Reklama

Reklama

Black Widow

  • USA Black Widow (více)
Trailer 4

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (757)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Byl jsem nadšený. Asi tak do půlky. Black Widow totiž začíná jako nečekaně temná a dospělá komiksovka a místo vtipů servíruje zlomené a váhající hrdiny a hrdinky a překvapivě drsnou akci, která nezapře, že se tvůrci inspirovali u Jasona Bourna a Mission: Impossible. Jde to i bez humoru a chvilku to vypadalo na vůbec nejdospělejší a nejvyzrálejší marvelovku, která se nebojí témat, jaká by tu člověk úplně neočekával. Jenže pak se to nějak zlomí. V polovině jakoby si tvůrci řekli, že po něčem takovém jejich publikum vlastně asi netouží a vrátili se do zajetých kolejí, kde se hraje plus mínus na jistotu. Black Widow dělá i to dobře a když si odečtu ne až tak dobré kontaktní akční scény a slabšího Taskmastera, je to přinejmenším solidně odvedená práce a neurážející marvelovský průměr. Jenže to už mi přišlo trošku málo, když se tvůrci v první části vytasili s dospělejším a přitom plně fungujícím stylem. Nechci, aby to vyznělo, že Black Widow je špatný film. Jde o dobře odvedenou komiksovou rutinu, ale s tím už se jako divák úplně spokojit nechci. Zvlášť, když mi Scarlet Johansson a její parta zvládli ukázat, že mají na víc. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

Chápu, proč nešlo odolat zápletce Black Widow vs. Harvey Weinstein, zároveň však netuším, proč se z ní nevytřískalo zhruba stokrát víc. Rozjezd je skvělý (i to hraní na Bournea se docela povedlo), ve vězení to ale začne skřípat a už se to bohužel nikdy nespraví. Všechen ten digibordel je stejně zbytečný jako dialogy o rodině, nejvíc ale bolí vyplýtvání Taskmastera, místo něhož tu mohl být prakticky libovolný komiksový padouch v masce. Nakonec z toho i přesto vyleze jakž takž průměr s fajn Florence Pugh. Kdyby ale Black Widow tuhle sólovku nedostala, vlastně by mě to zase tolik nemrzelo. (6/10) ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Marvelovka se smysluplnou feministickou nadstavbou? Captain Marvel se může jít zahrabat, o konkurenční Wonder Woman nemluvě. Emancipační přesah je u Black Widow výrazný a dokonce i vcelku vrstevnatý, zároveň však neurazí ani diváky, kteří nic řešit nechtějí. V tomhle ohledu zamrzí jen opět nestřídmá délka, což už ale nikoho nepřekvapí. Není to špičková, natož revoluční podívaná, ale jako komiksový post-mortem-origin bez problémů šlape. Florence Pugh vnáší do marvelovské vzletnosti sympatický pohled člověka, pro něhož jsou bitky namáhavé a bolestivé. Svou postavu navíc podává s adekvátní mírou nadhledu, což naopak obtloustlý David Harbour s množstvím humoru přehnal. Akce je rutinní, ačkoli finální bitka trochu přestřeluje měřítko. Black Widow si však ode mě vysloužila palec nahoru - funguje totiž jako oddychová komiksovka i rodinné melodrama se sebevědomými rýpnutími do weinsteinovských praktik. ()

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

V podstatě někdy v době, kdy nejzvrhlejší kurvil dětského vkusu všech dob, Dyznyho kokotporát, zamával čtyřmi miliardami před nejzvrhlejším strůjcem nočních polucí přitroublých dyslektiků všech dob, Mrvelem, a uzavřeli sňatek z hrabivosti a dogmatismu, přestaly být homixové adaptace slaboduchou, avšak, s vypnutým indikátorem přiblblých kokotin a žužlaným palcem v hubě, jakž takž snesitelnou zábavou. Dyzny pomalu ale jistě přetransformoval svou nejnovější akvizici na Marxvel, a téměř všechny vzniklé produkty posledních pár let se pod heslem „Jebat scénář, jebat děj, hlavně za každou cenu šířit neobolševickou propagandu jakože děsivě diskriminovaných vybraných privilegovaných menšin (dříve „lidová fronta“) a vyplachovat nastupující degeneraci Z („Závisláků“) ke kolektivní debilitě tolik kýženého unifikovaného (a jednoduše ovladatelného i pasitelného) spotřebitele zítřka ve Sdružených černoduhových a papohlavních barvách Benettonu násilně nucené kulturní identity. Docela by mě zajímalo, jak moc se teď obrací známý rasista a vyhlášený bezdůkazní honák komunistů Walt v těch šesti stopách pod zemí. Zřejmě ale leží klidně, značka přežila, metody zůstaly, jen se kapku přepólovalo ideologické spektrum. Ale zlo, jako za Studené války, přichází stále z Ruska i během Teplé války. Docela samice Ironmana! A tak tu máme další bestiálně nudný, trapný a zcela nezáživný, ovšem řádně patomentorský zvratek #Scarletttoo o bezskrupulózním psychickém týrání a ovládání slaboduchých vagín, co se nepovoleně vzdálily od plotny, Rejem Einschweinem a Davčou Epschweinem. Zvratek, jehož děj se dá naprosto přesně shrnout takto: trapná bitka se zamindrákovaným zdivočelým toustovačem Olinou – 15 minut, povrchní retardované lkaní nad smutně dysfunkční rodinou sester Pičichvostových – 1 hodina, povrchní skučení nemrdaných feministek nad odpornými šovinisty, týrači a seksuálními predátory – 1 hodina, trapná bitka se zamindrákovaným toustovačem Olinou, vyhlazení odporných šovinistů, týračů a seksuálních predátorů, velké BUM jejich prohnilého doupěte, katarze, světu mír a lepší zítřky pro všechny lidi a ženy světa – 15 minut. A takový to mohl být strhující a drsný špionážní napínač! To by jej ale nesměl zaštítit (slovní základ „zachcat“) bolševický manipulátor, napsat submisivní aportovač tenisáků a režírovat militantní lesba s jezdeckým bitchíkem v ruce. S tímhle už opravdu běžte do piče, soudruzi! ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Počas prenasledovacej scény v Budapešti, keď sa Natasha (Scarlett Johansson) pokúša ukradnúť minivan, ďalšia vdova vyskočí von z čelného skla. O pár záberov neskôr je čelné sklo úplne neporušené. (Pat.Ko)
  • Postava Valentiny Allegra de Fontaine (Julia Louis-Dreyfus) měla být poprvé představena ve filmu Black Widow a sloužit jako propojení pro novou seriálovou sérii Marvelu. Díky odložení z důvodu pandemie covid-19 jsme se ji ale dříve dočkali v seriálu Falcon and Winter Soldier (od r. 2021), jehož je součástí. (UncleMorty)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama