Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (420)

misterz 

všechny recenze uživatele

Pre mňa dosť osobné, smutné a skľučujúce. Varovný prst pre všetkých rodičov. Čokoľvek sa už medzi nimi stane, nech ich k rozvodu vedú akékoľvek dôvody, vždy si to aj za nich odskáču len ich deti, nikto iný. Z D. Hoffmana sa cez noc po úteku manželky stane otec na plný úväzok, pričom i na základe tejto nepríjemnej udalosti pochopí, že práca nie je všetko... Páčila sa mi aj réžia a spôsob natočenia snímku, prišlo mi to veľmi reálne a skutočné, akoby som bol priamo uprostred diania. Veľmi dobré. Z hercov vynikol hlavne D. Hoffman, ale na súde bola výborná aj M. Streep. Jediné čoho ľutujem je predčasný koniec. Celkom by ma zaujímalo, čo povedala M. Streep v úplne poslednej scéne svojmu synovi, nejaké to vysvetlenie aj pre dieťa, prípadne i detský pohľad, si to vyslovene pýtalo. 85/100 Videné v rámci Season Challenge Tour. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ódou na herectví jsou nepochybně výkony obou protagonistů: Hoffmana i Streepové v tomto nevšedním díle. Zásadnější jsou však jiné obecné otázky, na nichž je VERSUS založeno: výchova dítěte, vymahatelnost práva, úloha apriorismů v našem životě. V kategorii krkavčích rodičů muži nad ženami vysoce vedou, rohovnicky bych to vyjádřil známým trojpísmením r. s. c. Každé pravidlo má však svou výjimku - ženství a jeho negativní rysy se ovšem četností i závažností výskytu blíží horní hranici této velmi pomyslné kategorie. Fakt, že i matky opouštějí své děti, je nepopiratelný. Fakt, že existují desítky a stovky tisíc dětí a lidí, vychovávaných osamělými otci, je rovněž prokázán. Drama osamělého muže, který ve jménu svého syna rezignoval na svou kariéru, aby byl takřka vzápětí téměř deklasován i jako úspěšný a zodpovědný rodič, není nepůsobivé. A mateřské slzy lži, lítosti, malosti a vydírání - tak skvěle zahrané Streepovou - by měly zůstávat při posuzování svého dosahu součástí skutečnosti, že v tomto případě matka svou trestuhodnou nezodpovědností zaujala místo nezodpovědného otce platícího pravidelně alimenty s právem čas od času své dítě vidět a limitovaně s ním žít. Prosté poselství, civilní patetismus, kapky ryzího lidství dopuštěním ryzího umění skryté v nemalé kupě hlušiny. Svádět to všechno na hollywoodskou hru s city v tomto případě určitě nestačí. A stačit nebude - jsem o tom pevně přesvědčen - ani dalším a dalším generacím vděčných a nadšených diváků. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Netušil som, že po tridsiatich rokoch bude všetko trochu inakšie. Knihy sa to netýka. Doteraz tróni medzi stovkou mojich najobľúbenejších. Len film nahlodal zub času. Poznajúc príbeh, sústredil som sa na jeho vyznenie vo filme, ktorý som si už príliš nepamätal. A cez to lákavé, dojímavé pozlátko už presvitali aj falošnejšie tóny, účelové scény a ťah na Oscara. A na dabingu tiež nebolo treba šetriť. Zámerne som sa nevenoval kladom filmu. Tie sú nesporné a štyri hviezdičky vyjadrujú môj výsledný dojem. Asi je užitočné pripomenúť, že to znamená vynikajúci film. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že tvůrci tenkrát spojili to nejlepší, co spojit mohli a až tak moc si věřili, že to nejlepší z tehdejší doby zakomponovali do rodinného dramatu, které je zakončeno, pro mě nenáviděnými, soudními procesy. Výsledek nakonec ale naštěstí není tak zlý a to především proto, že Dustin Hoffman a Meryl Streep předvádí své klasické maximum. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Prvoligový doják! Neskutočne silný filmový zážitok, herecky vycibrený, napínavý, citovo vygradovaný a napriek tomu to celé nepôsobilo ani trošku prvoplánovo. Naozaj odporúčam vtedy, ak máte pocit, že vaše emočné cítenie je na bode mrazu. Tento film totiž roztaví aj to najchladnejšie srdce. 95%. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (42)

  • Stenografka v súdnej sieni nebola herečka, ale skutočná stenografka. Za sebou mala viacero súdnych rozvodových prípadov. (megajalec)
  • Americký filmový institut označil v roce 2008 film Kramerová versus Kramer jako 3. nejlepší soudní drama. (TheDude)
  • Nahá scéna JoBeth Williams (Phyllis Bernard) byla opticky ztmavena, aby se film vyhnul Rkovému ratingu. Některé televizní verze však ukazují její tělo ve větším světle. (Kulmon)

Reklama

Reklama