Režie:
Václav MatějkaScénář:
Drahoslav MakovičkaKamera:
Jiří MacháněHudba:
Jiří SvobodaHrají:
Zdena Studenková, Božidara Turzonovová, Karel Heřmánek, Miloš Kopecký, Radoslav Brzobohatý, Josef Vinklář, Jiří Korn, Hana Buštíková, Suzan Baker (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V šantánu na zámečku Riviera se baví pánové z lepší společnosti. Elegantní „zaměstnavatelka“ děvčat Gábi Stolařová, zvaná madam, dbá na hladký chod svého podniku. Do Riviery přichází hledat „práci“ bývalá studentka a příležitostná operetní zpěvačka Renáta Vaňková. Madam ihned odhadne, že tato dívka se sebejistým chováním, přitažlivým tělem a andělsky nevinným obličejem bude pro její luxusní nevěstinec silným magnetem... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (71)
Troufám si tvrdit, že tento film časem dozrál. Evokace někdejší doby a prostředí je takřka dokonalá, herecké výkony prvotřídní. Přiznám se, že když jsem snímek viděl poprvé (patrně někdy v polovině 80. let), spousta věcí mi přišla nepochopitelných, nemožných, z dávno zašlého světa... 20 let po pádu komunismu, a ejhle! – jako bych sledoval příběh ze současnosti... ()
Kdysi velmi populární film o intrikách v prvorepublikovém bordýlku. Diváci bez dechu sledovali české herce a slovenské herečky, jak je do té doby neznali. Samozřejmě v duchu českých tradic, takže kdykoli se děje něco ožehavého, slušně vychovaná česká kamera cudně sklopí zrak k oděvům rozházeným po podlaze nebo se nepřítomně dívá z okna. Ale přece jen - při vší banalitě - je to v českém kontextu dodnes šokující počin. To ale není důvod, proč dávám dvě hvězdičky místo jedné trapně osamělé. Tím důvodem je skvělý Karel Heřmánek v roli strážníka Bulise. Jeho zanícené donkichotské tažení proti nevěstinci připomíná strážníka Cruchota a jeho slavný zátah na nudisty v Četníku ze Saint-Tropez. 40% ()
Mě se tento "prvorepublikový" film velice líbil. Mohla za to nejvíce líbezná Zdena Studénková. Takhle půvabná byla snad do té doby jen Zuzana Geislerová v televizní inscenaci PÍŠŤALKA PRO DVA. Zaujala i Božidara Turzonovová coby bordelmamá. Její hlášky byly trefné a hlavně pravdivé. Kulisy a znázornění luxusního nevěstince bylo úchvatné, příjemné a vzrušivé. Tak jako celý tento československý film. Jen ten Heřmánek mě tam štval. Jeho prudérské tažení na tak příjemné místo je podle mě zločin. :D A svým pojetím mi připomínal Funese se svým zátahem na nudisty. Oproti němu naopak mě pobavil Jiří Korn, který podle mě poprvé a naposledy skvostně zahrál ve filmu. [2715. hodnocení, 59. komentář, 47%] ()
Když jsem tak koukal na ty kurvy v Riviéře říkal jsem si, že klientela z vyšších kruhů není moc náročná na ženský. Zdena Studénková je samozřejmě vyjímkou, ta už je i pro mě, klienta z hodně nízkých kruhů, značkový zboží. Jen ten příběh mě vůbec nezajímal, v bordelu se přeci odehrávají pro oko daleko krásnější příběhy -- tzv. hodinové příběhy. ()
Musím sa priznať, že som bol trocha prekvapený pomerne nízkym hodnotením oboch týchto filmov, pretože podľa mňa je štylizácia do prvorepublikového obdobia dokonalá. To, čím u mňa oba tieto filmy stúpli, sú práve hudobné varietné čísla. Sú profesionálne zvládnuté ako po hudobnej tak aj po choreografickej stránke. Dodnes ma mrzí, že ani v čase vzniku filmu ani s odstupom rokov, nevydalo žiadne hudobné vydavateľstvo album so skladbami z tohto filmu. Nie sú to síce žiadne hudobné skvosty, napriek tomu ide o veľmi príjemne štylizovanú hudbu so zaujímavými textami aj aranžmánmi. Mňa osobne zaujala aj výprava a kostýmy. Dejová línia filmu tiež nie je nijako podpriemerná a mňa ako diváka od začiatku do konca zaujímalo, ako to celé vlastne dopadne. Dekadentná spoločnosť zámku Riviéra sa dokázala zabávať naozaj veľmi uvoľnene, v niektorých miestach mi to prišiel ako veľmi otvorený film s pomerne odvážnymi scénami. Oba snímky rozhodne patria do zlatého fondu českej kinematografie. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (9)
- Zdena Studenková (Renáta) zvládala ťažké tanečné kreácie len vďaka tomu, že sa kedysi venovala športovej gymnastike. (Raccoon.city)
- Ve scéně, kdy Renáta (Zdena Studenková) je s mladým bankéřem (Jan Hartl) ve vězení, zazpívá Zdena Studenková píseň z opery Oskara Nedbala „Blondýnky sladké“. (majky19)
- Hana Buštíková (tanečnica Miriam) a Dana Vlková (zpeváčka) boli iba príležitostné herečky. V skutočnosti sa jednalo o ženskú spevácku dvojicu s názvom Kamelie, veľmi populárnu hlavne v 80. rokoch. Toto bol jediný film, v ktorom si zahrali obidve súčasne. (Raccoon.city)
Reklama