Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
Anthony JaswinskiKamera:
Flavio Martínez LabianoHudba:
Marco BeltramiVOD (3)
Obsahy(2)
V napínavém thrilleru Mělčiny se Nancy (Blake Lively) vydává osamoceně surfovat na odlehlé pláži. V průběhu surfování je napadena velkým bílým žralokem a zůstane uvězněna na moři jen nedaleko od břehu. Ačkoliv ji od přežití dělí pouhých 200 metrů, jejich překonání se ukáže být otázkou souboje dvou vůlí. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (685)
Mělčiny přináší divákovi hned několik věcí. Blake Lively je nejenom kočka, ale umí i dost dobře hrát. Nádherné lokace, které v člověku vzbudí touho vypadnout z toto po*raného města plného socek a alkoholiků, kde žije a vyrazit někam mimo uspěchanou, vystresovanou společnost. Na místo, kde se svět řídí podle jiného řádu, kde člověk cítí čerstvý vzduch každý den a kde neuvidí otrávené a protivné ksichty lidí, kteří si dokážou furt jen na všechno stěžovat a nadávat. Kromě asi dvou na city hrajících scén (matčina rakovina, vzkaz na kameru ála "Tati, mám tě ráda.") se snímek nese na vlnách výborných kvalit scénáře i zpracování. Skvělý CGI žralok a překvapivě NE Steven Seagull. Myslela, jsem, že věrný Nancyin společník na skále pochází z CGI, ale zjistila jsem, že byl opravdový:) Scéna, kdy Nancy surfuje a v přicházející obrovské vlně se objeví žralok, je perfektní. Dívka je vybavena znalostmi medicíny, bystrostí a vůlí k přežití. Začíná souboj s nejdokonalejším predátorem oceánů. ()
Blake Lively, jeden žralok a 87 minut čisté survival dobrodružství. V rámci žánru tedy splněno na výbornou. Je to taková víkendová jednohubka která toho moc nenabídne, ale solidně splní očekávání. Serra vytvořil žraloka, který se spíše podobá tomu z Jaws - tedy tomu co nahání strach. Díky bohu se tak oprostil od digitálních prostocviků, jimž současný trend digifestů vyložene nahrává. Je to napínavé a zbytečně se nekecá. Samozřejmě nechybí odbočka na rodinné hodnoty takovou tou klasicky americkou berličkou, ale to je přece v Hollywoodu samozřejmost. I když to točí Španěl. ()
Vďaka krátkej stopáži som sa nestihol nudiť, ale veľa od toho nechýbalo. Úvod sa podarilo tvorcom natočiť obstojne. V krátkosti sme sa zoznámili s hlavnou hrdinkou a mohli sme si spoločne s ňou užiť jazdu na vlnách. Príchod žraloka bol pomerne napínavý a bavil som sa dokonca aj pri infantilnýzch scénach s čajkou. Pri neskorších súbojoch s morským dravcom sa však už napätie začalo vytrácať a spôsob porazenia žraloka bol naozaj nezmyselný. ()
Collet-Serra jako by točil ty svoje thrillery přímo pro mě. Ať už jde o ouchylný dětský ORPHAN, do letadla uzavřený, paranoidní NON-STOP (nejlepší letecký thriller vůbec), úprk nočním městem RUN ALL NIGHT nebo tenhle minimalistický survival pro jednu surfařku, jednu skálu a jednoho žraloka, všechno jsou to látky, které mě velmi baví sledovat i psát. MĚLČINY jsou pohodový letní nervák a solidní příspěvek žraločímu subžánru - nenáročný, ale většinu času napínající a se sexy kamerou i představitelkou titulní role. Jen to finále je fest přitažené za vlasy. ()
Série hladový vs. jídlo dostává další film s ponurým a nerealistickým koncem (pro efekt pokazí atmosféru), ale neznamená to, že jako celek nefunguje. Taky nápad s velrybou je hodně fajn. Chutné opálené tělo Blake Lively bylo už od začátku hlavní devízou Mělčin a v tomhle ohledu hlavní hrdinka neselhává. Příběhově jde o variaci na Gravitaci a vnitřní dramata děj zbytečně natahují. Racek je tu snad jediná opravdu sympatická postava. Hororové nuance jsou ovšem zvládnuté na jedničku a to včetně lekaček. Collet-Serra umí točit líbivě, ale raději si od něj dám R-ko a s Neesonem v roli tatíka. ()
Galerie (57)
Photo © Sony Pictures Releasing
![Mělčiny - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/801/160801595_b52fdb.jpg)
Zajímavosti (32)
- V závere filmu používa Nancy (Blake Lively) signálnu pištoľ Webley & Scott No. 2 Mk. (MikaelSVK)
- Umierajúca veľryba bola zmesou CGI a polystyrénovej rekvizity. (Arsenal83)
- Väčšina filmu bola natočená v nádrži s použitím modrých obrazoviek na dosiahnutie efektu. Napriek tomu Collet-Serra chcel zabrániť tomu, aby to bolo vidieť, takže 10% filmu bolo natočených na skutočných miestach s cieľom "oklamať" diváka, aby si myslel, že prostredie je skutočné: "Každá scéna má jednu skutočnú snímku a zvyšných 99% ich nemusí mať – ale tá jedna skutočná snímka vás oklame." (Arsenal83)
Reklama