Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do Varnsdorfu přijíždí kapitán Kříž (David Novotný) vyšetřit vraždu a brzy se ukazuje, že stopy směřují do místní vietnamské komunity. Kdosi se totiž pokoušel zamaskovat skutečný motiv. Otevřenými dveřmi do světa, v němž vládnou pravidla obchodu, rodinných klanů a hierarchií a který přehrazuje i jazyková bariéra, se mu stává mladá policistka (Ha Thanh Špetlíková). Nesourodá dvojice – emancipovaná žena, která se rozhodla žít podle vlastního rozhodnutí a stárnoucí sarkastický vyšetřovatel, pro nějž práce zůstala jediným opěrným bodem v životě – rozkrývá nejen tajemství zločinu, kde jedna vražda odkazuje k druhé, ale také vzájemně hledá cestu k poznání a respektování toho druhého. A oba čeká osudové rozhodování, zda se přiklonit na stranu pevných rodinných tradic nebo spravedlnosti. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Přesně, jak to ve svém komentáři píše „Tosim“. I mně se líbilo, že byl film zasazen do vietnamské komunity a že pokud hovořili Vietnamci mezi sebou, nebyli dabováni, ale jejich rozhovor byl provázen českými titulky. Já bych k tomu ještě dodal, že v zájmu objektivity měly být v místech, kde se mluví česky, titulky vietnamské. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Tuhle taškařici nemohl do průměrných vod vytáhnout už ani hláškující David Novotný. Snažím se ocenit experiment se zavedením vietnamské komunity, která je již léta nedílnou součástí naší společnosti, do filmového příběhu. Už hned ze začátku ale tahle malá nevýrazná lodička naráží do obřího ledovce, který nelze objet. Množství rádoby autentických scén s kurzem vietnamštiny jsou pro české obecenstvo naprosto ZBYTEČNÉ, nelze z nich absolutně NIC vydedukovat a celou pointu onoho dialogu dvou vietnamských příslušníků se dozvídáme až ve chvíli, kdy nám jej ústřední hrdinka sesumarizuje v našem jazyce. Zápletka chabá a snadno zapomenutelná. Z filmu by nikdy neměla být natolik cítit jeho lacinnost. ()

Reklama

hroubek 

všechny recenze uživatele

Není to špatné. Jen v televizi by to filmu slušelo více, než v kině. Největší problém je to, že má režisér Zdeněk Viktora trochu větší ambice, než své schopnosti. Tím ho nechci urazit, jen konstatuji holý fakt. Na druhou stranu mě byl dost sympatický jeho zápal pro věc. Přijít se zajímavým příběhem, s postavy a taky prostředím, není nejsnazší. Za to palec nahoru. Film má celkem slušné řemeslo, dobré herce(Novotný Špetlíková), ale snahou dělat z filmu něco více, a na konci přijít s "šokujícím zvratem" si film nakonec sám pod sebou podřezal větev. Méně je někdy více. Škoda, s propracovanějším scénářem to mohla být velmi slušná kriminálka, takhle je to jen neurážejí kriminálka se zajímavým prostředím. ()

Colonist 

všechny recenze uživatele

Osobně se domnívám, že scénář k tomuto filmu musel být původně koncipován jako seriálový pilot. Ono to totiž celkově působí jako pilotní díl k nějakému nováckému krimiseriálu. Když nepočítám lepší kvalitu obrazu a občasnou nahotu, tak je to jinak strašně televizní. Kdybych v roce 2018 nezaregistroval určitou mediální masáž na internetu, tak bych si vážně myslel, že jde o TV film. Nechápu, že něco takového běželo v kinech. Nevidím žádný důvod, proč by to měl člověk zhlédnout na velkém plátně. Charakterově se to v podstatě nijak neliší od toho, co nám třeba každé pondělí ve 20:00 servírují "Specialisté". Herecké výkony jako by jim z oka vypadly, průběh vyšetřování je vystaven podle stejné šablony a třeba kamerou je to nasnímáno úplně stejně (žádné překvapení, když Aleš Hart právě ty "Specialisty" dělá). Začátek filmu je věnován seznámení se s hlavní hrdinkou (i to evokuje pilot k seriálu) a docela se to vleče, než se konečně začne něco dít. Kriminální linka není dvakrát originální ani zajímavá. Strašně se to vleče (a to má ten film bez závěrečných titulků stopáž asi jen 1 hodinu a 23 minut). Fakt by to klidně mohli vyšetřovat ti "Specialisté" a nic moc by se nezměnilo. To jediné, v čem se "Miss Hanoi" odlišuje, je právě to, že jde o vyšetřování ve vietnamské komunitě s vietnamskou hlavní hrdinkou. Jenže i tak tomu příběhu chybí nějaká vlastní osobnost, k čemu je zajímavé vietnamské prostředí, když s ním tvůrci neumí pracovat? Oni vlastně neumí pracovat s prostředím obecně. Varnsdorf znám a je to fakt hnusný město (omlouvám se všem varnsdorfským patriotům). Sem by se dala zasadit skvělá špinavá kriminálka. Tvůrci šli bohužel jinou cestou (ten film není nijak drsný ani špinavý), a tak je nakonec úplně jedno, kde se to odehrává (přitom to ve VDF opravdu natáčeli). Prostředí tu nemá žádný význam a kdyby to celé zasadili třeba do Prahy, bude to vypadat úplně stejně. Největší síla snímku tak spočívá v hereckém obsazení. Ha Thanh Špetlíková mě mile překvapila, předvedla solidní herecký výkon a dokázala, že má na víc než jen na "Tien z Ordinace". David Novotný je vždycky fajn, jeho nabubřelý rasistický policajt párkrát slušně zahláškuje. Hlavní herecká dvojice má mezi sebou fungující chemii a dynamiku, akorát nám toho spolu zas tak moc nepředvedou. Je až s podivem, jak málo toho spolu vlastně vyšetřují. Ostatně na uzavření obou případů (ať už jde o zajištění klíčového důkazu nebo o přiznání k první vraždě) nemá Novotného postava žádný vliv a v těch nejdůležitějších momentech ani nefiguruje. V posledních 20 minutách filmu se už jen mihne. Parťácký vztah mezi oběma policajty je ve filmu pomalu budován, ale k nějakému zásadnějšímu konci nedospěje, což by dávalo smysl, kdyby to byl opravdu jen pilot k seriálu a v dalších dílech by se ty postavy a jejich vztahy dále vyvíjely. Takhle to ovšem celé vyznívá do prázdna. Do prázdna vyznívá i samotný konec filmu, kdy je budoucnost vietnamské policistky a její matky nejistá a otevřená (seriál by na to jistě navazoval). 2 věci mě na filmu neskutečně iritovaly. Zaprvé je to mizerný dabing některých postav ztvárněných vietnamskými herci. Ty hlasy k nim vůbec nesedí. Třeba otec mrtvé Vietnamky zní moc mladě. Druhou (a zásadnější) věcí je to, že je to detektivka vystavěná přesně podle té typické šablony současných televizních kriminálek. To znamená, že se vrah vyklube z postavy, která se mihne někde hned na začátku. Tohle mě fakt na těch českých detektivkách poslední doby irituje. Proč sakra musí být pachatel z úzkého okruhu postav, které se v příběhu vyskytují? Proč to nemůže být někdo neznámý, kterého potkáme až v průběhu vyšetřování? Kde je pak nějaké překvapení? Film na vás v závěru hodí "šokující" zvrat týkající se původní smrti mladé Vietnamky, ale zas jen vyjde najevo, že v tom jedou postavy, které se v příběhu celou dobu mrcasí. Ten scénář je vážně marný. 2 hvězdičky. Jít na to do kina, chtěl bych vrátit vstupné. Nic "filmového" tu není. () (méně) (více)

honajz 

všechny recenze uživatele

Jedinými klady téhle detektivky jsou vlastně poprvé v české kinematografii nějak blíže představené prostředí vietnamské komunity, a pak ještě kamera (i když ty pastelové barvy jsou ubíjející) a střih. Samotný příběh je průhledný jak sklo, a když si ve dvacáté minutě správně tipnu, kdo za co mohl, tak je něco špatně. Televizní zpracování ve stylu Kriminálky Anděl, třetí série, tomuhle dílku rovněž moc nesvědčí. Samotný námět by vydal právě tak na jeden díl nějaké TV kriminálky, ale je roztažen o spoustu vaty (holka jede v autě, jede, jede) na tu hodinu dvacet + 6 minut titulků. Pokud jde o postavy, skutečně bylo nutno udělat z postavy kapitána Kříže až takový stereotypní archetyp sobeckého a rasistického burana? Osobně by mi sedělo víc, kdyby prostě té komunitě jenom nerozuměl, což by ho svým způsobem frustrovalo, ale jinak by byl normální. Takhle působí jako chodící klišé. Ha Thanh Špetlíková příjemně překvapila, ostatní pak už jen přehrávají. Samotný scénář by potřeboval taky líp propracovat, protože třeba postava Horvátha se zde jednou mihne, jednou se o ní mluví, a najednou ji v závěru hledají a nevíme tak zcela úplně proč. Také jsem měl jednu dobu dojem, že zavražděná a ten vietnamský mladík jsou bratr se sestrou (špatně představené vztahy mezi jednotlivými postavami asi už ve scénáři), a nakonec je podle mne i docela matoucí, SPOILER proč jsou někteří lidé zatčeni, tedy, co přesně spáchal ten fotograf, co přesně vietnamský boss, co starý polda. Za ten konec jsem šel s hvězdičkou dolů. Pokud se říká, že jednooký mezi slepými králem, tady bych film označil v českém kinematografickém bahýnku k půlokému. Btw, mohla by policistka řešit případ, na kterém je osobně a rodinně zainteresována? ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • V úvodní scéně někdo nasprejuje na zadní pravé dveře policejního auta kosočtverec. Pěkně velký, barva je i na horním rámu dveří. A v další scéně, v příjezdu na „slavnost“, je kosočtverec zřetelně menší. (Franki69)
  • Postava hlavní hrdinky nemá reálný předobraz – v době přípravy filmu žádná vietnamská policistka v poli nesloužila. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)

Reklama

Reklama