Jméno růže
Režie:
Giacomo BattiatoKamera:
John ConroyHudba:
Volker BertelmannHrají:
John Turturro, Rupert Everett, Damian Hardung, Fabrizio Bentivoglio, Greta Scarano, Richard Sammel, Stefano Fresi, Roberto Herlitzka, Fausto Maria Sciarappa, Maurizio Lombardi, Nina Fotaras (více)Obsahy(1)
Přes opatův zákaz se Vilémovi s Adsonem podařilo proniknout do skriptoria a prozkoumat Venantiův stůl i zapovězenou knihovnu. Nejsou však sami, kdo zná tajný vstup a samotný labyrint knih skrývá řadu pastí pro nezvané hosty. Oběma se nakonec podaří z knihovny nepozorovaně odejít, Vilém však přišel o své okuláry a bez nich ze zašifrovaného záznamu nic víc nezjistí. Po setkání se Salvatorem a jeho kusou makarónštinou v Adsonovi vzroste zájem o sektu dulcinistů. V knihovně si pak pročítá jejich historii, aniž by tušil, jakému nebezpečí se vystavuje. Na cestě do opatství nechal Bernard Gui při pouhém podezření Dulcinova vlivu vypálit celou vesnici a brzy dorazí na sněm. Ani slovutný inkvizitor však neujde střetnutí s pozůstatky svých starých hříchů. A zrovna, když se zdálo, že k vyřešení vrahova tajemství zbývá Vilémovi tak málo, ztratí se další mnich. (Česká televize)
(více)Recenze (7)
A je to tam. Konečne sa potvrdil liberálny fanatizmus aj v tomto seriály. Femme fatale žena je jedným z najlepších stredovekých rytierov a s ľahkosťou porazí rytiera v zbroji. Celkovo to nestálo za veľa ale toto...každý čo i len trochu inteligentný človek so základnými znalosťami histórie sa nad niečim podobným pousmeje, ale politická korektnosť a tento bullshit...Samotný Eco román nenapísal ako kritiku katolíckej cirkvi ako celku ale časti jej dejín vrátane mocenských bojov a procesov inkvizície tuto sa to celé zase trochu zmenilo a čím ďalej tým viac úroveň seriálu upadá. ()
Mám pocit, že díl za dílem se seriálová verze vzdaluje Ecovu románu. Vedlejší dějová linie s milenkou a dcerou Fra Dolcina má být "náhražkou" za filozofické statě románu, ale pojetí je podle mne pojato až příliš ve stylu akčního filmu. Stejně tak na mne rozpačitě působí scéna s halucinogenními bylinami. A scény, ve kterých mniši rozmlouvají "tajně" s Vilémem a Adsonem, ale jejich rozhovor vždy slyší někdo kdo nemá, působí primitivně a naivně. Respektive hloupě působí chování účastníků. Za největší pozitivum tohohle dílu vnímám informaci o existenci Fra Dolcina a jeho sekty, což mně osobně vede k tomu, abych se stejně jako Adson o nich dozvěděl víc. ()
Robina Hoodova comeback :) A Salvatore "John Matrix Jr.": "Holka, seš po větru, já mám dobrej čuch a ty ji máš zapařenou." ()
Nerozporuji právo autorů dotvořit si příběh, ale proč je každý vklad proti knize tak nějak naštorc? Jak lesní love story, tak i amazonka na scéně jsou jako z béčkové fantasy. Snad jen excesy Bernarda Gui jsou tu z pochopitelných důvodů, pro televizní publikum je lepší pět minut masakrovat, než o tom minutu mluvit. ()
Vilémovi zas všechno vyžvaní další mniši z kláštera. Dokonce dostane nové okuláry. Jinak se nic neděje, kromě feministické agitky (nezdolná princezna, která odolá i samotnému Bernardu Gui, její amazonská dcera Anna, a ostatně i ta tuším Portugalka, co miluje mladého mnicha, přes den se prochází radostně v polích, nic nejí, nepije (asi žije z prány), a když jí konečně mnich chce dát hudlana, tak se zatváří přísně, jako že tohle se ne ne nedělá). Jo, přišlo mi to chvílemi už směšné. A to nemluvím o těch halucinacích po vdechnutí bylinek (jako třeba opat kláštera s dlouhým nosem jako pelikán, jo?, to vám bylo veselé!). Nebo že na druhé straně a v poschodí ambitu někdo může slyšet, co Vilém rozšifroval. Atd. ()
Galerie (9)
Photo © Rai Fiction
Reklama