Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodilý Newyorčan Frank (Hynek Čermák) získá díky svým šlechtickým předkům dávné rodové sídlo - zámek Kostka. Potomek emigrantů se tak po více než čtyřiceti letech chystá s dcerou Marií (Yvona Stolařová) a temperamentní ženou Vivien (Tatiana Vilhelmová) na velký návrat do Čech. Čerství aristokraté jsou neznalí místních poměrů a nepolíbení českou realitou, někdejší vlast a zámecký život znají jen z prastarých vyprávění příbuzných. Záležitosti spojené s navrácením majetku pro ně řeší právní zástupce Benda (Vojtěch Kotek). Po příjezdu rodina zjišťuje, že se zámek nachází ve stavu pozvolného rozkladu, stranou veškerého společenského dění. Jedinými stálými obyvateli Kostky jsou zpátečnický kastelán Josef (Martin Pechlát), bodrá hospodyně paní Tichá (Eliška Balzerová) a hypochondrický údržbář Krása (Pavel Liška). Zatímco osazenstvo Kostky pozvolna procitá z mátožného spánku porevolučních devadesátých let, rodina Kostkových stojí před těžkou volbou, zda generacemi vybudované sídlo prodat a vrátit se do Ameriky, nebo se pokusit zámek Kostka zachránit. Film vznikl podle stejnojmenné knihy Evžena Bočka. (Falcon)

(více)

Videa (11)

Trailer

Recenze (488)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Úsměvná filmová jednohubka, která má tři přednosti. Tou první je příjemné herecké obsazení, Martin Pechlát s Pavlem Liškou mě bavili + paní Eliška byla opět úžasná. Tou druhou je krásné snoubení kamery s exteriéry/interiéry, panu Smutnému by se mělo oficiálně zakázat stárnout a roky začít od teď odečítat. Třetím plusem je pro mě hudba, velmi dobře zvolená, hezké pohlazení pro má ouška. Takže u mě dobrý. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Současná aristokratická knižní série Evžena Bočka se v mezičase postupně rozrostla na pentalogii, přičemž každý jednotlivý díl se pomalu, ale jistě, stává bestsellerem. V takové situaci by bylo spíše převapením, pokud by žádný filmový přepis nevznikl. A jaký je tedy výsledný film? Není to tak katastrofální Vejdělek jako jindy. Jen to obsazení je až příliš vyhovující aktuálnímu vkusu. A nesneslo by samozřejmě autentické Američany v rolích Američanů. Na každý pád vzniklo cosi líbezně vánočního a v tomto ranku je i průměrný film vlastně radostnou zprávou. Vzpomeňme na takové experimenty jako Přijde letos Ježíšek? ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Na Poslední aristokratce je smutné, že půjde zřejmě o nejlepší zimní komedii následujících (tý)dnů (lepší než Ženská na vrcholu, Špindl 2 a Šťastný nový rok). Ještě smutnější je, že jde téměř výlučně o zásluhu Vladimíra Smutného. Ten ví, z jakého úhlu herce snímat, aby měl záběr nějakou dynamiku a nebylo třeba zbytečně stříhat. Když si mezi sebou postavy nevyměňují hlášky prozrazující snahu být vtipný za každou cenu, a sledujeme jenom pásma hezkých obrázků jako z videa na podporu turismu (jakkoli inspirací byly spíš Tři oříšky pro Popelku), je film docela příjemný. ___ Jeho větší část bohužel tvoří pásmo sitkomových scének s teatrálními herci, které nespojuje žádné ústřední téma, žádná substance (která úplně chybí postavám, proměňujícím se čistě dle toho, kde je scénář zrovna potřebuje mít - „hlasem rozumu“ je tak třeba po devadesát procent stopáže Frank, ale krátce před koncem na sebe rozumné rozhodnutí za celou rodinu vezme Vivien, jednající do té doby naprosto iracionálně). Snad kromě sdělení, že české koblihy jsou lepší než americké donuty a lhaní a zatajování je v pořádku, pokud z něj dokážete vybruslit nějakým podrazem (nebo tím, že se dobře prodáte). Z motivů exponovaných v úvodu (americká kamarádka, ztracené plechovky, abstinence, nestabilní lustr...) je později smysluplněji zužitkováno pouze nacistické splachovadlo (yep!) a seznámení s Maxem, které žel svou lyričností/sladkobolností narušuje nadsazenou stylizaci zbytku filmu.___ Ze všeho ostatního, co slibuje zápletku, jsou vytěženy pouze další nikam nevedoucí situační gagy. Nejen s ohledem na skoro dvouhodinovou stopáž jsou takřka nulový vývoj a epizodická stavba, jakkoli odpovídají předloze, krajně nešťastné. Jiří Vejdělek jinak potvrzuje, že řemeslo zvládá velmi dobře (až na ta CGI letadla a stejně fejkový New York) a divákům nedůvěřuje vůbec, pročež téměř bez ustání hraje hudba prozrazující nám, zda se máme smát, nebo plakat. U titulkové písničky od No Name se mi chtělo obojí současně. 45% Zajímavé komentáře: Marthos, castor, Marze, marhoul, Slepejsek ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

"Jmenuji se Marie Kostková z Kostky. V rodové historii jsem v pořadí třetí." Aneb jak vtipná knížka cestou na filmové plátno ztratila veškerý vtip. Dokud se film jakž takž držel knížky, tak to ještě šlo, člověk se sem tam zasmál, ale v druhé půlce filmu to ztratilo šmrnc, šťávu a zbytek toho vtipu, který se sporadicky objevil v první půlce. Film navíc strádá převážně tím, že převodem na plátno ztratil hlavního tahouna a vypravěče knížek - Marii, která ve filmu hrála jakési druhé housle. Škoda promarněného potencionálu. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Tak tohle ne. Pěkně obsazené, představitelka Marie si mě získala, i ten Piškula alias Trávníček na koni, v závějích v Popelce, tam pasoval hezky a chvílemi to bylo příjemně fajn, ale tím má chvála končí. Mizerná režie a scénář k pláči. Dialogy-průser. Sníženo na dvě hvězdičky, jen z úcty ke zúčastněným hercům, kterým umělé, rádoby vtipné, často vyloženě trapné repliky vycházely nepřirozeně z úst. Sázka na vánoční zámeckou atmosféru nestačí, chyběla v tom hravost, zábava, bylo to nucené, kostrbaté, situací, kdy je divákovi za herce trapně, je zde příliš. A to nekritizuji příběh, protože ten mě až tak nepohoršil. Vadí mi, když režisér takto okatě podceňuje diváka. Komedie není snadný a vděčný žánr, ale proč tohle musela být nutně komedie? Proč to nemohl být pěkný, český vánoční film podle velmi pěkné knihy? Za mě zklamání od evidentně znuděného tvůrce, který tento počin trestuhodně odflákl. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (16)

  • Eliška měla být ve své roli v jednom kuse lehce pod parou. Zatímco ostatní herce jsem hlídal a v záběrech mohli pít pouze obarvenou vodu, Eliška u mě měla protekci. Mohla si vždycky cvaknout skutečné ořechovky. Eliška pochází z Moravy, takže jsem si byl jistý, že něco vydrží, a že podá parádní a střízlivý výkon, i kdybych klapku opakoval třeba třicetkrát,“ prohlásil režisér Jiří Vejdělek. (Duoscop)
  • Scéna nastupování cestujících na let do New Yorku byla natáčena v leteckém muzeu v Kunovicích 3. března 2019. K tomuto natáčení byly použity interiéry a exteriéry letounu TU-154M, takzvaný Naganský expres. Natáčení se zúčastnilo 70 členů štábu a přes 70 komparzistů a dále pomáhalo také 11 členů muzejního týmu. [Zdroj: museum-kunovice.cz] (asdfasdf)
  • Když malují červenou turistickou značku, mají natřený červený a bílý pruh, a hned poté se chystají natírat opět červenou. To je ale špatně, protože turistická značka je tvořena vodorovným barevným pásem, nad nímž i pod nímž je bílý pás. (montywalsh)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Reklama

Reklama