Kamera:
Miloš PetrolínHudba:
Petr HapkaHrají:
Ilja Prachař, Antonie Hegerlíková, Helga Čočková, Zdena Studenková, Vladimír Černý, Jiří Hálek, Blanka Waleská, Bohumil Šmída, Václav Mareš, Gustav Heverle (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (70)
Tři povídky, tři různé tváře zločinu...v první povídce naivní přístup vraha zbavit se oběti, kterou předtím znásilnil, ve druhé povídce zoufalý pokus narkomana získat svou dávku, kvůli které je schopen jít přes mrtvoly. A třetí povídka vypráví o marné snaze propuštěného vězně zařadit se do normálního života, ke které mu nepomůže ani jeho syn. Myslím, že jednotliví režiséři zvládli svou práci dobře a připravili nám divákům napínavou podívanou ()
Tři povídky s kriminální zápletkopu zpracované jako celovečerní film. Asi nejvíc mne zaujala druhá povídka s názvem " Rukojmí ", ve které Jiří Hálek vystupuje jako narkoman ohrožující své okolí pistolí. Ve třetí povídce s názvem " Kapsář " uvidíte krásnou Janu Brejchovou a budoucího reřiséra Filipa Renče jako syna Petra Čepka co by propuštěného zloděje - kapsáře z vězení. ()
Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()
Jak již zmíněno, nejedná se o klasickou kriminálku, ale o tři povídky, z nich nejlepší byla ta první ( Víkend ), ta měla v sobě alespoň napětí i když logika uvažování Iljy Prachaře byla na úrovni vegetariána co přijede nakoupovat na jatka. Druhá povídka Rukojmí byla hodně brutální, nevybavuji si kdy jsem viděl brutálnější českou krimošku, ale ten děj. Poblázněná smažka zmateně pobíhá městem tak dlouho až se ocitne u komplikovanýho porodu, to jeden žasne. Třetí povídka Kapsář byla pitomá a dějově naprosto nevýrazná. ()
Exemplární ukázka jak netočit detektivku/krimi film/film. Desítky známých hereckých tváří (nebo jejich herecké začátky) v tomto méně známém snímku o různých jedincích, jenž svojí závislostí se dostanou až k sebedestrukci. Amatérské dramaturgické, režijní postupy v kombinacích rádoby uměleckých obrazců. Na svou dobu možná snaha o drsnější, akčnější zpracování a přiblížení se západnímu pojetí žánru, ale současným pohledem až stydlivě trapně úsměvné vnímání této šablonovité "detektivky" bez napětí a logiky, která se snaží dát socialistickému divákovi možnost nakouknout do světa hrdlořezů, násilníků a feťáků, leč kvalitou špatného studenta FAMU. Dnešní divák si tak tento film výborně vychutná, neboť výkony všech herců jsou ryze zábavné a tragické. Znásilňovač s plachou tváří Ilji Prachaře ještě ujde, Kapsářský ranař s obličejem smutného čerta Petra Čepka je už více k zasmání, ale kdo vybral Jiřího Hálka do role vraždícího brutálního narkomana, tak ten je rebel. ()
Reklama