Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (274)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

No, budu k vám upřímný, tohle není ideální film na konec května. Ale nevadilo mi to, fantazie mi ještě vcelku funguje, takže když Matka draků poprvé vkročila do hračkářství, hbitě jsem si vybavil vánoční atmosféru. Komedii jsem tady sice nenašel, bylo to spíš takové romantické melodrama s morálním poučením zasazené do multikulturního Londýna. Nadšený jsem sice nebyl, ale dalo se to. 3*- ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Scenár Emmy Thompson pracuje s príliš veľa rôznymi motívmi, z ktorých v podstate žiaden nemá adekvátny priestor. Zjavne tu bola snaha vykresliť komplexný svet ako z Lásky nebeskej, chýba tomu ale ľahké čaro Richarda Curtisa z jeho vrcholného obdobia. Čo je veľká škoda, lebo námet (a teda ústredný zvrat) je úplne parádny a casting je tiež viac než dobrý (Emilia Clarke je sympaťák). Mohla to byť vianočná klasika, bohužiaľ je z toho len oddychovka s dobrou atmosférou vianočného Londýna. PS: V živote by žiaden migrant z bývalej Juhoslávie nepovedal, že je "z bývalej Juhoslávie". ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Dám štyri kvôli Eme Clark. Ja jej úsmev zbožňujem a je tu milo naivná a má kopec vtipných momentov a unesie hlavne na svojich ramenách celý film a jej premena je krásna. Nebyť romantickej línie film by pre mňa fungoval podstatne lepšie. Jednak preto lebo som zápletku prekukol takmer okamžite a tiež preto, pretože keby sa to nesie v tradičnejšom štýle a nesnaží sa to byť silene magické, uveril by som tomu kúzlu viac. Ale je to každopádne krok dopredu pre Feiga, ktorého filmy moc nemusím. Fajn atmosféra a Emma Thompson rulez. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nejsem modelový divák vánočních dojáků, na druhou stranu miluju pro jeho lehkost, vtipnost, inteligenci, brilantní scénář a hutný výskyt mých oblíbených herců film Láska nebeská, takže i tohle umím ocenit, když to funguje, navíc si užívám britskou angličtinu a všechny od toho se odvíjející žerty a ekvilibristiky s jazykem, Emmy Thompson si vážím jednak jako skvělé herečky, jednak jako inteligentní laskavé dámy a od mládí členky různých spikleneckých společností pro vysoké umění ve spojení s lidskostí a humorem, a byla jsem upřímně zvědavá na její scénář, protože bylo jasné, že to nemůže být jen tak banální... Banální to sice není, ale zklamaná jsem z toho, jak je to nedomyšlené a nedotažené. Není to - právě na rozdíl od třeba Lásky nebeské - dárek pro radost nikomu, Emma k Vánocům zklamala nároky obou možných cílových skupin těch, kdo by si shlédnutí jejího dílka riskli k prožití předvánoční atmosféry darovat. Ty méně náročné musí nutně zklamat vyústění, které mění zařazení filmu z romantického žánru v bajku s morálním apelem, ty ostatní, jak jsem já, pak zklame hlavně to, že od chvíle, kdy se poprvé promluví o operaci (což je ještě dost brzy), máme jasno - Emma vykradla stokrát provařený námět a nemohlo to být jinak. A s tím se pak musí pro obě skupiny vědomě či nevědomě pojit rozčarování z toho, že film s až arogantní povrchností předvádí, jak cokoli, co se dlouhé roky mezilidsky odehrávalo strašně špatně, jde s dobrým úmyslem napravit až banálně (tak přece) snadno a rychle, takže jako mávnutím kouzelného proutku je všechno zapomenuto, vytěsněno, deprese a nevraživosti a zoufalství mizí a všichni se smějí a objímají a radují a navzájem se přece milují, protože stačí malinko a najednou jsou všichni chápaví a empatičtí a připravení odpouštět a rozumět, stačilo to v nich nějak drobátko uvolnit. To není dárek, to je výsměch všem opravdovým snahám milovat, napravovat a zoufat si z toho, když lidé v nejbližším okolí nejsou schopni lásky a porozumění. Od Emmy Thompson jsem ve všech ohledech čekala víc než takovou nelaskavou krutost vepsanou do stránek scénáře spolu s morálním ponaučením, které nemůže v žádném konkrétním ohledu v příběhu fungovat a působí jako vytčené před závorku. Je to nesoudržný paskvil plný milých momentů a hezkých obličejů, u něhož lituju vyhozených peněz za lístky do kina. Nicméně je to moje chyba, měla jsem si líp pamatovat, jak mě dráždil už její vyděračsky napsaný a zahraný Vtip - kdybych to měla s něčím srovnat, tak s Cenou za něžnost, která mě kdykoli rozesměje i rozbrečí stejně jako život sám, když těžkými a vyloženě blbými situacemi procházejí lidi, kteří nejsou dokonalí a neumí vždycky všechno správně podat ani pochopit, ale v jádru jsou milující a opravdu dělají, co můžou, a navíc - přes všechno zapírání a alergie a de facto i kvůli nim - prostě nemůžou zapřít, že jsou rodina a že si rozumějí víc, než si chtěli a dovedli přiznávat. Na tom se dá nejlíp ukázat, jak to vypadá, když člověku se srdcem a rozumem nechybí nadhled a skutečná empatie. A právě nadhled, empatii a smysl pro organicky se odvíjející komplexní dění Emma Thompson bohužel postrádá - jen si nejsem jistá, jestli tím ty scénáře kazí až poslední dobou, nebo to tak bylo odjakživa. Čili jestli chcete doopravdy prožít to, na co v Last Christmas Emma Thompson láká, ale co vlastně funkčně k prožití nenabízí, pusťte si radši doma Lásku nebeskou a Cenu za něžnost (možná raději v opačném pořadí) a za ušetřený peníz za lístky do kina si k tomu dopřejte třeba pečené kaštany. *~ () (méně) (více)

Marze 

všechny recenze uživatele

Všechny romantické komedie nejlíp fungují právě na pozadí sváteční atmosféry. Z tohoto kousku ale klasika nebude.Britové mají zvláštní smysl pro humor a pokud ho máte rádi, málokdy vás zklame. Jejich komedie jsou vlastně samostatným subžánrem a každý nový kousek budí vysoká očekávání. Last Christmas, která svým názvem odkazuje k hitu George Michaela, má dvě jistoty. Jednak kulisy adventního Londýna, jednak Emmu Thompsonovou coby spoluscenáristku a současně představitelku hrdinčiny svérázné matky původem z Balkánu.Coby bonus, který vyprodukuje snad nejvíce smíchu, přidává opravdu neskutečné kýče z prodejny vánočních dekorací, v níž se flinká ústřední postava čili Emilia Clarke v kostýmu skřítka Santy Clause a kde vládne tvrdá královna čínského braku neboli Michelle Yeohová. Ale jinak zůstává vše při starém. Metropolí bloumá další Bridget Jonesová, tentokrát štíhlá, leč neméně zpovykaná blondýnka, která neví, co vlastně chce. Před rokem málem přišla o život, teď si od něj náhradou vybírá flámy, náhodné známosti, trapné pokusy o kariéru zpěvačky.Zprvu Last Christmas docela baví. Emilia Clarke jako hlavní představitelka, rodilá Londýňanka má totiž neskutečný komediální talent. Bohužel ale ani ona, přestože je velmi vtipná a krásně okatá, nedokáže zakrýt neoriginální až kýčovitý příběh putující s kufrem od bytu k bytu coby postrach kamarádů je dokonale nesnesitelná a zároveň prostořeká, takže s přehledem prodává vtipné průpovídky včetně pivní antikoncepce pro muže. Ovšem v umu nevtíravého smíchu ji předhánějí starší kolegyně, tedy Yeohová a hlavně Thompsonová, jejíž ustaraná emigrantka s copem mučí celou svou rodinu tesklivými národními písněmi a blouděním v angličtině. Jak to, že se penis jmenuje stejně jako soused Dick? Milé, ač lehce karikované domácí zázemí dívky připomíná Mou tlustou řeckou svatbu. Slabší už je romantická linka toulek mezi parkem a kluzištěm, kdy ona až příliš „řeší“, on je zas až příliš rozumný, neřkuli svatý a vše naznačuje, že nakonec to dopadne úplně jinak.Ve finále pak Feig nasadí vyloženě hollywoodský styl totálního dojímání doslova od srdce k srdci, od uprchlíků k bezdomovcům, od pospolitosti přátelské až po sounáležitost občanskou. Dokonce i kýčovité vánoční ozdoby, z nichž utkví třeba zubící se Jezulátko s úplným chrupem, se berou na milost kvůli velkovýrobě slz. Thompsonová do příběhu navíc přimotala přistěhovaleckou problematiku a Brexit, čímž ho lehce, skoro nenápadně, tím pádem poněkud nevhodně (nebo spíš zbytečně) politicky zaangažovala. Výsledek balancuje na hranici směšnosti a trapnosti, což určitě nebyl záměr. Na druhou stranu, když snímek pojmete jako adventní oddechovku, tak proč ne. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • Místo, kam jdou Tom (Henry Golding) a Kate (Emilia Clarke) bruslit, je Alexandra Palace v Severním Londýně. Ve skutečnosti je nějakých 15 km od centra, kde se v tu dobu nacházejí a kam se po bruslení opět vrátí. (FoxMulder)
  • Keď Kate (Emilia Clarke) odchádza domov v otcovom taxíku, na jej zápästí je nakrátko vidieť tetovanie draka. Emilia si dala tetovanie urobiť počas poslednej sezóny Hra o tróny (2011–2019) ako poctu svojej postave Daenerys. (Arsenal83)
  • Upútavky na tento film boli silne kritizované za to, že výslovne naznačovali dejový zvrat, čo viedlo k tomu, že väčšina divákov a kritikov uhádla celý dej tri mesiace pred pozretím filmu. (Arsenal83)

Reklama

Reklama