tohle bude hodně fajn zábavná jednohubka. Film má dobré tempo, je výborně sestříhaný, prim hraje hudba, některé scény jsou jak vystřižené z muzikálu. Jenže v druhé půlce jsem Algortovi přestala tu jeho postavu zoufale věřit a v poslední třetině se pro mě stal vývoj a chování postav doslova nesnesitelným. Opravdu jsem chvílemi měla pocit, že sleduji nějakou parodii. Nevěděla jsem, jestli to má být pokus o jistý nadhled, nebo jestli se to myslí vážně. Jednoduše mi to nesedlo. ()
Natočit akční film, v němž se skoro všechno děje do rytmu hudby, kterou podle aktuální nálady nebo příležitosti poslouchá hlavní hrdina, považuji přes občasnou klopýtavost a nestálou míru nadhledu za skvělý nápad, jak oživit muzikálový žánr (a zároveň jej takto podvratně podsunout divákům, kteří muzikály jinak ignorují a nejlepším letošním filmem pro ně doposud byl osmý díl Rychle a zběsile). Můžeme Wrightovi vyčítat, že jeho film není stylisticky nijak výrazně ozvláštňující (stejně stříhal akci už v U konce světa), že nezvládá práci s ženskými postavami a na rozdíl od svého velkého filmařského vzoru Quentina Tarantina zůstává i po čtyřicítce nedospělým nerdem se slabostí pro samoúčelnou fetišizaci filmových odkazů (silnice ubíhající jako v Lost Highway, stejně poničené sluneční brýle, jako měl Warren Beatty v Bonnie a Clydeovi), který pořád dokola vypráví ten samý příběh o hrdinech, kteří musí dospět, ale zároveň se můžou nadále bavit v zásadě stejným způsobem, obývat své únikové světy a být při tom hrozně cool. Nebo si prostě můžeme užít originální letní blockbuster s božím soundtrackem a několika neuvěřitelně našlapanými akčními scénami. Jelikož sám zatím alespoň ve vztahu k popkultuře dospět neplánuji, volím druhou možnost. Více jsem se o filmu rozepsal na svém blogu. 85% Zajímavé komentáře: Douglas, JFL, Cervenak ()
6. filmový víkend ČSFD, Boskovice Nad mé očekávání parádní záležitost, u které se člověk nestihl ani na chviličku nudit díky parádní akci, navíc se i zasmál u humorné složky příběhu a v neposlední řadě potěšil i vynikající soundtrack a skvělé herecké výkony. Navzdory předvídatelnému průběhu jsem Baby Driver sledoval se zaujetím. Od samého začátku je tu jasná podobnost se snímkem Drive, což ovšem není na škodu. Zvažuji i 5* díky tomu, že jsem se vskutku bavil. ()
Premárnený ultimatívny teenage koncept o mladíkovi, ktorý zbožňuje hudbu, všetko okolo neho je cool, vrátane neho samotného, jeho krásnej ženskej a drsného jobu, ktorý má. Bohužiaľ vidieť že Wright má už po štyridsiatke. Ak by sa toho ujal niekto mladší, kto by trochu rozpracoval hlavnú postavu a nevyužíval ju len ako benzín do auta, bol by to punk dekády. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (36)
- Natáčalo sa na viacerých miestach v amerických štátoch Georgia a Louisiana. (MikaelSVK)
- Pre filmové účely bolo použitých až 150 áut. (MikaelSVK)
- Edgar Wright se při natáčení automobilových sekvencí nechával připoutat k autu, aby mohl lépe koordinovat dění před kamerou a komunikovat s herci. (Tft)
Reklama