Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volání divočiny vypráví příběh Bucka, psa hýčkaného svým pánem i jeho rodinou. Jeho život se však rázem změní ve chvíli, kdy je ze svého domova v prosluněné Kalifornii unesen obchodníky se psy, kteří jej prodají do mrazivé divočiny kanadského Yukonu během vrcholící zlaté horečky na Klondiku. Zde je svými novými pány nucen ve psím spřežení tahat hlubokým sněhem těžké sáně. Díky své nezlomné vůli dokáže Buck v těchto drsných podmínkách přežít. Naštěstí se mu nakonec podaří uniknout a najít nového přítele, samotářského dobrodruha Johna Thorntona (Harrison Ford). Po jeho boku zjistí, že díky svým přirozeným psím instinktům dokáže v nehostinné divočině nejen přežít, dokonce v tomto novém a svobodném životě nachází i zalíbení. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (299)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Nějaký blázen mi dal v sedmi letech knížku Volání divočiny, nejspíš Ježíšek, aniž by si zodpovědní ráčili všimnout, že jde o příběh veskrze krutý, pro slabikující děcko nevhodný. Trestuhodně mě tehdy výchovně zanedbali a tak jsem si odžila svoje už někdy kolem Štěpána a do Silvestra jsem propadla situační depresi nadobro. Žádné bobování za barákem v Hrabůvce, žádné vysedávání u telky s tácem cukroví, prostě depka a pod každým křídlem jeden milovaný pes uchopený v kravatě. Pejskařem jsem od juniorských let, ale normálním. Pro mé vrstevníky s docela racionálním žebříčkem hodnot. Jack London patří k mým nejoblíbenějším autorům díky Tulákovi ke hvězdám. Stále doufám, že to někdo důkladně natočí, protože při dnešních CGI možnostech by to snad už technicky šlo, otázkou zůstává rovina filosofická. Každopádně zatím se musím spokojit s Londonovými příběhy zlatokopeckými. Sice jdu do čtyř hvězdiček, ale zodpovědně lze Volání divočiny vytknout mnohé. Předně pokulhávající animace, o hodně slabší než Lví král nebo Kniha džunglí a to zamrzí. Využití digitálních psů mi nevadilo v nejmenším, s reálnými to natočit nelze, nižší kvalita animace film ale zbytečně sráží. Více mě však mrzelo zjemnění celého příběhu, kdy se poředil Londonův syrový destilát na hodně slabou limonádu, která je sice vhodná pro celou rodinu na nedělní odpoledne, ovšem ze koncentrované předlohy toho mnoho nezbylo. Harrison Ford fajn, Omar Sy byl taky příjemným kontrastem zasněženým pláním, pokud se neupínáme ke knize, pohodový odpočinkový filmík ke kávičce. Dále následuje má oblíbená litanie na účet dnešní degenerující části společnosti, která se vzájemně utvrzuje a poplácává po ramenech stran kdejakého trendy nesmyslu a v naivní víře ve finále očekává lepší zítřky, na které ovšem nedojde, jelikož cesta do pekla bývá dlážděna těmi nejlepšími úmysly. Proto: To se už nesmí ani říct, že psi umřeli? A proč? Vymaštění ultralevicoví ochránci zvířat, kteří mají pejska a kočičku v žebříčku hodnot výše než kupříkladu dítě, si nepřejí, aby mladý divák nečelil takovéto informaci nebo ještě v žádné appce či na internetu ani oni sami nezjistili, že tažní psi na Aljašce umírali ve velkém? Tímto dávám ve známost, že každý pejsek jednou umře. Každý. A tak, jako v těch časech neměl valnou cenu život lidský, tím tuplem neměl cenu život psí. Až na pár výjimek střihu Jacka Londona. Dále, zlatokopové a další dobrodruzi přežívali na Aljašce v kožešinách ze zvířat, neboť nic člověka nedokázalo zahřát lépe než-li opravdový kožich. Své o tom vědí také třeba v Rusku, ve Skandinávii atd., čili na ohoz jednoho dobrodruha padlo nemálo lištiček, králíčků, pejsků, medvídků nebo mývalů. Ano, normálně je zastřelili, stáhli z kůže a ušili si oděv. Tak to bylo, milé děti. Račte si povšimnout, že v tomto snímku byly kostýmy prudce korektní, po liščím chvostu na klobouku ani památky, snad aby někoho nenapadlo takovou parádu žádat nebo spíš, aby tvůrci nemuseli čelit výkřikům všelijakých znuděných buřičů, kteří zrovna slezli z rypadla, ale mlčet rozhodně nechtějí. K dalším faktickým zlatokopeckým reáliím: taky maso se jedlo. Normální maso. Nakládalo se buď do soli, aby vydrželo v teplejších měsících nebo se nechalo zmrznout. Nebo se hodilo nad oheň, jakmile se ulovilo. Ano, správně. Zvířátka se lovila pro maso. Nejen bažant nebo rybička. Koření a sůl měli cenu zlata. Čili pokud je vůle cosi se k tehdejšímu způsobu života dozvědět, šup do knihovny nebo knihkupectví a urychleně zakoupit knihu, než ji nějaký moudrý vizionář označí za plnou problémů, které je v současnosti třeba potichu uklidit a tvářit se, že svět byl načechraný, vyvoňaný, cituplný a ohleduplný polštářek od věku věků, lidé byli k sobě i k jiným tvorům něžnost sama už od dob vodní opice, stravovali se výhradně vzduchem omaštěným větrem a zrním bez duše, které ale muselo v naprostém bezvětří souhlasně kývnout, než bylo v raw verzi spaseno. Což by se vlastně dalo napadnout, neboť svůj názor neztvrdilo podpisem. Takže já bych si ještě dovolila v závěru promluvit k některým, ne úplně rozhodnutým či nevyhraněným potenciálním zachráncům dalších generací, že existuje zajímavá disciplína, která se nazývá věda. V té lze objevit spousty informací (ano, nejen na internetu se člověk dozví vše), a kupříkladu (ačkoli si to aktuálně někteří pozérští mudrcové hlasitě nemyslí), bez takového histidinu, izoleucinu, leucinu, lysinu, methioninu, tyrosinu, fenylalaninu, treoninu, tryptofanu a valinu (ne, nejsou to jména postav ze GoT), by se nevyvinul člověk ani neandrtálský natož myslící, mluvící homo sapiens sapiens. Zarazí, že části populace je zatěžko dát si dvě a dvě dohromady a uvědomit si, že neandrtálci byli současníky předchůdce člověka dnešního třeba před cca 130 tisíci lety. Říkám si, že i ne příliš bystrému by mohlo docvaknout, jaký kus cesty od té doby člověk ve vývoji urazil a čím vším to asi tak bude? Že by klíčky? Osobně bych spíše vsadila na esenciální aminokyseliny, no ale hádej se s někým. Kdo chce kam… Za mě, dám-li ruku na srdce, můžu hodit do placu výsledek své soukromé, dosud veřejně nepublikované, ale letité a poctivě prakticky ověřené studie, kdy mi vychází se stoprocentní jistotou, že i sváteční masožravec má násobně výraznější smysl pro humor, sex appeal i výkonnost než unylý, hipsterský bledulák s hlavou plnou progresívních nápadů, avokádovým laté v rachitické ručičce a humusem mezi zuby. Ale psssst. Aby se jejich veganské maminky nebo krutopřísné šéfky vztahů nabitých prudkou filosofií, jógou a meditací, nerozčertily. Vlastně těžko říct, po čem ty dnešní slečny asi jdou. :)))) U nás k obědu dnes: čerstvě poražený býček z domácího chovu (na zelených pastvinách horských) na čerstvých hříbcích a smetaně, a k tomu domácí knedlík. Z normálního vajíčka a z normální mouky. Kafe- turek klasika, dva cukry (bílý- normální), cigáro, doutník, nějaký ten panák, pochopitelně pořádný sex, protože to je taková dobrá, zdravá zábava. Celkově fajn neděle. () (méně) (více)

hroubek 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná dobrodružná podívaná. Volání divočiny je ten typ filmu, na který se může kouknout celá rodina a ve výsledku budou všichni spokojený. Má to krásné záběry, sympatické hrdiny, dobré tempo, a správnou atmosféru. Harrison Ford a Omar Sy odvádí velmi dobrou práci a jejich výkon se mě líbil. Jediný problém, který s filmem mám je ten, že je plný digitálních triků, které bijí dost do očí. Chtělo by to více reality, a méně jedniček a nul. Volání divočiny je hezký rodinný film, pro všechny. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Přátelství Indiana Starce a (digitálního) psa. Klasika Jacka Londona stále zajímá filmaře a pod vedením režiséra Chrise Sanderse se štáb pustil do dobrodružné cesty psa Bucka, kterou rodinné klany budou milovat. Odpadla jakákoliv drezura a práce se zvířaty, neboť psí hrdina je kompletně CGI, což filmu dává umělost. Ovšem je-li Harrison Ford alergik, tak zdravotní riziko na kontakt s psími chlupy je minimální. Sluší se dodat, že Buck není jediným uměle vytvořeným zvířetem ve filmu, celé psí spřežení, vlci a jiní zvířecí akvizice jsou dílem trikového týmu. Animace měla proměnlivou úroveň, jsou scény, ve kterých divák zapomene, že má před sebou umělou inteligenci, v nemálo scénách byla animovanost dost znatelná, což působilo až rušivě. Na superlativy tento aspekt není, je ale férové dodat, že množství scén by bylo zcela nemožné realizovat se živými zvířaty. Úchvatné jsou ovšem přírodní scenérie, které nebyly vždy dílem trikových mágů. A jelikož scénář mnoho nápaditosti a překvapivých tahů nepobral, dost se tomu divím, jeho autorem je uznávaný scenárista Michael Green, byly pro zvolený styl vyprávění naprosto zásadní. Režisér nabral akční tempo a oscarový kameraman Janusz Kaminski brilantně nasnímal každý psí kus. Stabilní hereckou spolehlivost dodal vetchý Harrison Ford, neměli ho ale pasovat do pozice vypravěče. U mnoha událostí nebyl vůbec přítomen, nechápu tedy, jak o nich mohl vědět, no, solidní nesmysl. Z Dana Stevense se vyloupl mrazivý záporák, Karen Gillan je jen lákadlem do titulek, ve filmu je téměř k přehlédnutí a její účast se smrskla na pár nepodstatných minut. Rodinám s odrostlejšími dětmi ovšem výše zmíněné výtky nikterak nebudou vadit. Buck je čtyřnohý sympaťák a jeho divoké toulky a kejkle po Yukonu rozhodně (za)baví. 7/10 ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Call Of The Wild" je nakoniec celkom okey filmom. Ak máte radi psov, možno si to užijete, no na druhú stranu má film jeden závažný problém, ktorý bohužiaľ ovplyvňuje celý film. A tým je fakt, že sledujeme digitálne animovaných psov medzi skutočnými ľuďmi. A ak film môžete porovnať s inými filmami, ktoré využili skutočné zvieratá, pochopíte kde je problém. Scénky nemajú takú silnú váhu, akú by mohli mať. A je to škoda, lebo by sme to všetko dokázali s našimi hrdinami prežívať oveľa viac. Takže vďaka tomu má film okey dramatické momentky, ktoré ale mali potenciál byť vynikajúce. Na druhú stranu je pravda aj to, že film pôsobí dosť rozutekano. Ako keby sa nevedeli rozhodnúť, kto má vlastne byť hlavným ľudským hrdinom filmu. Ak nepočítam úvod, tak najprv sa stretneme s Omarom Sy. A tam je potenciál na silný príbeh. Lenže potom to skončí a ideme ďalej. Je pravda, že sme mali aj film "Togo", ktorý povedal podobný príbeh zaujímavejšie a okrem toho to bolo spracované so skutočnými psami. Vďaka tomu je tá intenzita jednotlivých scénok väčšia. A následne sa dostaneme k Harrisonovi Fordovi a jeho príbehu. Ten je viac spracovaný ako veľké priateľstvo medzi mužom a psom a funguje dobre. Jediné čo mi tu vadí je fakt, že do toho tvorcovia potrebovali dať aj zloducha v podobe Dana Stevensa. A kedykoľvek sa objaví, tak to začne film spomaľovať. Je mi ľúto, ale jeho by som osobne radšej z filmu vyhodil. Pozitívnou stránkou príbehu je, že ma to bavilo sledovať, bolo to celkom zaujímavé, vyzeralo to dosť dobre (nebyť tých digitálnych animácií a efektov) a herecké výkony aj Omara Sy aj Harrisona Forda sú vynikajúce. Som rád, že som film videl, no druhýkrát by som sa k tomu nevrátil. Je to film na jedno videnie a stačilo. Ak ste milovníkom psov, možno to na vás zapôsobí viac, no u mňa to stačilo raz. Hodnotenie: C+ ()

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

Volání fušeřiny. Abnormální urážka filmařského řemesla. Já už mám plné zuby všech těch digitálních umělin. ZVRACET se mi z toho chce! Práci se skutečnými zvířaty už asi zvoní umíráček, pohodlnost vítězí. Kdyby ty hnusně digitální zvířata aspoň mluvila a dalo by se to brát jako pohádka, ale ono se to tváří strašně vážně jako dobrodružný film a pak taková pěst na oko. U scény, kdy digitální vůdce smečky odchází od poraženého digitálního Bucka, ten se jakože vzepře a digitální vůdce smečky se otočí s lidským výrazem ala:" Co si dovoluješ vstávat? Chceš se mi vzepřít?", jsem se zavrtával hluboko, ale opravdu velmi hluboko do křesla. Studem samozřejmě. Aby to nebylo málo, tak nesmí chybět dnes už nezbytná rasová korektnost, protože jim nestačí, že bělochy tam mají PŘIROZENĚ doplňovat indiáni, tam ten černoušek prostě MUSÍ být! Ty vole, kdyby šlo aspoň o nějakou postavu exoticky pojatou, nějaký černošský moudrý kmet, který kdysi po dlouhém putování dorazil až sem a žije tady, ale oni tam strčí úplně suverénně černouška ve svetříku jako pošťáka se psím spřežením. Černoušek ve svetříku na Klondyku. Přirozené úplně stejně jako digitální vichřice a čokli. A jako třešnička na dortu tu máme nechtěně směšnou karikaturu záporáka, který na všechny furt řve, všechny chce zastřelit, čokly i Forda (kdyby to šlo, jistě by chtěl zastřelit i to zlato, co hledal), aby i ta nejtupější americká děcka pochopila, že to je záporák. Ten film si nejde nijak užít, i když je tam skutečný strom, tak se ztratí ve všem tom hnusném digitálu. Hrůza, kam se ta filmařina ubírá... ()

Galerie (143)

Zajímavosti (6)

  • Protože společnost Walt Disney Company koupila v roce 2019 aktiva společnosti Fox, jedná se o první film, který obsahuje rebranding loga 20th Century Studios bez názvu Fox. Shodou okolností byla verze filmu z roku 1935 (The Call of the Wild) posledním filmem vydaným pod názvem Twentieth Century Pictures před fúzí a formací 20th Century Fox. (willy1)
  • V momentě, kdy John (Harrison Ford) pije whisky, má v čase 58:15 ještě čtvrtku skleničky. Poté v čase 58:23 je vidět, že sklenička je úplně prázdná. (mary800)
  • V knize Bucka koupili dva muži, Perrault a Francois. Ve filmu se z Francois stává Francoise, žena. (MTHRFCKR)

Související novinky

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

12.08.2019

Mohli jsme to předpokládat, teprve minulý týden se to však stalo oficiální. Po propadácích typu X-Men: Dark Phoenix se studio Disney rozhodlo zaříznout drtivou většinu chystaných snímků od studia… (více)

Reklama

Reklama