Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Vynikající dílo o době na přelomu dvou našich významných dějinných období. Některé otázky sice zůstaly nezodpovězeny, ovšem síla příběhu a způsob zpracování tématu je vynahradily. Sice jsem úplně neuvěřil všem konsekvencím, na druhou stranu některé konstrukce byly tak fantastické, až byly i uvěřitelné. Ani mi nechyběla výraznější herecká hvězda. ()
„ONI JSOU SCHOPNÍ VŠEHO. SVINĚ!...“ /// Strasti a slasti disidentský dcery (rodiny). Komunisti u moci (- to pro ty blbý…) a takhle to prej tenkrát bylo. Hele věřím. I díky tomu castingu. Prolínají se roky 1977 a 1989 (ještě furt tam visí Husák…)... přichází parádní dramatickej zlom a z disidentskýho dramatu tady máme (disidentskou) krimi a pak zase socialistický drama – čímž nemyslím strkanice ve frontě na banány. Občas to překvapí zlomem ve vyprávění, nebo odhalením. Vypovídá hodně o tý době a to člověk nemusel bejt ani špión. Sice mě trochu irituje, jak paní Skálová neuvěřitelně hrdinsky napodobuje uprchlíka Forda a zjišťuje skandální věci. STB, KGB, CI5… zahraniční rozvědky si z nás tady prej dělali prdel, takže hodnocení ovlivní, jak vám to všechno bude připadat uvěřitelný. Sám mám občas problémy… ale příběhu to nevadí a přestože se někdy pohybuje po tenkým ledě, vychází z toho na konci hodně dobře. Navíc žasnu nad hereckou variabilitou Hofmanna. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád si poslechnu legendu o neznámém chlapci. 2.) Po revoluci jsem měl na výběr. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Po Hořícím keři a Pustině přidalo HBO Europe do své sbírky další opravdu povedený kousek.Bez vědomí se sice opatrně rozjíždí,ale když se někdy v polovině druhého dílu opravdu rozjede,nezastaví se až do konce.Nevybavuji si,kdy u nás naposledy vznikl podobně dobrý kus,který se s klidem dá označit za špionážní thriller.Ivan Zachariáš už v Pustině dokázal,že ,má nesporný talent a tady to jen potvrdil.Bez vědomí má bez větší pochyb možná ne světové,ale rozhodně Evropské parametry a to ne jen po technické stránce,ale i po té příběhové a v neposlední řadě herecké.Je skoro až smutné,když divák v průběhu zjistí,že za těch 30 let od revoluce se vlastně nic nezměnilo.I když se Bez vědomí odehrává na konci osmdesátých let,je vlastně mnohem aktuálnější,než kdejaký soudobý seriál.Ať už ve zobrazení toho,že vlastně všichni jsou svině pokud jim o něco jde,tak v tom,jak hezky ukazuje sílu dezinformace a prakticky nemožnost jí jakkoliv odhalit...90% ()
Moc hezky zašmodrchané klubíčko. Byla jsem strašně zvědavá, jak se to celé rozplete. Seriál je temný, depresivní, pekelně mrazivý a stejně tak působivý. Ta oprýskaná Praha byla až děsivá a Smícháč vypadá taky děsně. Shlédla jsem celý seriál díky HBO GO. Nevydžela bych čekat celý týden na další díl. Asi bych se zbláznila. Velké překvapení. Seriál roku. Malinko mi vadila ta vyšperkovaná a naleštěná auta. Venku hnusně, že by psa nevyhnal a auto zářilo novotou. To už bije do očí. ()
Spolu s Hřebejkovým Rédlem zcela zásadní reflexe normalizačních 80. let a období polistopadového předání moci. Po obsahové i formální stránce skvost, standard produkce HBO, česká tvorba konečně po 30 letech dohání západní svět... Skvěle zvládnutá retro nálada špionážních thrillerů 70. a 80. let - jazzově usazené hudební podkresy, ty časté nájezdy kamer zvyšující sugestivnost scén, výprava, naprosto autentická mizanscéna, formálně opravdu brilantní... Výtky ke scénáři, že mučení a zabíjení politických vězňů patřilo ne do 80., nýbrž 50. let, bych odrazil poukazem na případ Pavla Wonky, kterého StBáci umlátili při výslechu ještě v roce 1989! Dneska titíž lidé berou vysoké výsluhy a nadstandardní důchody, anebo dokonce premiérují téhle zemi...čirý zmar :-( Viděno rastrem seriálu Bez vědomí - pravdu měl nakonec Petr Cibulka - všechno to tu stále řídí KGB... ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- V jedné z hospod lze zaslechnout skladbu „Každý den je to jinak“ od skupiny Abraxas. Skladba vyšla v roce 1982 na albu „Box“. (ČSFD)
- Na ubytovně hraje „Na Zdi Psát“ od Magdy Malé. (Duoscop)
- V garážích Flora hraje „Ve světle petrolejky“ od Mahagon. V cukrárně hraje „Famous“ od Laurent Blot. (Duoscop)
Reklama