Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
ᴰⁱˢ ˢʰⁱᵗ ᵐᵉʲ ᵏᵒⁿᵗᵉʲⁿ ˢᵃᵐ ᵒᶠ ᵈⁱ ⁱⁿᶠᵒʳᵐᵃᵗⁱᵒⁿ ʲᵘ ʷᵒⁿ'ᵗ ᵗᵘ ⁿᵒᵘ ᴶᵘ ʰᵉᵛ ᵇⁱⁿ ʷᵒʳⁿᵈ Bouře? Cestování časem? Takže, když to shrnu, děj je zajimavý, dokáže bavit, ale dvě hoďky už jsou přemrštěný! At líst poslední zhruba půl hodinka.. už "neměla", co nabídnout, ale zkrátka už to bylo tajrink. Škoda, že Ángel nedostal mor prostoru s úpravou těla, nějakej pěknej zum na ukrýtí těla a řezání mrtvolky by bodnulo. Malej kluk zpíval celkem gut, takže si smrt asi nezasloužil, takže, díky Vero. :) ()
Málokedy môžem povedať, že americký film je lepší ako európsky. Tu to bohužiaľ platí. Frequency je síce jednoduchší, priamočiarejší, ale o to emočnejší a intenzívnejší zážitok, než táto jeho prekombinovaná, dlhočizná a prekvapivo aj pomerne predvídateľná variácia. Ostatné videné režisérove počiny (El cuerpo (2012), Contratiempo (2016)) značne lepšie. ()
Po režisérových filmech Tělo a Contratiempo jsem už měl jistá, poměrně vysoká očekávání. A Oriol Paulo mě zase nezklamal, ačkoliv v tomto případě jde o trochu nevyrovnanou podívanou a oba výše zmíněné snímky jsou přece jen kvalitnější a hlavně propracovanější. Režisér byl tentokrát ještě ambicióznější a pustil se do látky, na které by se mnoho jiných tvůrců dost možná zcela odvařilo. A pravdou je, že není úplně jednoduché přijmout všechny zákonitosti onoho „sci-fi“ světa (největší problém jsem měl s „rozpomínacími doteky“). Pokud už však přistoupíte na pravidla hry, můžete se slušně pobavit jako já. Protože co do atmosféry, napětí a emocí jsem byl moc spokojený. Horší to ovšem bylo s motivacemi určitých postav a především pak chováním některých z nich (tím spíš, že není tak obtížné uhádnout totožnost „oné“ osoby). Když si pak v duchu začnete přehrávat jisté momentky, nedává vám konání některých zúčastněných tak úplně smysl, což je trochu škoda. Na slabší 4* to ale ještě stačit bude a já se těším na další tvůrcův počin. ()
Španielsky scenárista vo svojej urputnej snahe o sofistikovanosť takmer zabil Schrödingerovu mačku. Oceňujem režisérovu invenciu, pretože naozaj nebolo jednoduché docieliť, aby všetko do seba zapadalo. A na prvý pokus to u mňa vlastne ani nezapadalo. (nasleduje možné čiastočné prezradenie deja) Peknú chvíľu mi trvala možná rekonštrukcia posolstva, ktoré mohlo zaznieť počas posledného prepojenia cez kameru. Telo aj Contratiempo uznávam ako špičku vo svojom žánri, pre tento film ale nie som cieľová skupina. ()
Defilé WTF momentov a zbytočne rozťahaná, banálna zápletka. Koniec úplný výsmech. Keby si viac postrážili scenár a niečim to oživili, mohla to byť pecka. Takto je to priemerná, aj keď zručne nakrútená, hovadina na jedno pozretie. Z Paulovej trojky je toto spomedzi El Cuerpo a Contratiempo najslabšie. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- V jedné části filmu, když se malý Nico vrací domů, si můžeme všimnout, že nese v ruce skateboard a má na sobě úplně stejné oblečení jako Marty McFly z Návrat do budoucnosti (1985). Akorát že Marty měl vestu červenou. (SeBig)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
Reklama