Reklama

Reklama

Ve zpustošené zemi blízké budoucnosti vládne silnicím divoký motorkářský gang. Řádí v ulicích, terorizuje nevinné civilisty a strážcům zákona se jen směje do očí. Jednoho policistu ale podcení. Když motorkáři brutálně napadnou nejlepšího přítele a rodinu Maxe Rockatanskyho (Mel Gibson), změní se Max v běsnícího šílence, který žije jen pro jediné - pro pomstu. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (633)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Kdyby se měl tento australský biják srovnat s nějakou hudební skupinou, napadá mě Exploited nebo možná i The Clash. Mladičký Mel Gibson tu simuluje situaci, která by nastala v postapokalyptickém světě, kdy je jediným cílem boj o holý život a někdo vám motorkou přejede manželku i s miminkem. Pohnutky jsou v půlce filmu jasně dané a tak zabiják vyráží na svou cestu slepé pomsty. Na svou dobu lze ve filmu objevit cosi, co jej staví tak trochu do jiného světla a ne nadarmo z něj činí jeden z nejpopulárnějších australských filmů. Prostě kult. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Citelne slabšie ako dvojka. Prvá časť akoby bola len skúšobným modelom ďalších častí a hľadá svoj smer, ktorým sa bude uberať. Viac vsádza na citovosť a je trošku ťažkopádny, každopádne skvelé mašiny a reálne vykreslené kulisy, aj keď je vidno, že tu sa ešte jednalo o film nízkorozpočtový. Mel mi tu prišiel trošku smiešny, mladý, vyzeral ako skautík. 65%. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Austrálsky režisér George Miller stvoril v roku 1979 jedného z najznámejších postapokalyptických filmových hrdinov. Na plátna kín prišiel "Šialený Max". V hlavnej úlohe sa objavil Mel Gibson. Týmto snímkom odštartoval svoju hviezdnu hereckú kariéru. Z filmu "Mad Max" sa stal kultový akčný snímok. Aj keď trocha trpí nízskym rozpočtom a miestami nedotiahnutým scénarom je to originálne filmové dielo, ktoré sa výrazne zapísalo do dejín svetovej kinematografie. **** ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

(1001) "Anarchie Road." No nejsou sladcí? A Noční jezdec začne plakat, když narazí na Mela, to je tak roztomilé. Což v tomhle případě myslím úplně vážně. Ráda bych v současném filmu narazila na antagonistu, který je avizovaný jako mužný muž, který by se rozplakal ve chvíli, kdy pozná, že jeho síla byla přesílena. Pravda je, že jsem občas měla dojem, že nechápu, co se tam vlastně děje. Jedna z mála takových těch "původních legend", které odstartovaly vznik pokračování, kde ochotně uznávám, že hlavní zásluhou jedničky je, že dovolila vzniknout dvojce. V případě Mad Maxe dokonce možná jedinou zásluhou. I když je nyní můj smysl pro uzření podivných kvalit, troufám si říci, mnohem vytříbenější než dřív, tak v případě tohoto filmu zůstal zásadně neukojen. Mám podezření, že film hodně, hodně zestárl a místo v kultovních filmech by se měl nacházet spíš ve společnosti těch, u kterých si skupinky přátel po nocích dělají legraci ze sedmdesátek/osmdesátek, tzn. ve společnosti takových filmů, ve kterých se nachází vybuchující slimáci, mohutné kníry a celofánové vesmírné obleky. - A vůbec, když se nad tím zamyslím, tak whaaat? Co to mělo sakra, co to má za poselství, whaat? ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Šílený Max připomíná Lego různých sad v rukou nepříliš nadaného dítětě, kostičky jsou mnohdy prvotřídním výrobkem, ale celek z nich složený zví kočkopsa. Tvrdé bouračky jsou výborné. Vstup Maxe na scénu pojal George Miller nádherně machisticky bezcitně - stříhá mezi slunečními brýlemi, řvoucím motorem, exhalujícím výfukem, ječícími pneumatikami, černými rukavicemi a periodou majáku. Tůrovaný motor střídaný rozpálenými asfaltkami, ubíhající pruhy na silnici přeskakující na zpocenou, dílem unavenou i bezvýraznou Maxovu tvář - to vše sálá žízní, která šahá po divákově hrdle. Prstořez si půjčuje alespoň kousíček kouzla Alexa DeLarge. Technika, silnice, klima (ne tak zcela prostředí) a bezcitnost či bezcitovost - v nich vidím silné stránky Millerova rukopisu. +++++ Když však dojde na obsah hlav a srdcí postav, objeví se tuctovými důvody motivované násilí, nelogické jednání, tuctová idylická láska, tuctové extatické šílenství - tuctovostí se to ve filmu hemží víc než v mém komentáři. Film sice umí předvést řemeslně ucházející hororovou scénu v lese, ale ta působí nejlépe jako slušná kopie, podobně je se mstitelským koncem, u romantické části už ani nelze mluvit o slušnosti a vysloveně nedůvěryhodně působí napětí mezi motivy policejního státu, od občanských institucí odtrženého gangu a "právníkokracie". Neprůměrný průměr. Slabé ***. ()

Galerie (160)

Zajímavosti (46)

  • Některá policejní auta byla neustále opravovaná a používaná v dalších scénách, kde zastupovala jiná auta. Často se s nimi jezdilo, když byl nátěr na nich ještě mokrý. (HellFire)
  • Auto, které řídí Max (Mel Gibson), je Ford „XB Falcon Coupe,“ prodávaný v Austrálii od prosince 1973 do srpna 1976. Původně to bylo policejní auto. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Hugh Keays-Byrne

Zemřel herec Hugh Keays-Byrne

02.12.2020

Ve věku 73 let včera opustil filmový svět australský herec Hugh Keays-Byrne. Informaci zveřejnil jeho zástupce a později ji na svém facebookovém profilu potvrdil i dlouholetý přítel a spolupracovník,… (více)

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

TOP hosté 49. MFF Karlovy Vary

25.06.2014

Možná si ještě pamatujete, jaké kontroverze mezi českými novináři loni vzduzovaly politické názory Olivera Stona. Letošní ročník nejznámějšího českého filmového festivalu by mohl být podobně… (více)

Filmaři z Austrálie nezahálí

Filmaři z Austrálie nezahálí

22.06.2014

Asi nejvýraznější australský režisér a scenárista současnosti David Michod má napilno. Jeho očekávaný Rover, který Quentin Tarantino označil za mistrovské dílo a nejlepší post-apokalyptický film od… (více)

Pattinson je tak trochu Šílený Max

Pattinson je tak trochu Šílený Max

27.07.2012

Možná šílí i kvůli bulvárem propírané nevěře Kristen Stewart s režisérem Sněhurky a lovce Rupertem Sandersem, ale to nechme stranou. Filmy nás pořád zajímají víc než drby. Robert dělá všechno pro to,… (více)

Reklama

Reklama