Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

topi 

všechny recenze uživatele

Jediný film od Vladimíra Michálka, který hodnotím nejmenším počtem. Chápu, že prózu Jáchyma Topola je hodně těžký zfilmovat a tady se to povedlo tak napůl. Nesedla mě ta digitální, barvami hýřící roztřesená kamera a divný střihy. Herci nebyli špatní, někdy to ale vyloženě skřípalo, hlavně u představitele hlavní role Jana Čechtického a jinak mé oblíbené Kláry Issové, někdy to bylo hrozný přehrávání. Naopak vynikající byli majitel potravin Pavel Landovský a jeho žena, vyšinutá sektařka Eva Holubová, z ní šel fakt strach a respekt, opravdu až mrazivě šílená fanatička. A parádní byla vrchní sestra v nemocnici Věra Galatíková, která byla imrvére našrot. Jinak takový nemastný, neslaný. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Od tohoto českého režiséra jsem prozatím viděl pouze 4 filmy, ale Anděl Exit v mých očích docela silně vybočuje. Jak obsahem, tak hlavně vizuálem. A právě různě barevné filtry se k té zvláštní a depresivní atmosféře snímku velmi hodily. Postavy mi však moc sympatické nebyly a jejich představitelé, zvláště k závěru, předváděli už poněkud příliš afektované herecké výkony, díky kterým mi pak na hlavních hrdinech pranic nezáleželo. Konec byl sice fajn, ale moc si nedokážu představit, jak by následný děj asi mohl vypadat. Ve výsledku možná nejvýraznější a nejodvážnější, avšak pro mě osobně zároveň také nejslabší Michálkův film, který hodnotím pouze průměrem. ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Anděl může být feťák nebo alkáč, může to být básník nebo Jáchym Topol. Anděl je exit a je úplně jedno, jestli to je myšlený doslovně nebo metaforicky. Jakkoli to může bejt nechutně nestravitelnej film, vědomí, že se jedná o Topola, mě uklidní. Jeho styl psaní totiž je takový. Vulgárně psychologický. Klára Issová si i přesto tenhle film ukradla pro sebe a z jinak průměrnýho zpracování (prkenný dialogy, vždyť to znáte :) vytvořila svůj koncert, ze kterýho mrazí. Její zinscenovaný dávení se, a následnej řev spojený se smíchem, byl zážitkem do rakve. A do knihy jdu i kdyby měla být tím posledním, co přečtu! ()

Matts 

všechny recenze uživatele

Mám pro Michálka slabost. Co snímek, to úplně jiný styl. Anděl Exit je skvěle odvedená experimentální práce. Na poprvé jsem měl trochu problém zorientovat se v ději, ale na druhý pokus už jsem si tento trip užil na sto procent. Z rolí Evy Holubové a Věry Galatíkové jsem měl pár nocí zlé sny - skvělé výkony. Dávám 4 a 1/2 hvězdičky a to jen proto, že Michálek vytvořil takové skvosty jako Zapomenuté světlo nebo Je třeba zabít Sekala...a to je pro srovnání hodně vysoká laťka. ()

Ony odpad!

všechny recenze uživatele

Je to něco jako Panika v městečku. Jenže místo postaviček indiána, kovboje a koně jsou tu postavičky feťáků, překupníků a sektářů, a tím pádem jsme ochuzeni o jeden podstatný rozměr. Škoda, že to nestálo trochu víc na pražských exteriérech a že nebyly nějak lidsky nasnímané. Takhle to se mnou neudělalo naprosto nic. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Jan Čechtický, představitel hlavní mužské role Mikese a zároveň autor hudby, ke své práci na filmu řekl: "Myslím, že herecky jsem toho v Andělovi moc nepředvedl, to bych radši nehodnotil. Když jsme pak k filmu dělali soundtrack, tak jsem říkal: 'Tak tady vodsaď, až támhleten odejde,' a to jsem byl jako já, 'tam to začne'. Vůbec jsem si sám sebe nevšímal, byl jsem od toho hraní odosobněný. Vnímal jsem jenom tu energii, soustředil se na to, kde má být hudba a kde ne. Dělat filmovu hudbu mě baví, mám pocit, že v hudbě můžu něco vymyslet, u hraní ten pocit nemám. Herectví je pro mě zpestření, forma relaxace. Mám hudební cíle, které si plním. Chci udělat podaždé lepší a lepší desku, neopakovat se. Hraní je odpoutání se od stejné práce, stejného prostředí. Ani to vlastně nevnímám do důsledků, že ten film potom někde poběží, to v ten moment ani moc neřeším. Je to asi sobecký, ale prostě si uživám ten čas." (NIRO)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)

Reklama

Reklama