Reklama

Reklama

Obsahy(1)

LIDSKÁ SKVRNA je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Výtečná adaptace Rothovy stejnojmenné románové předlohy - tomu filmu nemám absolutně co vytknout. Herecké obsazení je excelentní - všichni herci se ke svým postavám hodí typově i věkově (! pro mě mimořádně důležité, neb jsem obecně znechucen filmy, v nichž příliš staří herci hrají výrazně mladší postavy, a naopak; poznámka na okraj pro ty, komu přišlo duo Hopkins & Kidman sexuálně nesourodé - románový Coleman Silk je ve skutečnosti ještě o několik starší, než kolik bylo Hopkinsovi, když ho ztvárnil v tomto filmu) a film se knižní předlohy drží velice věrně. Značná část obsahu knihy byla z filmu samozřejmě vypuštěna - to by ani jinak nešlo, když román má (v českém vydání) 284 stran, a film "jen" 106 minut, co kterých všechno narvat prostě nešlo. Pokora, s níž scenárista přistoupil k Rothově textu, pro mě byla nakonec hlavním důvodem, proč film hodnotím tak kladně - sledovat ho pro mě bylo velice příjemným zážitkem, kdy před mýma očima ožíval děj knihy, kterou jsem s velkým zaujetím četl před několika měsíci. Film má navíc velmi dobrou kameru, příjemný hudební doprovod a skvěle zvolené lokace - koukat na něj je celkově velmi příjemný filmový zážitek (nechápu nízké hodnocení, které si zde film vysloužil). Rothova kniha je naprosto zásadní román 20. století, a oscarový režisér Robert Benton ji na filmové plátno převedl s mimořádným citem, který se přesně trefil do mého vkusu. Velmi se těším na další dva filmy natočené podle Rothových knih, které by měly brzy přijít do kin: American Pastoral a Indignation - podle dostupných informací zatím vypadají minimálně stejně slibně, jako LIDSKÁ SKVRNA. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Robert Benton se značně "vláčným" vypravěčským stylem snaží dosti komplikovaným a těžkopádným způsobem postihnout příliš širokou škálu bolestivých témat: sobectví, rasové předsudky, úzkoprsost, morální krátkozrakost, pokrytectví, trauma z Vietnamu… . Nechronologické vyprávění, flashbacky, dlouhé dialogy, statické scény – typické znaky, podle nichž ihned poznáte, že film vzniknul podle knihy. Benton se to ani nijak nesnaží maskovat a kromě neustálého dojmu, že jenom předčítá děsivě tlustou bichli vzbuzuje nechtěný smích naprosto nezvládnutými scénami („Tohle zbylo z mých dětí"). Film drží nad vodou pár dobrých herců (kromě Kidmanové hlavně Sinise a Harris) a jedno užitečné varování: Pozor na černou magii. 60% Zajímavé komentáře: Isherwood, Turiec, Radiq ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Keď som si tento film išiel pozrieť, skutočne som nevedel, do čoho idem a o to viac som bol prekvapený celkom dosť silným príbehom, ktorý som vlastne celý pochopil až k záveru, kedy sa na povrch dralo celé vysvetlenie, ktoré mi nakoniec prišlo ako celkom kvalitné a zaujímavé. Ešte sa musím pochvalne zmieniť o hudbe, tá sa sem skutočne hodila. O hereckom obsadení si myslím, že ani nie je potrebné veľmi sa vyjadrovať - to hovorí samo za seba. Snáď len že Wentworth Miller (kvôli ktorému som si tento film pozrel) v úlohe mladého Colemana ma opäť celkom príjemne prekvapil. Výborný rasistický film v ktorom som sa však s Nicole Kidman skoro pozvracal, pretože tu schválne nieje veľmi atraktívna a upravená. Film je to ale vynikajúci. ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

.......Léto 1998 se neslo ve znamení pokrytectví, po pádu komunismu a před příchodem teroristických činů byl čas na krátkou přestávku, kdy se americký národ věnoval felaci.....nejenom úvodní slova, ale vlastně celá projekce pojednává o společnosti, vztazích, předsudcích, nespravedlnosti, pokrytectví......Ponurý, složitý, chladný snímek, místy značně tajuplné a šifrované odkrývání minulosti...Toto vše dosti zásadně působí na myšlení a záleží jen na vás, zda-li tuto hutnou porci vstřebáte, nebo se necháte volně nést po hladině potůčku.....protože jsem knihu nečetl, jsem už někde u ústí moře...... ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem si říkal - co proti tomu filmu všichni namítají? Vždyť je perfektní! Ale pak tam začalo být až moc ,,nešťastných náhod" a člověk z toho cítil jakousi odtažitost. Nakonec se příběh obrátil v obyčejné, místy nudné a místy vyloženě nechutné (ty erotické scény, brrr!) vyprávění o dvou lidech, co měli prostě smůlu. A výš už film bohužel nedosáhl. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)
  • Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)

Reklama

Reklama