Režie:
Slobodanka RadunScénář:
Václav S. Sadílek ml.Kamera:
Petr HojdaHudba:
Petr MalásekHrají:
Vica Kerekes, Roman Vojtek, Anna Fialová, Adam Mišík, Vladimír Polívka, Martin Písařík, Jiří Korn, Václav Kopta, Josef Laufer, Jaroslava Obermaierová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Třída pražské konzervatoře má na letním soustředění za úkol nazkoušet Starce na chmelu v původní muzikálové podobě. Na výsledku závisí jejich budoucí kariérní život. Studenti jsou ze začátku znechucení, že se budou věnovat klasickému českému muzikálu. Během zkoušení je pohltí kouzlo Starců, ale nechtějí se spokojit se starou choreografií. Do svého nastudování přidají prvky klasického tance, ale i street dance, hip-hop či pohybové divadlo. Neúnavně budují muzikálové představení, do kterého vkládají veškerou svou energii, odvahu a talent.Termín představení se neúprosně blíží a v sázce je mnoho. Úspěch může znamenat vytoužený začátek cesty za uměleckým snem... (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (88)
A to jsou ty FAMU výsledky. Absolventka FAMU točí film z prostředí konzervatoře na letním soustředění. To je prostě konec. Zatímco předchozí film Slobodanky prakticky nikdo neviděl, na ničem nevyšel a knížka se dodnes válí v LK, tak tohle je zase pozdní příklad z rodiny falešné nostalgie. Tak dík za další zbytečný film o dnešní mládeži. Spousta promarněných šancí, zejména ta, ve které neexistuje žádný argument pro změnu názoru konzervatoristů, kteří jsou nejprve proti zkoušení Starců a pak hned po jedné kouzelné projekci jen jedna z nich zahlásí, že si v tom každý něco najde. S takovou si opravdu každý to něco najde úplně ve všem a teoretické předpoklady by měly zmizet nejen z těch bájných AMU škol. Sbohem do kamen. ()
Ukázkový příklad skvělého námětu, který byl nemilosrdně zprzněn ledabylým zpracováním. Z možné české Pomády, Glee, nebo aspoň Muzikálu ze střední je nudnější Kameňák. Je zbytečné vyjmenovávat, co všechno tam bylo špatně a už vůbec ne vyzdvyhovat ty dva pěkné muzikálové momenty. Pusťte si radši Starce na chmelu. ()
Dana Morávková, ultrasuperman Roman a fujtajblzáporák Polívka. Jo a Mišík, jehož Život je bílý dům je opravdu hodně slabý. A to jsem nezpěvák. Ženy málo přitažlivé (Ivana Pavlová ční vysoko nad všemi), Vica má hrát raději děvečky u splavy, dokud to ještě jde, než učitelnice co pomalu rekapitulují život. Kde tam hrál proboha Kotvald? A proč tam hráli proboha Laufer s Kornem? I když se v polovině filmů zpívá a tančí a Radudanka tak neměla tolik času, zařádila si hodně. Scénář je vyloženě bolestivý, ale proč Mišák chrápe na zemi, když mají na chatce dvě patrový postele a spěj po dvou, to asi nevysvětlí nikdo. ()
Proč se musíme dívat na protekční děti? To opravdu nemáme žádné jiné, mladé talenty, kteří nenosí slavné příjmení? Bez ohledu na to jde o další zbytečný film s nějakou přidanou hodnotou (obsah, hudba, tanec, herecké výkony). Líbila se mi jen Vica (jako vždycky) a Roman. Kornova role rovněž zbytečná. Bylo to pro mě dokonce zbytečných osmdesát minut, i když se potím v posteli a mohu se na filmy dívat libovolně dlouho. ()
Tohle je jeden z těch mnoha poetických, až lehce ezoterických filmíků, kterými novodobá česká filmografie disponuje (př. Hany, Laputa, ...). Tahle sorta filmů se snaží být jako těžce artový film a tudíž to není pro šiřší obecenstvo. Je to spíše pro ty, kteří mají rádi psychologii a poetické konverzační blábolení. Tak přesně v těchto vodách pluje i tento (ne tolik zdařilý) "Muzikál." ()
Reklama