Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Tak jako Pustina i tenhle magnus opus mého už oblíbeného režiséra a zase ne za pět hvězd. I přesto že s prstem v nose je tahle série naprosto někde jinde než jinak bídná česká TV produkce. Tentokrát velké díry ve scénáři (jeden příklad za všechny: paní pobíhá po obrovském území Ruského vojenského újezdu, kde se nejen skvěle orientuje, nikdo ji nechytí , ale skoro objeví Něco tajemnýho......, no ale fuj....) a až neuvěřitelná propast mezi skvělými herci -Myšička, pro mě ohromné překvapení Podzimková, neuvěřitelně uvěřitelný Vlasák, samozřejmě Hofmann, a koncentrace zmaru-úžasná Vlasáková,-oproti tomu nekoukatelní Pauhofová nebo Nykl). Ale jinak něco na co v kotlině opravdu nejsme zvyklí. - To jsem zvědav kdy tohle půjde na ČT..... . ()
HBO's Quality TV po česku strikes again! Ivan Zachariáš jakožto dosud plně nevyužitý tuzemský ultratalent bere na výlet do socialistického Československa památného roku 1989. S parádní atmosférou čekání na Godota (důsledky perejstrojky), v momentech, kdy si kágébáci, estébáci a britové šermují pikovýma esama před ksichtem a nikdo z nich netuší, co netuší ti druzí. Bez vědomí je mnohovrstevnatej počin, který minimálně ve druhé polovině soustruží podvratný twisty do nemyslitelnejch spirál, což ve výsledu ublíží, páč Ondřej Gabriel není John le Carré nebo Guy Ritchie, ale neublíží to naštěstí tolik.. Bez vědomí vtáhne a už nepustí, pro svoji ucelenost, pro svižný tempo bez vaty, pro svůj obrazovej rukopis halenej do vybledlých a béžových barev, pro svou zpřeházenou Prahu, která nevadí, pro skvělej cast: Vlasák, Hofmann, Myšička, Podzimková, Nykl, Vlasáková, skvělá parta na protějších stranách barikád.. Jazz a Samet, morální rozklad all the way a karty znovu rozdány podle zákonů džungle.. Zachariáš a HBO - těšim se na třetí kolabo) ()
Dříve "pouhý" reklamní režisér Ivan Zachariáš vyrazil před třemi lety všem dech atmosférickou "Pustinou" a na 30. výročí sametové revoluce se pochlubil s další seriálovou peckou. Je zásadní dívat se na tento seriál opravdu pozorně, protože zdánlivě nepodstatný detail může později znamenat důležitou informaci. Rozhodně také doporučuji podívat se na těch šest epizod v co nejrychlejším sledu, aby vám neunikly některé souvislosti. Minisérii bych možná o jeden díl zkrátila, ale ta skličující atmosféra vás nenechá vydechnout ani v úplném závěru... P. S. Více než ústřední herecký pár Pauhofová + Myšička mě zaujali "kluci" Hofmann (jak jinak), Vlasák, Lněnička a pro mě dosud neznámý David Nykl. "Oni se ještě bojej nás a my se už bojíme jich." ()
Největší seriálové očekávání České republiky roku 2019 mám úspěšně za sebou, a ač jsem nedal pětihvězdičkovou dardu, seriál jsem si opravdu nad míru užil. Navíc je mi jasné, že HBO by v případě takového očekávání rozhodně nešláplo vedle. Po příběhové stránce se jedná o luxusní špionážní kousek, u kterého je ale obecně problém to, že musíte sledovat každou vteřinu včetně mimiky každého, kdo se na scéně objeví. Jinak budete ztraceni v ději. Mně se to občas stalo, hledal jsem souvislosti, proč se někdo tak zachoval nebo proč se stalo to, co se stalo. Herecky je to ale nejlépe obsazený seriál letošního roku. Navíc mi tu obrovskou radost udělal David Nykl, když se vrátil do Česka, aby si tu zahrál tak výraznou postavu. Ze všech postav je hodně těžké určit nejzajímavější, zajímavé tady jsou skoro všechny a u každé Vás zajímá její následný vývoj. Nakonec ale musím říct, že největší charisma si u mě vybral pan Vlasák. Bez vědomí jsem si opravdu užil od začátku do konce. A to i díky chvílemi veskrze hodně zajímavé kameře, která vše sleduje okem nezávislého pozorovatele, ale v podstatě špicluje tak, jak to za totáče uměla jenom STB. Díky HBO za skvělý zážitek! ()
Seriál jsem si od prvních chvil užíval a ačkoliv jsem se obával přepáleného finále, byl jsem nakonec nadmíru spokojen. Pokud bych měl srovnat s podobně zaměřeným Rédlem, alespoň u mě tentokrát daleko více převažovalo napětí nad nějakou tíživostí. Bez vědomí je sice seriál o lidech, kteří jsou více či méně v hajzlu, ale především je to hrozně zajímavá špionážní podívaná, u které se divák rychle naučí nevěřit nikomu a ničemu. Snad poprvé jsem měl možnost vidět trojrozměrně vykreslené, zranitelné a uvěřitelné estébáky. Ono se o tom moc nemluví, ale i tohle byli lidi, kteří řešili své osobní problémy a chodili z práce domů za nemocnými manželkami. Takže i přes odpor k jejich práci jsem za tohle rád, protože děsivých figur v černých tatraplanech je plná Zdivočelá země, nemluvě z druhé strany o panákovi Žitném z 30 případů majora Zemana, který snad ani žádný osobní život nemá. Závěr je dost mrazivý, zejména rozhovor Vlacha s Marií nad fotkou ze spisu a úplně poslední scéna, ale o to lepší pocit z tohohle seriálu mám, a to i přesto, že hry tajných služeb jsou především hrozné svinstvo. (1 307.) ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- V garážích Flora hraje „Ve světle petrolejky“ od Mahagon. V cukrárně hraje „Famous“ od Laurent Blot. (Duoscop)
- Skálová (Táňa Pauhofová) odjíždí v roce 1990 do sovětského vojenského prostoru Tatrou 613 Electronic. Tento model začala automobilka Tatra vyrábět v roce 1993. (mikulin)
- Při postelové scéně hraje „Boxer“ od Arnošta Pátka. (Duoscop)
Reklama