Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

Crawler-D 

všechny recenze uživatele

Smutně prohýřený potenciál, který je patrný už na tom, že do titulní klece se dostaneme až téměř po hodině filmu. Kdybychom nevěděli nic o pozadí postav, což celý úvod natahuje, pro drama v bytě by to nemělo žádný dopad, naopak by třeba tvůrci více energie a píle věnovali tomu, aby střet Hádka a Bohdalové nepůsobil tak strojeně. Přitom právě Bohdalová je na tom asi to nejlepší. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Hutné drama s perfetní zápletkou. Bohdalka sice hraje už hlavně pouze očima, ale Hádek byl perfektní i v tom, jak hrál herce. Jiří Strach si pěkně vyhrál s detaily, které nakonec hrály velkou roli (zámek). Přesto některé drobnosti mohly být řešeny lépe - páska přes ústa, pošťačka. Preiss se Švehlíkem v miniroličkách nevyužití. Navíc flashbacky spíše děj jen natahovaly a jednání útočníka jakoby spíše omlouvaly. Cynická pointa naopak velice potěšila. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Wow, tak jsem se právě dostal ke svému komentáři s pořadovým číslem 4000! Za necelých 9 let slušná práce. Musím se pochválit, nikdo jinej to neudělá. Tak a teď k filmu. No po hodnocení od většiny mých oblíbenců spíš trochu zklamání. Nesmrtelná teta Bohdalová si to dává slušně o tom žádná. Hádek divnej jako vždy neslanej nemastnej. Chvíli bulí jak děcko chvíli je agresivní psychouš, ale nepřesvědčivěj. Konec tak trochu očekávanej a těch nešťastných shod náhod je tam až moc. Solidní řemeslo, ale celkově maximálně slabej nadprůměr.60% ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Od televizní Klece se divák nemůže odtrhnout. Bohdalová s Hádkem jsou naprosto výteční. Partnerský souboj, který zde předvádí, by neměl zůstat nepovšimnut. Devadesátiletá Bohdalová stále exceluje, Hádek jí perfektně sekunduje a kolíkuje si expresivní prostor, aby ho ostřílená legenda nemohla zastínit. Jediná chyba Klece leží paradoxně v Epsteinově jinak velmi dobrém scénáři, který se z čistě žánrové půdy chvílemi přesouvá do širšího pásma dramatických linek a zážitek tak natahuje až rozmělňuje. Je to komorní, ale úderné, herecky požitkářské, společensky významné. Strach zkrátka umí, aby z něj šel strach. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Stracha moc nemusím (kvůli Anděl Páně), a možná o to víc mě tenhle film rozsekal, jak jsem to nečekal. Herecky je to absolutně bezchybné (snad až na trapného Etzlera, ale toho lze celkem bez obtíží ignorovat), Hádek s Bohdalovou jsou zcela fantastičtí, a když ten film vyloží naplno svoje karty, napětím jsem ani nedutal, a vrcholně jsem Hádkovu postavu nenáviděl a trpěl tím, jak se k té nebohé stařence chová. Samotný závěrečný zvrat je potom neuvěřitelně silný a emočně mě zcela zničil, a už jenom pro tu razanci nemůžu hodnotit jinak, protože si nevybavuju, kdy se mnou nějaký český film z poslední doby tak zamával. Btw. vzdáleně mi to připomnělo španělský snímek Madrid 1987, v němž se taktéž 2 postavy s velkým věkovým rozdílem zamknou pro změnu v koupelně, ale tím jakákoli podobnost obou filmů končí, a nemůžu se ubránit pocitu, že filmů s podobnou výchozí situací bude určitě ještě víc. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama