Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (274)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně doposud nejpříjemnější (tj. neuřvaná, neotravná a neagresivní) komedie Paula Feiga, ale i tak to vystačí sotva na průměr. Vánoční písničkou inspirovaná romance, kterou pohání ohraný příběh-klišé o nesympatické, sobecké a nezodpovědné hrdince, která se díky lásce a radám toho pravého muže stane lepším člověkem, usmíří se s rodinou a začne mít konečně ráda i sama sebe, působí od začátku do konce jako poslepovaná z motivů a scén vypůjčených z jiných filmů, které byly podstatně lepší. Lze ocenit snaživé herce a atmosféru světélkujícího Londýna, ale celkově film shazuje nejen nedostatek neprimitivního humoru (veškerá komedie týkající se hlavní hrdinky spočívá v tom, že třeba jde a upadne do odpadků nebo že se jí pták vykadí do obličeje, přičemž opravdu vtipné je ve filmu obecně jen máloco), ale i neuvěřitelně tupý a kýčovitý (a bohužel i značně předvídatelný) závěr. ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Pořád jsem nevěděl, jestli dát tři nebo čtyři, ale tak když jsou ty Vánoce no... Kouká se na to totiž po většinu stopáže fajn, je to milé, sice docela neoriginální, ale jinak roztomilé. A na druhou stranu - když se o originalitu tvůrci pokusili ke konci, tak to docela zmrvili a vlastně bylo lepší vše to milé a neoriginální před tím. Nicméně čekal jsem to i horší a linka s rodinou, vánoční atmosféra a sympatický výkon Emilie Clarke to nakonec vyrovnal, že převládá spokojenost. Jen od toho prostě nečekat nějaké super velké dílo. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hneď úvodná geniálna pesnička navodí tú krásnu vianočnú atmosféru, ktorá dnes už existuje skôr vo filmoch, než v realite, nakoľko Vianoce sa zmenili na nakupovacie obludárium. A na to slúžia takéto filmy, ktoré majú ďaleko od dokonalosti, ale aspoň nás zavedú do toho sveta, kde sa to má skončiť dobre. Zároveň film je spríjemnený pesničkami Georgea Michaela, a to sa fakt už dá počúvať. Prehliadnem aj to, že Daenerys aj s rastúcou dvojitou bradou zas neskutočne prehráva a tá jej mimika s krúteným obočím do všetkých strán je všade okrem Game of Thrones uletená. Neviem, kde sa učila herectvu, ale na toto by mala urýchlene zabudnúť. Okrem toho sladkého má film aj veľa vtipných momentov, čo je pre mňa veľké plus. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Emilia Clarke sa úspešne vymanila zo škatuľky Daenerys a hoci to jej postava divákovi nijak neuľahčuje, vďaka svojmu okúzľujúcemu výkonu si ho nakoniec dokáže získať na svoju stranu. Škoda len, že scenár je zbytočne rozkročený do viacerých strán a v snahe o zakomponovanie väčšieho presahu až príliš kostrbatý a nie úplne vierohodný. To sa vlastne týka aj samotného záveru, ktorý mi je na jednej strane sympatický svojim umeleckým zámerom, no jeho podanie je ťažkopádne - nehovoriac o istej predvídateľnosti. Príjemná romantická komédia, ktorá je vo výsledku i niečim viac, no možno by jej neuškodilo, ak by sa držala trochu viac pri zemi. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nejsem modelový divák vánočních dojáků, na druhou stranu miluju pro jeho lehkost, vtipnost, inteligenci, brilantní scénář a hutný výskyt mých oblíbených herců film Láska nebeská, takže i tohle umím ocenit, když to funguje, navíc si užívám britskou angličtinu a všechny od toho se odvíjející žerty a ekvilibristiky s jazykem, Emmy Thompson si vážím jednak jako skvělé herečky, jednak jako inteligentní laskavé dámy a od mládí členky různých spikleneckých společností pro vysoké umění ve spojení s lidskostí a humorem, a byla jsem upřímně zvědavá na její scénář, protože bylo jasné, že to nemůže být jen tak banální... Banální to sice není, ale zklamaná jsem z toho, jak je to nedomyšlené a nedotažené. Není to - právě na rozdíl od třeba Lásky nebeské - dárek pro radost nikomu, Emma k Vánocům zklamala nároky obou možných cílových skupin těch, kdo by si shlédnutí jejího dílka riskli k prožití předvánoční atmosféry darovat. Ty méně náročné musí nutně zklamat vyústění, které mění zařazení filmu z romantického žánru v bajku s morálním apelem, ty ostatní, jak jsem já, pak zklame hlavně to, že od chvíle, kdy se poprvé promluví o operaci (což je ještě dost brzy), máme jasno - Emma vykradla stokrát provařený námět a nemohlo to být jinak. A s tím se pak musí pro obě skupiny vědomě či nevědomě pojit rozčarování z toho, že film s až arogantní povrchností předvádí, jak cokoli, co se dlouhé roky mezilidsky odehrávalo strašně špatně, jde s dobrým úmyslem napravit až banálně (tak přece) snadno a rychle, takže jako mávnutím kouzelného proutku je všechno zapomenuto, vytěsněno, deprese a nevraživosti a zoufalství mizí a všichni se smějí a objímají a radují a navzájem se přece milují, protože stačí malinko a najednou jsou všichni chápaví a empatičtí a připravení odpouštět a rozumět, stačilo to v nich nějak drobátko uvolnit. To není dárek, to je výsměch všem opravdovým snahám milovat, napravovat a zoufat si z toho, když lidé v nejbližším okolí nejsou schopni lásky a porozumění. Od Emmy Thompson jsem ve všech ohledech čekala víc než takovou nelaskavou krutost vepsanou do stránek scénáře spolu s morálním ponaučením, které nemůže v žádném konkrétním ohledu v příběhu fungovat a působí jako vytčené před závorku. Je to nesoudržný paskvil plný milých momentů a hezkých obličejů, u něhož lituju vyhozených peněz za lístky do kina. Nicméně je to moje chyba, měla jsem si líp pamatovat, jak mě dráždil už její vyděračsky napsaný a zahraný Vtip - kdybych to měla s něčím srovnat, tak s Cenou za něžnost, která mě kdykoli rozesměje i rozbrečí stejně jako život sám, když těžkými a vyloženě blbými situacemi procházejí lidi, kteří nejsou dokonalí a neumí vždycky všechno správně podat ani pochopit, ale v jádru jsou milující a opravdu dělají, co můžou, a navíc - přes všechno zapírání a alergie a de facto i kvůli nim - prostě nemůžou zapřít, že jsou rodina a že si rozumějí víc, než si chtěli a dovedli přiznávat. Na tom se dá nejlíp ukázat, jak to vypadá, když člověku se srdcem a rozumem nechybí nadhled a skutečná empatie. A právě nadhled, empatii a smysl pro organicky se odvíjející komplexní dění Emma Thompson bohužel postrádá - jen si nejsem jistá, jestli tím ty scénáře kazí až poslední dobou, nebo to tak bylo odjakživa. Čili jestli chcete doopravdy prožít to, na co v Last Christmas Emma Thompson láká, ale co vlastně funkčně k prožití nenabízí, pusťte si radši doma Lásku nebeskou a Cenu za něžnost (možná raději v opačném pořadí) a za ušetřený peníz za lístky do kina si k tomu dopřejte třeba pečené kaštany. *~ () (méně) (více)

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • Hneď v úvodnej scéne je uvedené: Juhoslávia, 1999. V roku 1999 však Juhoslávia neexistovala, rozpadla sa v roku 1992. Vtedy existovala už len Juhoslovanská zväzová republika (JZR), ktorú tvorilo Srbsko (vrátane bývalých autonómnych oblastí Vojvodina a Kosovo) a Čierna Hora. (Arsenal83)

Reklama

Reklama