Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

kocik1 

všechny recenze uživatele

Jako mrštná srnka vyskočila z pořadu Hobby naší doby a podobných slátanin a byla výborná. Takový výkon jsem od Jiřiny Bohdalové už dávno nečekala, i když je fakt, Kryštof Hádek jí zdařile sekundoval. Ani scénář nebyl vůbec špatný, přesto mi na něm něco vadilo. Možná to, jak moc byl tenhle příběh hnaný na sílu. Ale rozhodně zajímavý TV počin.70% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Poslední z rodu Uriášů. A Kryštof Hádek, žádný Hádek, nýbrž pořádný Had a pořádný čert v jednom, který nedal Bohdalce (a divákům) ani vydechnout. Dvě ústřední postavy, tedy stará osamělá paní s pedagogickým vzděláním a problémový nýmand z ubytovny s hereckými ambicemi, mají dostatek prostoru, jak diváka vtáhnout a zatáhnout do nehostinného bytu s mřížemi na oknech a pancéřovými dveřmi, kde se rozehraje stěžejní psychárna. Zadlužený mladík, který o sobě tvrdí, že je vzdáleným příbuzným letité paní, chce důvěřivou ženu oloupit o peníze a vše cenné, co má v bytě, vymýšlí si o sobě historky, ovšem posléze narazí, když stařena prokoukne jeho lži a klíče od bytu prozřetelně zahodí do světlíku. Jediná úniková cesta je náhle zablokovaná, mladík je uvězněný a musí ve svém zoufalství improvizovat, zahrát na city a zajít až do krajností. Marek Epstein se nechal inspirovat úspornými západními thrillery a Jiří Strach dodal komorní atmosféru podepřenou vynikajícími herci. Na čele Kryštof Hádek, který v pravý čas v sobě probudil správného českého psychopata, paní Bohdalová s přehledem zvládá své utrpení, pohrdání i pochopení pro svého ničemu. Ostatních herců si ani nevšimnete, neměli proti jejich herecké kanonádě nejmenší šanci. Čestnou výjimku tvoří jen neurvalý recepční ubytovny Mirka Etzlera, ale opravdu se jedná jen o roli o dvou obrazech. Dějovou sevřenost však přece jen mírně narušil běh událostí, které předcházely bytové "kontrole", ovšem bez nich by divák nebyl tak úplně v obraze a neznal by důsledek psychopatova jednání, ani to, jak starou paní objevil pro svůj nekalý záměr. Nechybělo mnoho a film se mohl ucházet i o promítání v kinech. Jiří Strach po podbízivé pohádkové čertovině příjemně žánrově vykolejil a diváka, Bohdalku a ani zbloudilého cvrčka ne(u)šetřil v žádném ohledu. 10/10 ()

Reklama

stration 

všechny recenze uživatele

Jiříku, bomba! Nekompromisní příběh jednoho zoufalce (rozuměj hajzla), který potřebuje prachy stůj co stůj, a tak se rozhodl okrást nevinnou seniorku, jejíž čistotu zdůrazňuje "kostelovou" linkou. Taktéž Jendův charakter je zdůrazněn vedlejší linkou s matkou, jejím přítelem a Thanosem Etzlerem. Ústřední dvojka pak rozehraje naprosto famózní herecký koncert s několika překvapivými momenty, paní Galová se nevzdává bez boje a Jenda se občas zdá spíše jako oběť, než svině. Všechno dovršuje nekompromisní konec, který tam pasuje jak prdel na hrnec. Je neuvěřitelné, že Jirka Strach umí získat i do těch nejtitěrnějších štěků vynikající herce. To je jen další důkaz kvality režiséra i Klece. Hrozně mi sedla i Brzobohatého hudba, která parádně podtrhuje atmosféru. Už se mi dlouho nestalo, abych si u nějakého filmu ukousnul nehet. Klobouk dolů, Jiříku. Fakt se Ti to moc povedlo a ještě jednou tleskám. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Výborné herecké výkony nejen obou hlavních představitelů přece jen nemohou zamaskovat slabiny scénáře. Příběh dvou lidí uzamčených v jednom bytě mohl být pecka, ale většina odboček jinam ho zbytečně drobí. Stejně tak mnohé události nejsou podmíněny logikou, ale tím, že scenárista postavy někam potřeboval dostat. Takže solidní psychologický thriller podle scénáře, který není tak silný jako ostatní složky podívané. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Na televízny film dobre natočná psychologická dráma s prvkami trileru, hlavne teda k záveru. Dobré boli aj herecké výkony na čele Bohdalovou. Trochu zbytočné mi prišli početné retrospektívy. Záver bol zasa nevieryhodne tragický, pretože budúci herec by sa na takúto "dráhu" dal iba ťažko. Tragédia za každú cenu - trochu mi to pokazilo celkový dojem. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení trvalo 20 dní. (Duoscop)
  • „Byla to jedna z nejtěžších rolí, jakou jsem kdy ztvárnila. V textech Marka Epsteina je vždy nejdůležitější lidský příběh. Proto jsem chtěla, aby postava Květy Galové byla věrohodná. Musela jsem zahrát opravdu starou a velmi osamělou paní. Já jsem ale stále plná života. Byl to pro mě vlastně velký protiúkol. Je to paradox, ale musela jsem se nechat ještě zestařit. Tato figura mi dala takzvaně trochu zabrat,“ uvedla o své roli Jiřina Bohdalová. (SONY_)

Reklama

Reklama