VOD (1)
Epizody(9)
-
Je léto a dochází nám led (E01)
-
Válečnické umění komančských jezdců (E02)
-
She Was Killed by Space Junk (E03)
-
If You Don't Like My Story, Write Your Own (E04)
-
Little Fear of Lightning (E05)
-
This Extraordinary Being (E06)
-
An Almost Religious Awe (E07)
-
A God Walks into a Bar (E08)
-
See How They Fly (E09)
Obsahy(1)
Seriál Watchmen od výkonného producenta Damona Lindelofa (Ztraceni, Pozůstalí z produkce HBO), zasazený do alternativní historie, v níž jsou maskovaní strážci postaveni mimo zákon, vyvolává nostalgické vzpomínky na původní stejnojmennou komiksovou klasiku. Přesto se v tradici díla, které ho inspirovalo, snaží jít zcela originální cestou. V čele hereckého obsazení stojí Regina Kingová, představitelka Angely Abarové, nositelky dvou masek – hlavní vyšetřovatelky policejního sboru v Tulse a také matky tří dětí. V seriálu se dále představují Jeremy Irons v roli stárnoucího a panovačného lorda z britského panství, Don Johnson jako Judd Crawford, náčelník policie v Tulse, Jean Smartová coby federální agentka Laurie Blakeová a Tim Blake Nelson v roli detektiva jménem Looking Glass. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (185)
„Nechcel som byť sám, keď budem umierať.“ Divný mix sequelu a prequelu, ktorý dopláca na strašne nezaujímavé postavy hrané hrozne nudnými hercami. Prvá polovica bola fakt jedným veľkým utrpením. Myslel som, že to nedopozerám. Našťastie, čím bližšie sme boli ku koncu, tým to získavalo čoraz lepší spád a zaujímavejšie scenáre a najneskôr od prekvapivého nástupu na scénu Dr. Manhattana ma to začalo baviť. Bohužiaľ, toto sa odohralo naozaj až nejaké dve tri epizódy pred koncom (aj keď Pán Modrý tam bol vlastne celý čas... ale nebudem spoilerovať). Akonáhle sme sa dozvedeli niektoré dovtedy úspešne utajované informácie, začalo to mať niečo do seba a na sile získal aj dovtedy dosť čudný Jeremy Irons. ()
Součet z hodnocení jednotlivých dílů sice vyjde na víc než 2 hvězdy, ale celek si víc nezaslouží, a to hlavně kvůli konci. Za ten happy end, za to rasisticky a genderově orientovaný poselství. Za ty nevysvětlený scény (meteorit, Lube Man, pilule se vzpomínkou na vraždu Crawforda a další). Mrzí i špatná volba herců (kromě Ironse a Smart), čemuž vévodí Angela Abar (naprosto otřesná, hlavně při projevu emocí) a Modrý. Plusem je hudba, vizuál, režisérský hrátky a asi dva výborný díly. Jako celek ale mimo. ()
No epizody 5. až 8. jsou splněným snem Alana Moorea a všech fanoušků jeho mistrovského díla, kteří se ptali, jak to s tím na sílu zachráněným alternativním světem vlastně dopadlo. Spolu s postavami se ztrácíme ve spleti pamětí a informací, stylů a vyprávěcích vzorců, přičemž je příjemné pod tím vším cítit, že tvůrci mají základní linii seriálu pevně v rukou a přesně vědí, co nám vlastně chtějí odvyprávět. Co trochu chybí? Silnější start, ve kterém by se staří známí s novými klíčovými hráči objevovali na scéně méně mechanicky, ve chvíli, kdy se ještě ve čtvrté epizodě v podstatě pracuje na expozici důležitých postav a informací, tempo trpí. Především však (stále samozřejmě velmi chytře vymyšlené) zápletce s Rorschachovým rasistickým odkazem a boji proti xenofobním tendencím americké společnosti chybí svěží ambivalence původního komiksu i Snyderova filmu. Tam každé správné rozhodnutí bylo vykoupeno morálním dilematem, které ve čtenáři/divákovi uvízlo na dlouhou dobu. Náznaky tu jsou, to né že né. V posledním díle je ale zkrátka všechno na svém místě. Což mě jako milovníka nejednoznačnosti morálního stanoviska původního textu lehce frustrovalo. Lindelof ale odvedl dobrou práci, tak uvidíme, jestli dostane možnost dosáhnout ještě výš ve druhé sérii. 85 % ()
Naprosto chápu znechucení Alana Moore, že se někdo pokouší vydojit víc ze stále geniálního mnohovrstevnatého komiksu, kde vše bylo geniálně propleteno a dovedeno k dokonalosti. Seriál pokračující v původním příběhu po letech vzal do rukou únavný kreativec Lindelof, kremator série Vetřelec a autor podivných pseudofilozofických seriálů ala Lost nebo Leftovers, se kterými si nakonec ani sám nevěděl rady. Vytváří tady zvláštní alternativní historii USA, kde místy provokuje současné nálady a jako původní detektivní komiks by TV Watchmeni i se svým otravně předvídatelným a kýčovitým koncem možná zaujali víc. Seriál ale táhne dolů právě snaha propojit ho s komiksem, na jehož úroveň a hloubku rozhodně nemá a úplně zabolí, jak si tvůrci napsali např. starého Adriana Veidta (nic proti Ironsovi, ale prdící protivný stařec to určitě nebyl). Jak už to u seriálového Lindelofa bývá, děj nás táhne přes různé zavádějící okliky jinam, aby nakonec zahodil naznačovanou snahu o společenský přesah, spletl dění do vyústění, které nebude úplně dávat smysl ani logiku a čekal potlesk. Nicméně, z průměrnosti tahá seriál pěkná výprava, dobré obsazení a přece jen mě upřímně potěšila barová epizoda, jejíž konstrukci lineárního času scénárista plně převzal z předchůdce, aby jí jen přizpůsobil účelům. Alan Moore měl ale pravdu. ()
Damon Lindelof vie! Vytvoril pre mňa najlepší seriál súčastnosti (za posledných 20 rokov) - Leftovers a teraz sa mu podarilo vytvoriť číslo 2. Celé to začalo zmätene, otázky pribúdali, svet bol čím ďalej čudnejší, až ste nevedeli, o čo vlastne tomu tvorcovi ide. Potom začínali pribúdať odpovede a jedna facka zistenia, striedala druhú, až prišiel záver a tam dokonale všetko zapadlo do seba. Takto inteligentne vytvoriť takú zložitú mozaiku príbehov s tým, aby to celé držalo pokope, dokáže málokto. Fakt sa klaniam. Máte radi vôbec komixy? Ja len pár. Avšak film WATCHMEN podľa rovnomenného komixu patrí pre mňa na prvé miesto, dokonca ho zaraďujem medzi moje TOP5 obľúbené filmy. Vidieť opäť tak silné postavy po toľkých rokoch v takomto úžasnom diele je číra radosť. Som nadšený. ()
Reklama